چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

کهن آواهای تنبور بار دیگر در دالاهو طنین انداز می شود
30 مرداد 1398 - 19:17
شناسه : 105157
1
جشنواره ملی کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کُردنشین وارد سومین سال برگزاری خود شد و قرار است سومین دوره آن ۳۱ مرداد و اول شهریور در روستای «بان زلان» شهرستان دالاهو برگزار شود. طلوع‌‌کرمانشاه :

ایده برگزاری این جشنواره توسط استاد «علی اکبر مرادی» از اهالی روستای بان زلان مطرح و اجرایی شد و با افتتاح خانه تنبور در این روستا که زادگاه استاد مرادی است وارد مرحله اجرا شد/خانه تنبور روستای بان زلان همزمان با برگزاری اولین دوره جشنواره ملی کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کُردنشین و با حضور چهره های مطرح موسیقی ایران و مسئولان استانی افتتاح شد/ساختمان خانه تنبور ظرفیت ۲۵۰ نفر را دارد و گنجایش اسکان ۶۰ نفر نیز در آن امکان پذیر می باشد.

پ
پ

آغاز جشنواره سوم از ۳۱ مرداد 

موسس خانه تنبور دالاهو روز چهارشنبه در گفت و گویی به برگزاری جشنواره سوم اشاره کرد و گفت: سومین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کٌُردنشین با حضور هنرمندانی از ۱۰ استان کشور روزهای ۳۱ مرداد و اول شهریور در خانه تنبور واقع در روستای بان زلان دالاهو برگزار می شود.

علی اکبر مرادی افزود: امسال ۳۹ گروه و ۱۷۸ تک نواز آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند که از این تعداد ۱۳ گروه و ۵۱ تک نواز به مرحله نهایی راه یافته اند.

به گفته او، هنرمندانی از استان های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، خراسان رضوی، لرستان، قزوین، مرکزی، کرمانشاه، همدان و البرز در این جشنواره حضور دارند. 

او یکی از بخش های اصلی این جشنواره را در ارتباط با تنبور دانست و گفت: نوازندگی تنبور، داشتن اطلاعات تخصصی و عمومی در ارتباط با آن جزء آیتم های بخش تنبورنوازی است.

به گفته مرادی، غیر از تنبورنوازی در این جشنواره مقام خوانی، شمشال زنی و نرمه نای نیز اجرا می شود.

چهره های برتر موسیقی دعوت شده اند

موسس خانه تنبور دالاهو در ادامه به دعوت چهره های موسیقی کشور به این جشنواره اشاره کرد و گفت: اساتید به نام موسیقی کشورمان از جمله استاد شهرام ناظری، کیهان کلهر، محمد علیزاده، پژمان حدادی و علی اکبر شکارچی به این جشنواره دعوت شده اند.

او داوران این جشنواره را علیرضا فیض بشی پور، ذی نوری، علی اکبر شکارچی، حیدر کاکی و علی اکبر مرادی معرفی کرد.

او مردم فرهنگ و موسیقی دوست منطقه را حامیان مالی این جشنواره اعلام کرد و افزود: هرکسی به وسع و توانایی خود به این جشنواره کمک مالی کرده و از محل این کمک ها جشنواره سوم را برگزار می کنیم.

او با اشاره به محدودیت اسکان در خانه تنبور، گفت: در این خانه ظرفیت اسکان حدود ۶۰ نفر را در چند اتاق داریم و از این رو نمی توانیم گروه های استان کرمانشاه را اسکان دهیم.

وی اظهار داشت: برای گروه هایی که از استان های دیگر دعوت شده اند اسکان در نظرگرفته ایم. 

روستای بان زلان سفلی با جمعیتی در حدود ۲۰۰ تن از توابع بخش گهواره در حدود ۱۰۰ کیلومتری غرب شهر کرمانشاه واقع شده است/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.