پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20790 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود

مهر هم می رود و قطار به کرمانشاه نمی اید
27 مهر 1396 - 17:59
شناسه : 1104
3
طلوع‌‌کرمانشاه :

قطار به آرزوی چند دهه ای بین مردم کرمانشاه تبدیل شده است و مردم این دیار سال هاست که آرزو دارند بتوانند با قطار سفر کنند و به راه آهن سراسری متصل شوند. پروژه راه آهن کرمانشاه یکی از قدیمی ترین پروژه ها در کرمانشاه بود که در دولت های متعدد خبری از افتتاح آن […]

پ
پ

قطار به آرزوی چند دهه ای بین مردم کرمانشاه تبدیل شده است و مردم این دیار سال هاست که آرزو دارند بتوانند با قطار سفر کنند و به راه آهن سراسری متصل شوند.
پروژه راه آهن کرمانشاه یکی از قدیمی ترین پروژه ها در کرمانشاه بود که در دولت های متعدد خبری از افتتاح آن نشد و مردم را همچنان چشم انتظار گذاشت.
طی یک، دو سال اخیر مسئولین استان کرمانشاه اتمام پروژه راه آهن و رسیدن قطار به کرمانشاه را با جدیت دنبال کردند و به مردم قول دادند قطار ۳۱ فروردین سال ۹۶ به کرمانشاه برسد.
بازدیدهای مستمر از ایستگاه راه آهن واقع در منطقه “ده پهن” صورت می گرفت و روند اجرای کار با جدیت بررسی می شد.
۳۱ فروردین گذشت و خبری از قطار نشد و مسئولین بارها وعده رسیدن قطار به کرمانشاه را جابجا کردند.
در نهایت در نیمه مرداد ماه یک قطار به صورت آزمایشی وارد کرمانشاه شد اما با گذشت چند ماه هنوز خبری از افتتاح رسمی و واقعی راه آهن کرمانشاه نیست و مردم نمی توانند با قطار سفر کنند.
بار دیگر مسئولین وعده دادند که مردم تا آخر پاییز حتما سوار قطار خواهند شد اما اینبار هم احتمالا این وعده محقق نخواهد شد.
حالا استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری می کند که قطار هرچه زودتر به کرمانشاه برسد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
هوشنگ بازوند گفت: این پروژه چند مشکل دارد که باید رفع شود، از مهمترین این مشکلات شارژ مالی پروژه و پرداخت مطالبات پیمانکار است که باید با جدیت انجام شود.
وی ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر شاهد بهره‌ برداری از پروژه راه‌آهن کرمانشاه باشیم و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
استاندار کرمانشاه بر لزوم پیگیری قطعه کرمانشاه به خسروی هم تاکید کرد و ادامه داد: این بخش پروژه نیز اکنون تا اسلام آبادغرب حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار در آن متوقف نیست.
وی یادآور شد: به زودی جلسه‌ ای با قرارگاه خاتم که مجری پروژه است خواهیم داشت تا برنامه زمان بندی دو یا سه ساله برای این بخش از راه آهن تعریف شود.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در خصوص آخرین وضعیت راه آهن کرمانشاه گفت: ایستگاه راه آهن بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و مانعی برای بهره برداری از آن وجود ندارد.
مجتبی نیک کردار در خصوص بخش ریلی نیز ادامه داد: مسیر راه آهن تا فیروزان تکمیل شده و در مسیر فیروزان تا کرمانشاه که ۱۱۰ کیلومتر است ۷۰ کیومتر آن بالاست ریزی شده است و مابقی نیز در دست انجام است.
به گفته این مسئول در صورت فراهم شدن امکانات و تجهیزات مورد نیاز، کارهای باقی مانده ظرف دو ماه آینده تمام شده و تحویل شرکت راه آهن می‌ گردد، از آن به بعد روند آمدن قطار و برنامه ریزی برای حرکت قطار به شرکت راه آهن بستگی دارد .
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اعتبارات امسال راه آهن کرمانشاه را نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد که بخشی از آن تخصیص پیدا کرده است.
نیک کردار یادآوری کرد: برای تکمیل این پروژه به تخصیص اعتبار بیشتری نیاز داریم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.