جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

دریافت چندصد هزار تومان در قبال ارائه کدگذرنامه و کدملی!
20 شهریور 1398 - 11:56
شناسه : 112834
0
گزارش ایسنا از فروش گذرنامه برای ریجستری موبایل طلوع‌‌کرمانشاه :

«حالا که گذرنامه در بازار ریخته و زمان برگشت حجاج از حج تمتع است هر گذرنامه را ۳۵۰ هزار تومان می‌خریم، اما وقتی گذرنامه در بازار نباشد قیمت آن تا ۶۰۰ هزار تومان هم می‌رسد». /اینها بخشی از صحبت های یک فعال بازار موبایل در کرمانشاه است. بازاری که در آن خرید کدگذرنامه و کدملی برای ریجستری گوشی‌های قاچاق رونق گرفته است./ با اجرای طرح ریجستری در بازار گوشی تلفن همراه، اگرچه هدف اصلی آن که مقابله با قاچاق گوشی بود تا حدودی محقق شد، اما پیامدهای مختلفی هم ایجاد کرد./خرید و فروش گذرنامه به همراه کد ملی با هدف ریجستری گوشی های تلفن همراهی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده یکی از مهمترین این موارد است که اکنون به صورت علنی در واحدهای عمده فروشی موبایل، مشاهده می‌شود./شرایط هم بسیار ساده است، افرادی که به تازگی از سفر خارج از کشور برگشته‌اند می‌توانند گذرنامه خود را با قیمت خوبی بفروشند تا گوشی به اسم آنها ریجستری شود./فروش هم به این معنی نیست که گذرنامه در اختیار مغازه‌دار قرار بگیرد، بلکه فقط کدملی فرد و شناسه گذرنامه را می گیرند و در ازای آن، بسته به شرایط بازار ۳۵۰ و گاهی تا ۶۰۰ هزار تومان پول می دهند./احتمالا بعد از ایام اربعین این موضوع بسیار بیشتر خواهد شد، چون چند صد هزار نفر در این ایام به عراق سفر می‌کنند و پس از برگشت شاهد وفور گذرنامه در بازار خواهیم بود.

پ
پ
یکی از موبایل فروشان کرمانشاه با بیان اینکه وقتی بازار پر از گذرنامه باشد قیمت آن حدود ۳۵۰ هزار تومان است، می‌گوید: اکنون که زمان برگشت حجاج است گذرنامه در بازار زیاد داریم  و قیمت‌ها پایین است، اما وقتی  گذرنامه در بازار کم باشد تا ۶۰۰ هزار تومان هم پول می‌کند.

وی ادامه داد: مثلا افرادی که تازگی به عتبات عالیات سفر کرده اند می‌توانند با فروش گذرنامه خود بخشی از هزینه‌هایشان را جبران کنند.

این فعال بازار موبایل یادآوری کرد: قرار نیست گذرنامه فرد را بگیریم، بلکه فقط کد ملی و شناسه گذرنامه را گرفته و در سامانه ثبت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه صاحب گذرنامه پس از برگشت از سفر خارجی  فقط دو ماه فرصت دارد که گوشی به اسمش ریجستر شود، ادامه دارد: این محدودیت‌ها باعث می‌شود قیمت بالا برود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فروش کدملی و گذرنامه پیامدی برای افراد ندارد، گفت: با هر کد ملی فقط می‌توان یک گوشی ریجستر کرد، پس مشکل مالیاتی و… برای فرد رخ نمی‌دهد.


محدودیت واردات موبایل دلیل این کار است
 

رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه نیز با بیان اینکه موضوع خرید و فروش گذرنامه بسیار کمرنگ شده است، این کار را تخلف دانست.

شمس‌الله امیری  گفت: در گذشته به دلیل محدودیت‌های که برای واردات گوشی تلفن همراه وجود داشت، شاهد خرید و فروش گذرنامه بودیم، اما اکنون با افزایش گوشی در بازار و واردات قابل توجه از سوی شرکت‌ها، این موضوع کمرنگ شده و اگر خرید و فروشی هم انجام شود برای ریجستری گوشی‌هایی است که از قبل وارد بازار شده و اکنون باید ثبت شود.

رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه محدودیت‌های واردات گوشی تلفن همراه را عامل بروز چنین تخلفاتی در بازار دانست و خاطرنشان کرد: اگر واردات گوشی محدودیت کمتری داشته باشد مغازه‌داران هم به سمت چنین تخلفی نمی‌روند.


این کار تخلف است
 
جلال عزتی معاون اجرایی تعزیرات استان کرمانشاه نیز هرگونه خرید و فروش گذرنامه برای ریجستری گوشی موبایل به اسم دیگران را تخلف دانست.

عزتی گفت: اخیرا نامه ای از سازمان مبارزه با قاچاق کالا دریافت کردیم که موضوع ریجستری تلفن همراه با اطلاعات هویتی دیگران پیگیری شود.


وی ادامه داد: ما هم با همکاری پلیس آگاهی در حال بررسی موضوع هستیم، اما مشخص نیست تاکنون موردی انجام شده، یا نه.

  عزتی گفت: در هر صورت این کار تخلف است و در صورت احزار تخلف با افرادی که این کار را انجام بدهند برخورد می‌شود.
منبع:ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.