سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20716 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد جاده‌های کرمانشاه «لغزنده اند»/ قبل از حرکت با ۱۴۱ تماس بگیرید آب «رازآور» وارد «هشیلان» شد کرمانشاه بارانی در آخرین روزهای اسفند میوه شب عید ۱۴۰۳ در بازار کرمانشاه کیلویی چند؟

گاف بزرگ آزمون سردفتری
18 آبان 1397 - 16:45
شناسه : 11097
1
مسئول روابط عمومی امور سردفتران و دفتریاران در مصاحبه‌ای در تاریخ 97/6/25 اعلام کرده بود دو برابر ظرفیت تعیین شده به مصاحبه علمی راه خواهند یافت، اما متاسفانه حتی همین حرف هم دروغ درآمد و برخلاف اعلام قبلی تنها برابر ظرفیت به مرحله مصاحبه دعوت شدند و اسامی آنها در روز 16 مهر منتشر شد! طلوع‌‌کرمانشاه :

جدول اعلام ظرفیت‌های آزمون سردفتری به ظاهر از سایت سازمان ثبت حذف شده است اما در تمام سایت‌ها موجود است که به عنوان نمونه چند کانون را اعلام میکنم: الف) استان کرمانشاه: ظرفیت پذیرش این استان مجموعا ۱۶ نفر بوده که در موقع اعلام نتایج ۲۰ نفر پذیرفته شده در آزمون معرفی شده‌اند! ب) در کرند غرب که قرار بر پذیرش ۲ نفر بوده فقط یک نفر پذیرفته شده است و تکلیف نفر دوم مشخص نیست. ج)در چهار حوزه(ماهیدشت و کوزران و شاهو و هلشی) نیز که اصلا در اعلام ظرفیت نشانی از آنها نبوده ۴ نفر (به ظاهر خواهر ) پذیرفته شده اند!

پ
پ

یکی از شرکت‌کنندگان و معترضان آزمون سردفتری اسناد رسمی می‌گوید: بنده با کد ملی دختر پنج ساله‌ام، پدرم، همسرم، پدر همسرم و مادرش وارد سایت شدم و در کمال تعجب مشاهده کردم برای آنها هم که اصلا در آزمون شرکت نکرده‌اند اعلام نتیجه شده است!

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، آزمون سردفتری اسناد رسمی در حالی تابستان امسال و پس از ۱۱ سال برگزار شد که خروجی برگزاری این آزمون، انتقاد شدیدی را از سوی عمده داوطلبان به همراه داشت و حتی پاسخ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم تأثیری در کاهش این انتقادات نداشت و همچنان ابهامات و انتقادات پابرجاست.

عمده انتقادات درخصوص این آزمون مربوط به این موارد است: اعلام نشدن شهرهای محل برگزاری آزمون تا چند روز قبل از برگزاری. عدم واگذاری برگزاری آزمون به سازمان سنجش. عدم رعایت نکات امنیتی در برگزاری آزمون مانند پلمب نبودن دفترچه سؤالات و کدگذاری نشدن دفترچه‌ها.  عدم انتشار دفترچه‌سؤالات و پاسخنامه رسمی. تأخیر در اعلام نتایج و عدم اطلاع‌رسانی مناسب.  قرار دادن نتایج بر سامانه‌ای غیراستاندارد که با قطعی‌ها و اختلال مکرر و طولانی مواجه است. عدم انتشار کارنامه، رتبه، تراز و هرگونه اطلاعاتی که تشریح کننده نتیجه علمی داوطلبان باشد. اعلام اسامی برابر با ظرفیت تعیین شده، در حالی‌که با عنایت به وجود مرحله مصاحبه و گزینش، سازمان قانوناً موظف به اعلام اسامی داوطلبان بیش از ظرفیت بوده است. تغییر در ظرفیت شهرها و حذف یا اضافه شدن برخی شهر در مقایسه با جدول ظرفیت‌هایی که در زمان ثبت‌نام از سوی سازمان ثبت منتشر شد بدون صدور اطلاعیه و اصلاحیه. عدم توضیح درباره فرایند جایگزینی افرادی که در مرحله مصاحبه علمی و عقیدتی حذف خواهند شد. پذیرش هم‌زمان چند نفر از اعضای یک خانواده در آزمونی با بیش از ۷۵هزار داوطلب و حدود ۹۵۰ نفر ظرفیت.

معترضان معتقدند که اعلام نتایج به شیوه‌ای غیرمعمول صورت گرفته و سکوت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باعث ایجاد ابهاماتی برای جامعه حقوقی کشور شده است که حتی در صورت عادلانه بودن تمام این فرایند، باید با توضیحات صریح و به‌موقع مرتفع شود و حتی پاسخی که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به این اعتراض‌ها و انتقادات داد به هیچ‌وجه قانع‌کننده نبوده است.

معترضان در ادامه اعتراضات خود، ضمن برپایی تجمعاتی مقابل مجلس شورای اسلامی، با ثبت شکایاتی در دیوان عدالت اداری، خواستار صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای فرآیند جذب پذیرفته‌شدگان تا زمان صدور حکم نهایی درباره شکایت‌شان شدند که البته دیوان عدالت با وجود پذیرش شکایت، درخواست توقف اجرای فرآیند جذب را رد کرد.

