پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20787 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است

حذف کرمانشاه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و دالاهو از لیست مناطق عملیاتی
30 مهر 1397 - 17:17
شناسه : 10194
3
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ، یک هزار و 126 بار مورد حملات موشکی و شیمیایی وحشیانه رژیم بعث عراق قرار گرفت از میان شهدای این استان 750 شهید زیر 15 سال داشتند طلوع‌‌کرمانشاه :

در استان کرمانشاه؛ محدوده مناطق اورامانات، پاوه، نوسود، باینگان، تازه آباد، ازگه، سرپل ذهاب و قصرشیرین جزو مناطق عملیاتی قرار گرفته است که براساس قانون برنامه ششم توسعه فوق العاده‌ای بین ۲۰ تا ۲۵ درصد برای کارمندان شاغل در مناطق عملیاتی در نظر گرفته شده است/در حالی شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و دالاهو در این فهرست قرار ندارند که براساس اسناد و مدارک موجود این چهار شهرستان استان کرمانشاه در جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر بوده است/جا دارد که ستاد کل نیروهای مسلح در این فهرست بازنگری کند و اسامی این چهار شهرستان استان کرمانشاه را نیز به فهرست مناطق عملیاتی اضافه کند

پ
پ

ستاد کل نیروهای مسلح در اجرای ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم، فهرست مناطق عملیاتی را که در هشت سال دفاع مقدس درگیر بودند اعلام کرد که جای خالی چهار شهرستان استان کرمانشاه با وجود درگیری مستقیم در جنگ در این فهرست خالی است.

در فهرست ستاد کل نیروهای مسلح نام ۶ استان به چشم می خورد که اگرچه هشت منطقه استان کرمانشاه در این فهرست جای دارند اما شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و دالاهو در این فهرست نیستند.
رهبر معظم انقلاب در سفر به استان کرمانشاه روز ۲۳ مهرماه سال ۱۳۹۰ در جمع مردم گیلانغرب فرمودند؛ «جوانان این منطقه بدانند که در دامان خانواده‌هایی پرورش یافته‌اند که شجاعت و دلاوری توأم با غربت آنها در دفاع مقدس، حقیقتاً جای افتخار دارد و نشان‌دهنده وجود زمینه‌های با ارزش معنوی و انسانی است».
رهبر انقلاب همچنین در بخش دیگری از بیانات خود در جمع مردم گیلانغرب فرمودند؛ «حفظ خاطرات پایداری مردم گیلانغرب، قصرشیرین، اسلام‌آباد و سرپل‌ذهاب و دیگر مناطق کشور در حفظ هویت ملی، دارای چنان اهمیتی است که شخصیت‌های برجسته، دانشمندان و عناصر فعال و متفکر باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند».
گیلانغرب بعد از دزفول دومین شهر مقاوم کشور نامگذاری شده است.
در استان کرمانشاه؛ محدوده مناطق اورامانات، پاوه، نوسود، باینگان، تازه آباد، ازگه، سرپل ذهاب و قصرشیرین جزو مناطق عملیاتی قرار گرفته است که براساس قانون برنامه ششم توسعه فوق العاده‌ای بین ۲۰ تا ۲۵ درصد برای کارمندان شاغل در مناطق عملیاتی در نظر گرفته شده است.
این مناطق در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی قرار دارند.
در حالی شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و دالاهو در این فهرست قرار ندارند که شهرهای ایلام، اهواز و بندر بوشهر به عنوان مراکز استان های ایلام، خوزستان و بوشهر جزو مناطق عملیاتی دوران جنگ تحمیلی در فهرست مناطق عملیاتی قرار دارد.
براساس اسناد و مدارک موجود این چهار شهرستان استان کرمانشاه در جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر بوده است.
جنگ تحمیلی از استان کرمانشاه آغاز و از این استان هم به پایان رسید و شهر کرمانشاه مرکز استان نیز علاوه بر پشتیبانی از جنگ چندین بار مورد اصابت موشک های رژیم بعث عراق قرار گرفت.
نقش مردم کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی برای همگان آشکار است و هر گاه نامی از دفاع مقدس برده می شود نام کرمانشاه و مردم غیور این دیار در اذهان نقش می بندد.
نسل های گذشته صدای آژیر قرمزهای مستمر و ممتد در شب ها و روزهای جنگ هشت ساله را از یاد نمی برند که لحظاتی پس از به صدا درآمدن این ناقوس های وحشتناک، خوشه های بمب بر سر و روی مردم این شهر مظلوم و بی دفاع فرو می آمد.
مردم کرمانشاه هیچگاه بمباران پناهگاه «پارک شیرین» و مدرسه رشیدی این شهر را از یاد نمی برند، مردم شب ۲۶ اسفند سال ۱۳۶۶ با به صدا درآمدن آژیر قرمز و برای در امان ماندن از موشک های رژیم بعث به این پناهگاه پناه بردند.
این پناهگاه مورد اصابت موشک جنگنده های عراق قرار گرفت و در نهایت حدود ۱۰۰ نفر شهید و ۳۰۰ نیز مجروح شدند که اغلب قربانیان زن و کودک بودند.
این وضعیت در سایر شهرستان های غربی استان نیز صادق است و مردم زیر بار موشک های رژیم بعث عراق روزگار می گذراندند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۷ و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ، یک هزار و ۱۲۶ بار مورد حملات موشکی و شیمیایی وحشیانه رژیم بعث عراق قرار گرفت از میان شهدای این استان ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال داشتند.
اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در دیدار اخیر خود با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خواستار گنجاندن اسامی این سه شهرستان در فهرست مناطق عملیاتی کشور شدند.
جا دارد که ستاد کل نیروهای مسلح در این فهرست بازنگری کند و اسامی این چهار شهرستان استان کرمانشاه را نیز به فهرست مناطق عملیاتی اضافه کند تا مردم این شهرستان ها نیز از این امتیاز نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با دفاع مقدس بهره مند شوندایرنا گزارش فرزاد نویدی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.