پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

پزشکان کارتخوان را دوست ندارند
12 آبان 1397 - 22:06
شناسه : 10819
1
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به پزشکانی که از ارائه کارتخوان در مطب خودداری می کنند، گفت: این کار تخلف است طلوع‌‌کرمانشاه :

جودکی: هدف پزشکان از عدم ارائه دستگاه کارتخوان فرار از مالیات است که این کار تخلف محسوب می شود و قابل برخورد و پیگیری است/ تعزیرات حکومتی نظارت ویژه ای بر عملکرد حوزه بهداشت و درمان دارد و در یک سال اخیر بیش از ۵۰۰ پرونده در زمینه بهداشت و درمان و دارو وارد تعزیرات حکومتی شده که به ۱۰۰ درصد این پرونده ها رسیدگی داشتیم/مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت:برخی بخش ها به دلیل اینکه از پرداخت مالیات فرار کنند از ارائه دستگاه کارتخوان خودداری می کنند که این امر هیچ تاثیری در محاسبه مالیات آنها ندارد/دکتر ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی کشور: قانونی در زمینه وجود دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان وجود ندارد و اینکه کسی کارتخوان نداشته باشد دلیلی بر قانون شکنی نیست

پ
پ

پزشکانی که از ترس مالیات، کارتخوانشان خراب می شود!

پزشکان یکی از پردرآمدترین گروه های جامعه هستند، حتی در شهرهایی مانند کرمانشاه که متوسط درآمد مردم از کشور پایینتر است باز هم پزشکان درآمد خوبی دارند و گاهی درآمد روزانه آنها از مرز چند میلیون هم می گذرد.

اخیرا که حتی وانت های دستفروش در روزبازارهای سطح شهر نیز مجهز به کارتخوان هستند تا رفاه مشتریان خود را رقم بزنند، برخی پزشکان به بهانه های مختلف از اینکه کارتخوان در اختیار بیماران خود قرار دهند سرباز می زنند.

این بهانه گاهی خراب بودن دستگاه کارتخوان است و برخی پزشکان هم رسما اعلام می کنند که فقط پول را نقدی دریافت می کنند.

هدف اصلی مطب های پزشکی از نداشتن دستگاه کارتخوان این است که میزان درآمد و تراکنش بانکی آنها برای دستگاه هایی مانند امور مالیاتی مشخص نشود و بتوانند از پرداخت مالیات فرار کنند.

مالیاتی که از جیب اقشار متوسط و حتی کارمند جامعه هم اخذ می شود اما گاهی برخی از پزشکان با اینهمه درآمد حاضر به پرداخت این رقم نیستند.

نداشتن دستگاه کارتخوان در سطح مطب ها مردم را با مشکل مواجه کرده است، اکثر پزشکان در ساختمان های چند طبقه مطب دارند و بیماران مجبور می شوند برای گرفتن پول نقد چندین پله را بالا و پایین بروند و پول تهیه کنند، این شرایط برای بیماران که شاید توانایی جسمی چندانی ندارند بسیار دشوار است.

وقتی که پزشکان با اعتراض مردم هم مواجه می شوند عنوان می کنند که دیگر حاضر به ویزیت بیمار نیستند.

« مسعود بهرامی» یکی از شهروندان کرمانشاه است و با اشاره به اینکه برخی از پزشکان از ارائه کارتخوان خودداری می کنند، گفت: در پارکینگ شهرداری تعداد زیادی پزشک متخصص وجود دارد که تنها درآمد آنها از ویزیت بیمار از یک میلیون تومان در روز هم می گذرد اما در مطب خود از ارائه کارتخوان خودداری می کنند.

وی اظهار داشت: منشی پزشکان با رفتاری نه چندان مناسب بیمار را مجبور به تهیه پول نقد می کنند و بیمار هم برای اینکه نوبتی که با هزار زحمت به دست آورده از دست نرود حاضر است این پول را هرطور شده تامین کند.

این شهروند با بیان اینکه پزشکان پارکینگ شهرداری در ساختمان های چند طبقه مطب دارند، یادآوری کرد: فرد مجبور است برای تهیه پول نقد چندین طبقه را بالا و پایین برود و مدتها در صف شلوغ عابربانک بایستد.

بهرامی با انتقاد از نبود نظارت کافی و دقیق در این زمینه، خاطرنشان کرد: هیچ دستگاه نظارتی وجود ندارد که وضعیت کارتخوان مطب ها را بررسی کند و تقاضا داریم با پزشکانی که بیماران را برای این موضوع به زحمت می اندازند برخورد شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نیز با اشاره به پزشکانی که از ارائه کارتخوان در مطب خودداری می کنند، گفت: این کار تخلف است.

داریوش جودکی اظهار کرد: هدف پزشکان از عدم ارائه دستگاه کارتخوان فرار از مالیات است که این کار تخلف محسوب می شود و قابل برخورد و پیگیری است.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی نظارت ویژه ای بر عملکرد حوزه بهداشت و درمان دارد، تصریح کرد: در یک سال اخیر بیش از ۵۰۰ پرونده در زمینه بهداشت و درمان و دارو وارد تعزیرات حکومتی شده که به ۱۰۰ درصد این پرونده ها رسیدگی داشتیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از مردم خواست تخلفاتی که در حوزه های پزشکی هم رخ می دهد را با تلفن ۱۳۵ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۱۳۵ در میان بگذارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه نیز گفت: کارتخوان ملاکی برای محاسبه مالیات نیست.

هادی ملکشاهی اظهار کرد: اینکه برخی تصور کنند داشتن دستگاه کارتخوان ملاکی برای محاسبه مالیات است تصوری اشتباه است.

وی افزود: برخی بخش ها به دلیل اینکه از پرداخت مالیات فرار کنند از ارائه دستگاه کارتخوان خودداری می کنند که این امر هیچ تاثیری در محاسبه مالیات آنها ندارد.

این در حالی است که دکتر ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی کشور نیز چندی قبل در نشست خبری اعلام کرد که کارتخوان ها نقشی در محاسبه مالیات پزشکان ندارد.

وی گفت: قانونی در زمینه وجود دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان وجود ندارد و اینکه کسی کارتخوان نداشته باشد دلیلی بر قانون شکنی نیست.

وی یادآور شد: البته ما برای رفاه حال بیماران و مراجعان به همکاران پزشک توصیه می کنیم که از دستگاه کارتخوان استفاده کنند.

به گفته فاضل، اکنون نزدیک به ۸۰ درصد پزشکان استفاده از کارتخوان را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: راهکار این موضوع روش های تشویقی است و چون قانونی در این زمینه وجود ندارد امکان پیگرد هم نیست/طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.