“محمد.ب” یکی از شرکت‌کنندگان و البته معترضان به شیوه برگزاری این آزمون در مطلبی که در اختیار خبرگزاری تسنیم، قرار داده شده است، ضمن بیان برخی شبهات درخصوص این آزمون، به موارد جدیدی از جمله اعلام نتیجه آزمون برای کسانی که اساسا شرکت‌نکرده‌اند به‌خصوص دختر ۵ ساله‌اش اشاره می‌کند.

او می‌گوید: بنده خاضعانه و ملتمسانه خواهشمند می‌کنم رسانه‌ها و نهادهای مربوطه موضوع زیر را پیگیری کنند، زیرا حق بخش زیادی از ۷۵ هزار فارغ‌التحصیل حقوقی و غیرحقوقی شرکت کننده در آزمون سردفتری تیرماه ۹۷  ضایع شده است. این آزمون بعد از ۱۰ سال برگزار شد و متاسفانه حق بسیاری از افراد که در این سال‌ها منتظر این آزمون بودند خورده شده و نتایج آن بعد از ۷۵ روز، بسیار بسیار شبهه‌ناک اعلام شد که این اتفاق باعث بدنامی قوه قضاییه که خود مجری عدالت است شد. اغلب شرکت‌کنندگان از اتفاقات پیش‌آمده بسیار ناراضی هستند و اینگونه القا شده است که افراد منتخب، از قبل تعیین شده بوده‌اند.

محمد دلایل خود در انتقاد به برگزاری و اعلام نتایج آزمون را اینگونه بیان می‌کند:

۱-کارنامه که کمترین حق هر شرکت‌کننده است اعلام نشد، رتبه‌ و درصد  اعلام نشد. فقط گفته‌اند که متاسفانه شما موفق به ورود به مرحله مصاحبه نشده‌اید.

۲-بنده با کد ملی دختر پنج ساله‌ام، پدرم، همسرم، پدر همسرم و مادرش وارد سایت شدم و در کمال تعجب مشاهده کردم برای آنها هم که اصلا در آزمون شرکت نکرده‌اند اعلام نتیجه شده است! درصورتی که اگر کسی وارد  ابتدایی‌ترین سایت هم شوید، اگر کدملی را اشتباه وارد کنید به هیچ عنوان وارد مراحل بعدی نمی‌شوید.حال چگونه در آزمونی به این مهمی برای دخترپنج ساله بنده هم نتیجه اعلام می‌شود که البته دیگر شرکت کنندگان هم با این اشکال مواجه شده‌اند.

 

۳-مسئول روابط عمومی امور سردفتران و دفتریاران در مصاحبه‌ای در تاریخ ۹۷/۶/۲۵ اعلام کرده بود دو برابر ظرفیت تعیین شده به مصاحبه علمی راه خواهند یافت، اما متاسفانه حتی همین حرف هم دروغ درآمد و برخلاف اعلام قبلی تنها برابر ظرفیت به مرحله مصاحبه دعوت شدند و اسامی آنها در روز ۱۶ مهر منتشر شد!

۴-جدول اعلام ظرفیت‌های آزمون سردفتری به ظاهر از سایت سازمان ثبت حذف شده است اما در تمام سایت‌ها موجود است که به عنوان نمونه چند کانون را اعلام میکنم: الف) استان کرمانشاه: ظرفیت پذیرش این استان مجموعا ۱۶ نفر بوده که در موقع اعلام نتایج ۲۰ نفر پذیرفته شده در آزمون معرفی شده‌اند! ب) در کرند غرب که قرار بر پذیرش ۲ نفر بوده فقط یک نفر پذیرفته شده است و تکلیف نفر دوم مشخص نیست. ج)در چهار حوزه(ماهیدشت و کوزران و شاهو و هلشی) نیز که اصلا در اعلام ظرفیت نشانی از آنها نبوده ۴ نفر (به ظاهر خواهر ) پذیرفته شده اند!

اظهارات تامل برانگیز یکی از مخاطبان وبسایت رسانه حقوق و داوطلب آزمون سردفتری کرمانشاه در خصوص تغییر ظرفیت‌ها و اضافه شدن حوزه های جدید در روز پایانی ثبت‌نام را در اختیارتان می‌گذارم که در سایت رسانه حقوق ذکر شده است: “سلام.من هم از اون دسته «به مصاحبه دعوت نشدید» هستم که متاسفانه “کرند” رو انتخاب کردم چون ۲نفر میخواستن.الان واستون توضیح میدم جریان رو؛ روز آخر متاسفانه ظرفیت‌ها عوض شد که دیگه همه ثبت‌نام کرده بودیم. مثلا کرند شد ۱ نفر و اون ۴حوزه (که چهار خواهر در آنها پذیرفته شده) اضافه شدن. هیچ‌کس اون چهار حوزه رو انتخاب نکرده بود چون دیگه همگی ثبت نام کرده بودیم.بنظر این یه موضوع از قبل برنامه‌ریزی شده بود که هیچ کس اون چهار حوزه رو انتخاب نکنه و فقط این چهار نفر انتخاب کنن که کاملا مشخصه واسه این چهارتا.

خبرگزاری تسنیم، آماده انعکاس نظرات مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص ایرادات، انتقادات و اعتراضات آزمون سردفتری است.

دیدگاه

  1. سازمان ثبت بجز دروغ و تخلف کاری انجام نداده است

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.