جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

بنده را در ردیف هویدا و فرزندانم را در ردیف بابک زنجانی قراردادند
11 آبان 1397 - 22:29
شناسه : 10765
0
ماموستا قادری، بر عزم راسخ خود برای دفاع از دین و مردم تأکید کردند و گفتند : در این ایام آنچه توانسته‌اند از دشنام و افترا نسبت به ما روا داشتند طلوع‌‌کرمانشاه :

امام‌جمعه پاوه با بیان اینکه این هیاهوها متأسفانه مال کسانیست که انار ندارند افزودند: از این متعجبم که در شهرهای پاوه و کرمانشاه که اناری ندارند؛ ساز و دهل می‌زنند، شما می‌خواهید با این مردم چکار کنید؟!! چرا در ارومیه جشن سیب، در گیلان جشن برنج و در رفسنجان جشن پسته که هر کیلویش با ۲۰ کیلو انار ما برابری می‌کند، را همراه با رقص و پایکوبی برگزار نمی کنید؟!/ایشان هدف دشمنان خارجی و بدخواهان را از این هیاهو و جنجال ها تخریب دین دانستند و افزودند: دور کردن مردم از مسجد و دین و بدبین کردن آنها نسبت به نظام هدف اصلی مشوقین این کارهاست/اما بدخواهان بدانند که این تهدیدات و افتراها نه تنها خللی در اراده من برای دفاع از دین و مردم ایجاد نمی کنند، بلکه بنده را استوار تر از همیشه می گرداند و یقین بدانند که هیچگاه در مقابل افراد ضد دین و ضد انقلاب عقب نشینی نخواهم کرد.

پ
پ

نماز جمعه مورخه ۱۱/۰۸/۹۷ به امامت حاج ماموستا قادری و حضور پرشور مسلمانان نمازگزار در مسجد جامع شهر پاوه، اقامه شد. در نماز جمعه این هفته خطیب جمعه پاوه خطبه‌ها را به موضوعات «۱-تفسیر آیۀ ۸ سوره آل‌عمران ۲-حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) ۳-نقدی بر جشن انارانه ۴- دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان» اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ حاج ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های مورخه (۱۱/ آبان ماه/۹۷) که با حضور مردم مؤمن و نمازگزار پاوه برگزار شد، به اهمیت دعا در دین مبین اسلام اشاره کردند و گفتند: دعا در اسلام هم سلاح است که از انسان حفاظت و پاسداری می‌کند و هم سپر است که انسان را از حمله دشمن مصون می‌دارد؛ و هم شفاست که به ما آرامش می‌دهد و هم امید است که سبب می‌شود انسان با پروردگارش نجوا و نیایش نماید.

امام‌جمعه پاوه سپس به آیۀ ۸ سورۀ آل‌عمران «رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَهً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ» اشاره کردند و گفتند: در این آیه و آیۀ ۹ دو دعا آمده است که مفسرین می‌فرمایند این دو دعا دعای راسخین فی العلم یعنی کسانی است که هم دانشمند و هم اندیشمند و هم صاحب‌فکر و هم صاحب ایمان بوده و از خود ترسیده‌اند در برهه زمانی غرور علمی و دانش و تحریکات دیگران و فلسفه‌های ناجور آنان را منحرف کند؛ و همواره کوشیده‌اند بر عقیده خود ثابت باشند و در این رابطه آیۀ ۸ و ۹ سورۀ آل‌عمران را سرودۀ روزانۀ خود قرار داده‌اند.

ایشان با اشاره به اینکه ما مسلمانان روزانه حداقل ۱۷ بار راه و طریق اعتدال را تمرین می‌کنیم خاطرنشان کردند: بنده و شما در طول شبانه‌روز حداقل ۱۷ بار « اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ – صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِمْ غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ » را تکرار می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم تا ما را به راه راست و راه کسانی که به آنان نعمت عطا فرموده ثابت فرماید و از راه گمراهان و کسانی که مغضوب پروردگار هستند، مصون دارد.

