پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

میانگین بارش باران در استان کرمانشاه به ۹۵ میلی متر رسید
18 آبان 1397 - 12:54
شناسه : 11094
0
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: میانگین بارش باران در استان ، از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از 95 میلی متر رسیده است طلوع‌‌کرمانشاه :

علی محمد زورآوند:این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۴٫۵ میلی متر بود ۵۳۵ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت ۱۱۶ درصد رشد نشان می دهد/ بیشترین بارش ها در سال زراعی جاری متعلق به شهر حمیل با ۱۷۴٫۲ میلی متر بوده، گواور با ۱۲۴ میلی متر بارش در رده دوم و پاوه با ۱۱۸ میلی متر بارش در رده سوم می باشد/ گیلانغرب با ۱۰۵ میلی متر، ماهیدشت با ۱۰۳ میلی متر و سرارود با ۱۰۰ میلی متر بارش شهرهایی بودند که میانگین بارش در آن ها طی سال زراعی جاری از یکصد میلی متر تجاوز کرده است/ کمترین بارش های سال زراعی جاری نیز در کوزران با ۵۵٫۲ میلی متر، جوانرود با ۵۶٫۱ میلی متر و کنگاور با ۶۴ میلی متر اتفاق افتاده است، ضمن اینکه قصرشیرین با ۶۸ میلی متر و سنقروکلیایی با ۶۹ میلی متر بارش زیر ۷۰ میلی متر بارش داشته اند

پ
پ

علی محمد زورآوند روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۴٫۵ میلی متر بود ۵۳۵ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت ۱۱۶ درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: بیشترین بارش ها در سال زراعی جاری متعلق به شهر حمیل با ۱۷۴٫۲ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۷۸ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۲۹۸ درصد رشد نشان می دهد.
زوراوند با بیان اینکه گواور با ۱۲۴ میلی متر بارش و یک هزار و ۶۳ درصد رشد نسبت به سال قبل و ۱۲۸ درصد نسبت به دوره بلندمدت در رده دوم شهرهای پربارش استان قرار دارد، افزود: پاوه نیز با ۱۱۸ میلی متر بارش که ۲۴۲ درصد نسبت به سال قبل و ۹۲ درصد نسبت به دوره بلندمدت رشد نشان می دهد، در رده سوم قرار گرفته است.
معاون هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون میانگین بارش های شهر کرمانشاه به ۱۰۴ میلی متر رسیده که نسبت به سال گذشته که ۹٫۵ میلی متر بارش داشته است، یک هزار و پنج درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۱۶۵ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: گیلانغرب با ۱۰۵ میلی متر، ماهیدشت با ۱۰۳ میلی متر و سرارود با ۱۰۰ میلی متر بارش شهرهایی بودند که میانگین بارش در آن ها طی سال زراعی جاری از یکصد میلی متر تجاوز کرده است.
زورآوند ادامه داد: کمترین بارش های سال زراعی جاری نیز در کوزران با ۵۵٫۲ میلی متر، جوانرود با ۵۶٫۱ میلی متر و کنگاور با ۶۴ میلی متر اتفاق افتاده است، ضمن اینکه قصرشیرین با ۶۸ میلی متر و سنقروکلیایی با ۶۹ میلی متر بارش زیر ۷۰ میلی متر بارش داشته اند.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه یادآوری کرد: بیشترین رشد بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حمیل با ۲ هزار و ۷۸ درصد، گواور با یک هزار و ۶۳ درصد و کرمانشاه با یک هزار و پنج درصد تعلق داشته است.
وی همچنین در پایان بیشترین رشد بارندگی نسبت به دوره بلند مدت را متعلق به شهر حمیل با ۲۹۸ درصد، گیلانغرب با ۲۴۰ درصد و هرسین با ۲۲۶ درصد دانست/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.