پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

گندم کاران کرمانشاهی: بیش از ۵ ماه است که منتظر دریافت طلب خود هستیم
19 مهر 1396 - 11:19
شناسه : 1072
3
گزارش طلوع کرمانشاه از انتظار کشاورزان استان برای دریافت مطالبات/ طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرعامل شرکت غله استان: تا پایان مهر با کشاورزان تصفیه حساب می کنیم

پ
پ

 

تقریبا از اردیبهشت امسال بود که کار خرید گندم از کشاورزان استان آغاز شد و گندم کاران مناطق گرمسیری تقریبا جزو اولین گروه هایی بودند که گندم های خود را تحویل دادند.

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه، کشاورزان استان امیدوار بودند امسال برخلاف سنوات گذشته پول گندم های خود را از دولت دریافت و دیگر ماه ها به انتظار دریافت دسترنج خود نمانند.

وعده های داده شده مسئولان نیز کشاورزان کرمانشاهی را دلگرم تر از قبل کرده بود که امسال مشکلات سال های قبل را نخواهند داشت و حداکثر ظرف مدت یک ماه می توانند مطالبات خود را دریافت کنند.

اما بسیاری از کشاورزان کرمانشاهی، آنگونه که خود می گویند ماه هاست که گندم های خود را تحویل سیلوها داده اند ولی هنوز خبری از دریافت مطالباتشان نیست.

محمدرضا منصوری کشاورز اسلام آبادی یکی از آن افرادی است که به گفته خود حدود ۵ ماه است گندم های خود را تحویل سیلوهای این شهرستان داده ولی هنوز در صف انتظار برای دریافت مطالباتش است.

وی در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه گفت: من هم مانند نیم دیگری از کشاورزان که هنوز موفق به دریافت مطالباتش نشده منتظر هستم تا ببینم دولت چه زمانی پول ما گندم کاران را پرداخت می کند.

منصوری افزود: زمانی که گندم خود را تحویل دادیم به ما وعده داده شد در آینده نزدیک و حداکثر ظرف مدت یک ماه پول گندم ها را می دهند ولی الان حدود ۵ ماه است که منتظریم.

این کشاورز کرمانشاهی با بیان اینکه درآمد اصلی بیشتر کشاورزان منطقه اسلام آبادغرب روی فروش گندم است، گفت: هزینه های زیادی برای کاشت، داشت، برداشت و نگه داری این محصول پرداخت کرده ایم.

وی تصریح کرد: امیدوارم دولت فکری به حال ما کشاورزان بکند و پول گندم های ما را پرداخت نماید چرا که به جز آن درآمد خاص دیگری نداریم و در صورت تاخیر بیشتر با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

سلیمان افراسیابی یکی دیگر از کشاورزان استان اهل ماهیدشت است که در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، گفت: حدود چهار ماهی هست که گندم خود را تحویل دولت داده ایم ولی هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده ایم.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته نیز همین مشکل را داشته ایم، افزود: سال گذشته نیز پس از گذشت ۵ ماه موفق به دریافت مطالبات خود شدم.

افراسیابی خواستار توجه بیشتر دولت به گندم کاران کشور شد و اظهار کرد: امیدوارم دولت و وزارت جهادکشاورزی از الان به فکر سال آینده باشند که طلب کشاورزان اینقدر عقب نیفتد و بتوانند سر موقع پرداخت نمایند.

این کشاورز ماهیدشتی در پایان گفت: منبع اصلی درآمدی کشاورزان همین گندمی است که دولت با ماه ها تاخیر طلب ما را پرداخت می کند و این تاخیر مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است.

** بیش از ۴۸۲ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان کرمانشاهی پرداخت شده است

در همین راستا، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه نیز گفت: امسال بیش از ۶۴۶ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان در ۷۰ مرکز خریداری شد.

مظفری رحیمی یادآوری کرد: تاکنون بیش از ۴۸۲ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان استان که معادل ۵۷ درصد آنان می شود، پرداخت گردیده است.

وی با بیان اینکه مطالبات حدود ۴۳ درصد دیگر از کشاورزان باقی مانده است، تصریح کرد: حدود ۳۶۰ میلیارد تومان مطالبات این افراد است که امیدوارم تا پایان مهرماه پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: استاندار و مجمع نمایندگان استان به صورت جدی پیگیر هستند تا مطالبات گندم کاران کرمانشاهی هرچه سریعتر پرداخت گردد.

رحیمی گفت: سیستم پرداختی نیز سراسری بوده و از تهران پول به حساب کشاورزان واریز می شود که طی یکی دو روز گذشته نیز طلب تعدادی دیگر از گندم کاران پرداخت شد.

وی در ادامه از وجود بیش از یک میلیون و یکصد هزار تن گندم در ۴۵ سیلوی بخش خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: وجود این مقدار ذخیره گندم تقریبا در تاریخ استان بی سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه یادآوری کرد: استان ما در تولید گندم رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد.

رحیمی در پایان گفت: طی ۱۵ سال اخیر به جز سال ۹۵ که موفق به تولید ۷۴۵ هزار تن گندم داشتیم که ناشی از بارندگی های بسیار خوب سال زراعی ۹۴-۹۵ بود، میانگین تولید سالانه گندم در استان بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن بوده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.