جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

عدم رسیدگی و کمبود امکانات؛ مشکل جدی استادیوم ۱۵خرداد کرمانشاه!
30 مرداد 1398 - 14:38
شناسه : 105007
1
گزارشی از وضعیت تنها استادیوم ۱۵ هزار نفری کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

در طول سال‌های بعد از افتتاح بهره‌برداری از استادیوم ۱۵ هزار نفری کرمانشاه متوقف شد. این توقف بهره‌برداری تا جایی پیش رفت که امکانات این ورزشگاه به مرور زمان قابلیت‌های کاربردی خود را از دست دادند و استادیوم ۱۵ هزار نفری پانزده خرداد کرمانشاه به یک استادیوم متروکه تبدیل شد.سری به محل استادیوم زدیم و صحنه های ضد و نقیض فراوانی در این میان به چشم می خورد؛ از شور و شوق کودکان و نوجوانان نسبت به فوتبال تا امکانات نامناسب استادیوم گرفته، استقبال خانواده ها از ورزش و نداشتن برنامه از سوی مسئولان نقیضه هایی بود که تنها خروجی آن را صد ها متر آن طرف تر از استادیوم در جوانانی مشاهده می کردیم که با بی مهری مسئولان به ورزش ، روی به دامان مواد مخدر و افیون خانمان سوز اعتیاد آورده بودند. تصاویری که در ادامه خواهیم دید کمبود امکانات در این ورزشگاه را به صورت آشکار نمایش می دهد اما کمبود امکانات وقتی در کنار بی برنامگی قرار می گیرد باید بر تابوت فوتبال یک شهر فاتحه خواند.

پ
پ

بدون شک، فوتبال پرطرفدارترین و محبوبترین ورزش در پهنۀ بین المللی است؛ به طوری که امروزه در بسیاری از کشورها ورزش ملی محسوب میشود لبریز بودن ورزشگاهها از تماشاچیان در رویدادهای داخلی، ملی، قاره ای و جهانی ازیک طرف و برخورداری رقابتها از بینندگان چند صدمیلیونی پخش تلویزیونی ازطرف دیگر، فوتبال را به مردمی ترین ورزش جهان تبدیل کرده است؛ بنابراین می توان گفت تماشاگران و هواداران، جزئی از ورزش فوتبال هستند و بدون وجود آنها فوتبال محصولی بدون جذابیت است. بخش زیادی از جذابیت فوتبال، حتی تماشای تلویزیونی آن به دلیل فضایی است که تماشاگران در ورزشگاه ایجاد می کنند و این زمانی ست که تماشاگران به راحتی بتوانند  مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه خود را ببینند اما اگر غیر از آن بود باعث بروز پرخاشگری تماشاگران فوتبال می شود زیرا که عدم رضایت آنها را از خدمات رفاهی ورزشگاه معرفی کردند. چون که بسیاری از مردم دوست دارند فوتبال را از نزدیک  و با حضور یافتن در ورزشگاه تماشا کنند. حضور تعداد زیادی از افراد در یک محیط، خطرات بالقوه ای را ایجاد میکند. این خطرات میتواند با کمبودهای ساختاری که در ورزشگاهها وجوددارد باعث بروز احساسات، هیجانات و واکنشهای ناهنجار تماشاگران به صورت شعار، پرتاب اشیاء، فحاشی، آشوب و … شود، حال با این مقدمه به بررسی یکی از استادیوم های کرمانشاه بنام استادیوم ۱۵خرداد می پردازیم.

استادیوم پانزده خرداد نام استادیوم ورزشی در کرمانشاه است که احداث آن از سال ۱۳۸۲ خورشیدی شروع  و در ۲۲ بهمن ۱۳۹۳  توسط محمود گودرزی وزیر وقت ورزش و جوانان افتتاح شده‌است.

در طول سال‌های بعد از افتتاح بهره‌برداری از استادیوم ۱۵ هزار نفری کرمانشاه متوقف شد. این توقف بهره‌برداری تا جایی پیش رفت که امکانات این ورزشگاه به مرور زمان قابلیت‌های کاربردی خود را از دست دادند و استادیوم ۱۵ هزار نفری پانزده خرداد کرمانشاه به یک استادیوم متروکه تبدیل شد.

مسئولین ورزشی استان کرمانشاه در برهه‌هایی تلاش کردند تا استادیوم ۱۵ هزار نفری کرمانشاه را برای برگزاری مسابقات مهم در سطح کشوری آماده کنند و با توجه به این نکته در ۱۶ دی ۱۳۹۷ صابر رحیمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در یک نشست خبری اعلام کرد: مسابقه فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور با حمایت استاندار و رایزنی‌های فراوانی که انجام شد به کرمانشاه خواهد رسید تا فوتبال دوستان کرمانشاهی بتوانند از نزدیک شاهد یک رقابت مهم باشند. اما این وعده محقق نشد و در نهایت این مسابقه در ورزشگاه فولاد آرنا، شهر اهواز برگزار شد. 

جالب تر اینجاست که در اوایل سال ۹۷ جشنواره اسب اصیل کرد در این استادیوم برگزار شد و حضور اسب‌های متعدد در این جشنواره بر روی چمن، باعث تخریب آن شد  که باید از مسئولین ذی ربط پرسید که آیا استادیومی همچون ۱۵خرداد محل مناسبی برای برگزاری این جشنواره بود و آیا یکی از چند دلیلی که مسابقه فینال جام حذفی در این استادیوم برگزار نشد همین تخریب چمن ها توسط اسب های این جشنواره نبود ؟

حال با این اوصاف سری به محل استادیوم زدیم و صحنه های ضد و نقیض فراوانی در این میان به چشم می خورد؛ از شور و شوق کودکان و نوجوانان نسبت به فوتبال تا امکانات نامناسب استادیوم گرفته، استقبال خانواده ها از ورزش و نداشتن برنامه از سوی مسئولان نقیضه هایی بود که تنها خروجی آن را صد ها متر آن طرف تر از استادیوم در جوانانی مشاهده می کردیم که با بی مهری مسئولان به ورزش ، روی به دامان مواد مخدر و افیون خانمان سوز اعتیاد آورده بودند.

تصاویری که در ادامه خواهیم دید کمبود امکانات در این ورزشگاه را به صورت آشکار نمایش می دهد اما کمبود امکانات وقتی در کنار بی برنامگی قرار می گیرد باید بر تابوت فوتبال یک شهر فاتحه خواند.

مردم کرمانشاه سال های سال است که با کم کاری برخی متاسفانه کنار آمده اند اما باید بدانیم که ورزش در زمره یکی از اولویت های مهم زندگی مردم است و بی تفاوتی نسبت به آن نه تنها منجر به اتلاف استعدادهای فراوانی در زمینه های مختلف می شود بلکه به تبع این بی تفاوتی، هزینه های فراوانی هم باید صرف سلامتی کنند که با ورزش به صورت رایگان به دست می آمد!

منبع: برنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.