شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

تصویب طرح تعطیلی پنجشنبه‌ های مراکز اداری، آموزشی و قضایی
28 مرداد 1398 - 12:07
شناسه : 104196
0
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طلوع‌‌کرمانشاه :

طرح تعطیلی روز پنجشنبه کلیه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها همانند تهران هم در کمیسیون آموزش مجلس مورد تایید اعضا قرار گرفت و اعضا معتقد بودند، چون روز پنجشنبه دانش آموزان تعطیل هستند می‌توانست مشکلاتی را به واسطه حضور والدین در ادارات به وجود آید به منظور دفاع از کیان خانواده و حمایت از کارمندانی که فرزندان آن‌ها در منزل باقی می‌ماندند، به منظور جلوگیری از تنهایی آن‌ها این موضوع مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

پ
پ
البته این طرح مخالفانی نیز دارد مخالفان بیشتر از جنبه اقتصادی به این ماجرا نگاه کرده اند و کمتر شدن روز‌های کاری را مانعی در مسیر رشد کشور دانسته اند. در بخشی از گزارش مرکز پژوهش‌ها در نقد این طرح آمده است که: «با توجه به شرایط ویژه کشور چنین رویکرید با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شعار سال (رونق تولید) در تعارض است.»
 
کارشناسان ایراداتی را به این طرح وارد می‌کنند که اولین آن مربوط به استفاده از واژه «تعطیلی» روز‌های پنج‌شنبه در ماده واحده است. با استناد به قانون اساسی تعطیلی پنجشنبه‌ها در هیچ قانونی ذکر نشده است.
دومین ایراد مشخص نبودن دامنه مشمولیت است، چون در این طرح واژگان نامفهومی مثل «مراکز اداری، آموزشی و قضایی» بکار رفته است. سومین ایراد استفاده از عبارت «استان‌ها و شهرستان‌ها» است. درحالیکه تقسیمات کشوری شامل روستا، ده و بخش هم می‌شود.
با وجود اینکه این طرح بار‌ها در ادوار مختلف مجلس مطرح شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است. این درحالیست که فعالان اقتصادی بر لزوم اجرای هرچه سریعتر این طرح تاکید می‌کنند و حتی معتقدند در گام اول بهتر است که دو روزه شدن تعطیلات تصویب شود و سپس تعیین کنند که کدام روز باید تعطیل شود. چرا که ادامه دار شدن این اختلافات تنها تصویب این طرح را به تعویق می‌اندازد/فارس
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.