پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

خرده فروشی مواد مخدر نفس حاشیه های شهر کرمانشاه را گرفته است
25 مهر 1396 - 13:11
شناسه : 1085
3
طلوع‌‌کرمانشاه :

یکی از معضلات مهم کلانشهر کرمانشاه درگیری با اعتیاد به مواد مخدر و عرضه خرد آن است، خرده فروشی مواد مخدر اگرچه مختص به منطقه خاصی از شهر کرمانشاه نیست اما در حاشیه شهر و شهرک های حاشیه ای بیشتر دیده می شود.

پ
پ

فعالیت خرده فروشان مواد مخدر که گاهی اقدام به فروش سایر اقلام ممنوعه از جمله مشروبات الکی هم می کنند باعث شده مردم مناطق حاشیه شهر با مشکلات متعددی مواجه شوند و امنیت و آرامش آنها سلب شود.
افرادی که مواد مخدر عرضه می کنند معمولا خودشان هم درگیر اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی ناشی از آن هستند و فضا را برای زندگی سایر مردم هم تنگ می کنند.
داد مردم محلات حاشیه شهر از فعالیت این افراد بلند شده و حالا دستگاه قضایی، شورای مبارزه با مواد مخدر و پلیس مواد مخدر طرحی را برای مقابله با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر در کرمانشاه آغاز کردند که تا کنون بازخورد خوبی بین مردم داشته است و همه از آن رضایت دارند.
دادستان کرمانشاه در خصوص طرح مبارزه با عرضه مواد مخدر گفت: این طرح با همکاری دستگاه قضایی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای مرداد آغاز و تاکنون ۱۱۷ مرکز عرضه مواد مخدر در شهرستان کرمانشاه پلمب شده است.
محمد حسین صادقی ادامه داد: نظارت کافی صورت می گیرد تا مراکز خرده فروشی مواد مخدر که پلمپ شده اند دوباره باز نشوند وفعالیت خود را از سر نگیرند.
به گفته این مسئول، طرح مبارزه با خرده فروشی مواد مخدر مقطعی نیست و تا پاکسازی کامل محلات ادامه خواهد داشت و البته در کنار آن فعالیت قاچاقیان و سرکرده های توزیع مواد مخدر نیز رصد می شود.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برای تداوم اجرای این طرح عزم جدی دارد و اجرای آن نیز تا کنون رضایت عمومی جامعه را به همراه داشته است.
دادستان کرمانشاه هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح امنیت عمومی جامعه ، کرمانشاه کاهش مصرف مواد مخدر، کاهش دسترسی آسان به مواد مخدر و قطع زنجیره قاچاقچی، توزیع کننده و مصرف کننده دانست.
صادقی بر لزوم همکاری مردم با اجرای هرچه بهتر این طرح نیز تاکید کرد و یادآور شد:مردم هم باید اگر در محله ها یشان شاهد عرضه مواد مخدر یا دیگر اقلام ممنوعه و یا تردد مشکوک افراد بودند مراتب را به مراجع مربوطه گزارش دهند.
وی در ادامه از وجود حدود ۳۰۰ هزار حاشیه نشین در کرمانشاه هم یاد کرد که این افراد در معرض آسیب های اجتماعی بسیاری هستند.
دادستان کرمانشاه معتقد است باید نظارت اجتماعی و انتظامی بیشتری در این مناطق صورت بگیرد و اولویت نیز جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی است.
بازپرس ویژه مواد مخدر دادسرای کرمانشاه نیز با اشاره به اجرای طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در کرمانشاه، گفت: این طرح با جدیت در مناطق آلوده کرمانشاه ادامه خواهد یافت.
علی اشرف تیموری با اشاره به آغاز این طرح از اول مرداد، اظهار کرد: اینبار این طرح علاوه بر کرمانشاه در سایر شهرستان های استان که با معضل درگیر هستند نیز اجرا شد.
وی از برخورد با عرضه کنندگان مواد مخدر در شهرک تعاون دو، باغ ابریشم، شهیاد، حافظیه، دولت آباد و شهرک مهدیه (دره‌دراز) در کرمانشاه خبر داد.
بازپرس ویژه مواد مخدر دادسرای کرمانشاه تاکید کرد: در این محلات بیش از ۲۰ مرکز عرضه و چند مکان استعمال مواد مخدر پلمب شد و تعدادی از افراد متخلف نیز در این خصوص دستگیر شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه هم از کشف حدود یک تن مواد مخدر در استان کرمانشاه طی شش ماهه امسال خبر داد.

علی شمشیری خاطرنشان کرد: در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم و عمده مواد کشف شده نیز مواد مخدر سنتی خصوصا تریاک و مشتقات آن بوده است.
به گفته این مسئول، در نیمه اول امسال حدود چهار هزار فرد معتاد و خرده فروش مواد مخدر نیز در استان دستگیر شده اند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.