وی  در ادامه به دیدگاه مفسرین در خصوص این آیات سوره حمد اشاره کردند و گفتند: از دیدگاه مفسرین خداوند به پیامبران و اولیا و صدیقین و شهدا لطف فرموده و به آنان نعمت ارزانی فرموده است و بعد از آنان نیز به یاران رسول‌الله و اصحاب و ائمۀ اطهار و تابعین امت رسول‌الله و علما و عرفا و انسان‌های بزرگ تاریخ نعمت داده است. پس در هر نمازی بنده و شما بااین‌همه مردان بزرگ ملاقات می‌کنیم و از خدای خود عاجزانه طلب ثبات قدمی می‌نماییم.

خطیب جمعه پاوه در ادامه افزودند: اکثر مفسرین می‌فرمایند: منظور از مغضوب قوم یهود هستند که قومی افراطی و ضد دین و ضد پیامبران و توطئه‌گر بودند. منظور از ضالین نیز قوم مسیح است که قومی اهل تفریط هستند و در رسالت آن‌ها آمده است که حضرت عیسی می‌فرماید: اگر به سمت راست تو سیلی زدند به آنان بگو سمت چپ صورتت را نیز سیلی بزنند. درصورتی‌که حضرت عیسی این‌چنین نبوده و نگفته است. قرآن کریم می‌فرماید: «فَمَنِ اعْتَدى‌ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى‌ عَلَیْکُمْ» یعنی اگر کسی به شما تعدی کرد در آن حد می‌توانید با او برخورد کنید.

ایشان آیین اسلام را آیینی به‌دوراز افراط‌وتفریط دانستند و گفتند: متأسفانه امروزه جامعه اسلامی دارد در آتش این دو فکر می‌سوزد و در بین این دو فکر غریب است. از طرفی داعش و طالبان با افراط خود دارند ریشۀ اسلام را می‌خشکانند و از طرفی دیگر هم بسیاری از مسلمانان با تفریط خود در برابر ناملایمات سکوت کرده‌اند و امربه‌معروف و نهی از منکر نمی‌کنند و ناحق را تأیید و حق را رد می‌کنند و از حق پشتیبانی نمی‌کنند. تنها داعش و طالبان نیستند که به اسلام ضربه زده‌اند بلکه ۸۰ ٪ مسلمانان هم با سکوت خود به اسلام ضربه زده‌اند.

وی در ادامه افزودند: ما به این دل‌خوشیم که بگوییم ضد داعش هستیم اما جرئت نداریم ضد مشروبات الکلی، اعمال ضد انسانی و منافی عفت و کار حرام صحبت کنیم و بر ما می‌تازند و اکثر مسلمانان نیز سکوت کرده‌اند.

ماموستا قادری در بخش دوم خطبه‌ها به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که انس بن مالک آن را روایت کرده‌اند اشاره نمودند و گفتند: حضرت انس بن مالک شاگرد مخلص رسول‌الله نقل می‌کند و می‌فرماید: روزی رسول خدا مرا صدا زدند و فرمودند: «یا بُنَیَّ» ای فرزندم گوش کن تا تو را چند نصیحت کنم «مَنْ أَحیا سُنَّتی فَقَدْ أَحَبَّنی وَ مَنْ أَحَبَّنی کانَ مَعیَ فی الجَنَّهَ» هر کس سنت من را احیا کند او را دوست دارم و هر کس از سنت من پاسداری کند دلیل بر این است مرا دوست دارد و هر کس به من محبت داشته باشد مطمئن باشد در بهشت همراه من است.

ایشان نشانه‌های محبت رسول‌الله (ص) را برشمردند و گفتند: ایمان به رسالت رسول‌الله، اطاعت از ایشان، درس و عبرت از سیره مبارک نبوی و محبت قرآن از نشانه‌های محبت به رسول خدا (ص) هستند.

ماموستا قادری در ادامه سخنان خود به جواب پیامبر اسلام به فردی که از ایشان سؤال کرده بود کی قیامت خواهد آمد اشاره کردند و گفتند: رسول‌الله (ص) در جواب ایشان فرمودند: «ما أَعْدَدْتَ لَها؟» چه چیزی برای قیامت آماده کرده‌ای؟ قال: «ما عَدَدْتُ لَها مِنْ کَثیرِصَلاهٍ و لا صیامٍ وَلٰکِنْ أُحِبُّ اللهَ و رَسولَهُ» آن مرد گفت در انجام نماز روزه زحمات زیادی نکشیده‌ام اما خدا و پیامبر خدا (ص) را بسیار دوست دارم. رسول خدا فرمودند: «أَنْتَ مَعَ مَنْ أَحْبَبْتَ» تو در قیامت با کسانی هستی که آن‌ها را دوست داری.

ایشان در پایان بخش دوم سخنان خود به نمونه‌ای از محبت یک زن انصار اهل مدینه نسبت به رسول خدا (ص) اشاره کردند و گفتند: در جنگ احد که خبر شهادت پیامبر اسلام در شهر پخش شد یکی از زنان انصار مدینه خود را به محل احد رسانید. به او خبر دادند که پدر و برادر و همسرش شهید شده‌اند؛ اما آن زن سراغ پیامبر اسلام را گرفتند و از حال او باخبر شدند. همین‌که چشمشان به سیمای نورانی پیامبر اسلام افتاد گفتند: با دیدن رسول خدا (ص) تمام مصائب خود را فراموش کردم و غم از دست دادن عزیزانم برای من سهل و آسان شد. این زن که در مدرسه رسول خدا درس خوانده بود با آن‌همه مصائب و ناراحتی که در شهادت ۳ نفر از اعضای خانواده‌اش برای وی پیش آمده بود با دیدن رسول‌الله (ص) گفت: یا رسول‌الله (ص) کُلُ مصیبهٍ بَعْدَکَ جَلَلَ همین‌که تو سالم هستی بقیۀ مصائب قلیل و کم است.

حاج ماموستا ملا قادر قادری در بخشی دیگری از خطبه‌های نماز، به حواشی ادامه دار “جشن انارانه” اشاره کردند و گفتند: از دو هفته گذشته که بنده در خطبه های نماز جمعه تذکراتی درباره رعایت شئونات اسلامی در مراسم جشن انار دادم و گفتم سال گذشته شئونات اسلامی رعایت نشد، انتظار داریم امسال موضوع را مدیریت کنند که آبروی خانواده ها حفظ شود؛ هیاهوی زیادی به راه افتاد، که جای تعجب داشت؛ تعجب از این جهت که در شهرهایی مثل نی‌ریز، شهرضا و ساوه، هر باغی به‌اندازۀ تمام اورامانات انار دارد؛ اما آنها هیچ هیاهویی ندارند، چگونه است که بحث انار در شهرستان ما این‌همه هیاهو به راه انداخته است؟

ایشان افزودند: این هیاهوها طی روزهای گذشته فروکش کرد؛ اما دیروز یکی از مسئولان مصاحبه ای کرد و دقایقی بعد از آن نماینده آمریکا که برای تحریک و افترا و دروغ و تحقیر کسانی که همراه انقلاب‌اند در اربیل مشغول فعالیت است، به همراهی جمعی در شهرستان؛ هر سه هماهنگ گفتند: علی رغم مخالفت امام‌جمعه پاوه، امسال “جشن انارانه” برگزار می‌کنیم و این در حالیست که بنده هیچگاه نگفته‌ام جشن انارانه برگزار نشود؛ بلکه تنها توصیه به رعایت شئونات اسلامی و پرهیز از معصیت و گناه در این مراسم داشته ام

خطیب جمعه پاوه در ادامه به دیدار روز شنبه گذشته خود با فرماندار پاوه اشاره کردند و گفتند: روز شنبه آقای فرماندار به محل کار بنده تشریف آوردند و گفتند: برای جشن انارانه چکار کنیم؛ در پاسخ گفتم بنده موضع و نظر خودم را در منبر نماز جمعه بیان کرده و گفته‌ام اگر خودتان برنامه را مدیریت کنید ما حرفی نداریم.

ایشان گفتند: خیلی متعجبم بخاطر رقص چند دختر خردسال در برج میلاد تهران، شهردار تهرانِ بزرگ را عزل کردند؛ ولی نگاه و سیاست در منطقه ما نوعی دیگر است.

وی ادامه دادند: از چند نفر سؤال کردم که جشن انارانه را چرا در مهر و اوایل آبان که فصل برداشت انار در منطقه ماست برگزار نکردید؟ گفتند: به خاطر محرم و صفر و ایام شهادت امام حسین (ع) به ما اجازه نداده‌اند آن را برگزار کنیم؛ در پاسخ گفتم اگر جشن انار، واقعاً جشن شکرگزاری است، یقین داشته باشید امام حسین(ع) و جد بزرگوارش نیز به برگزاری آن شکرانه خوشحال خواهند شد؛ همین‌که این جشن به ایام بعد از صفر موکول شده است معنایش این است که این جشن، جشن شکرانه انار نیست و چیز دیگری در پشت پرده است.

امام‌جمعه پاوه ضمن تشکر از باغداران و کسانی که محصولات انار خود را بدون هیچ هیاهویی به مردم عرضه کردند، گفتند: از باغداران محترم و شریف شوشمی، نوسود، شرکان، هیروی، دشه، داریان و دودان تشکر می‌کنم که محصولات انار خود را خارج از هیاهوهای کاذب به بازار عرضه کردند.

وی با بیان اینکه این هیاهوها متأسفانه مال کسانیست که انار ندارند افزودند: از این متعجبم که در شهرهای پاوه و کرمانشاه که اناری ندارند؛ ساز و دهل می‌زنند، شما می‌خواهید با این مردم چکار کنید؟!! چرا در ارومیه جشن سیب، در گیلان جشن برنج و در رفسنجان جشن پسته که هر کیلویش با ۲۰ کیلو انار ما برابری می‌کند، را همراه با رقص و پایکوبی برگزار نمی کنید؟!

ایشان هدف دشمنان خارجی و بدخواهان را از این هیاهو و جنجال ها تخریب دین دانستند و افزودند: دور کردن مردم از مسجد و دین و بدبین کردن آنها نسبت به نظام هدف اصلی مشوقین این کارهاست .

ماموستا قادری، بر عزم راسخ خود برای دفاع از دین و مردم تأکید کردند و گفتند : در این ایام آنچه توانسته‌اند از دشنام و افترا نسبت به ما روا داشتند؛ بنده را در ردیف هویدا و فرزندانم را در ردیف بابک زنجانی قراردادند؛ اما بدخواهان بدانند که این تهدیدات و افتراها نه تنها خللی در اراده من برای دفاع از دین و مردم ایجاد نمی کنند، بلکه بنده را استوار تر از همیشه می گرداند و یقین بدانند که هیچگاه در مقابل افراد ضد دین و ضد انقلاب عقب نشینی نخواهم کرد.  

امام‌جمعه پاوه سپس با اشاره به اینکه در طول هفته گذشته تعداد ۳۷۲۰۰ نفر خطبه های هفته گذشته پاوه را گوش داده اند، خاطرنشان کردند: این یک توفیق بزرگ است؛ قرآن می‌فرماید: «وَعَسَىٰ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ» (بسیاری از چیزها به نظر شماها خوب نیستند اما به نفعتان تمام خواهند شد)؛ این جنجال ها باعث شد، صدای ما از طریق این تریبون به قلب اروپا و کردستان عراق و ایران رسید تا حقانیت این محراب روشن شود.

ایشان در پایان این بخش گفتند: بنده خود را پیروز می‌دانم؛ از خداوند تبارک‌وتعالی می‌خواهم اولاً از بنده قبول فرماید و در ثانی توفیق دهد مطالبی را که بیان می‌کنم قبل از هر چیز مورد رضای پروردگار باشد و بعدازآن نیز پیامبر اسلام به آن خوشحال شود و سبب عزت و آبرو برای محراب نشینان و شخص خودم باشد و برای مسلمانان هم مفید واقع شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان اشاره کردند و گفتند: قرار است روز یکشنبه به مناسبت ۱۳ آبان و سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تمام ایران راهپیمایی برگزار شود.

امام‌جمعه پاوه گفتند: ۴۰ سال است آمریکا به مردم ما ظلم می‌کند و ۴ دهه است ما را محاصره و مردم شریف ایران را با انواع مشکلات مواجه نموده است؛ و قرار است در روز ۱۳ آبان آخرین موشک خود را به ملت و دولت ما شلیک کند. باید ما هم با غیرت ملی و مذهبی و با شعار هیهات مناالذله در راه‌پیمایی شرکت کنیم و امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته شرکت فعالانه داشته باشیم؛ و به آن‌ها جواب قاطع بدهیم؛ که ما هر گز ذلت نمی‌پذیریم و لو اینکه آمریکا بیش از این با ما دشمنی کند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.