سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

پشت پرده آف‌های ۵۰ تا ۶۰ درصدی فروشگاه‌های بزرگ!/ برخی از این تخفیف‌ها فریب مردم و بازی با اعداد است/بر اساس قانون این کار تخلف است و مجازات دارد
28 شهریور 1398 - 9:03
شناسه : 116025
0
ایسنا گزارش می دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

این روزها اکثر فروشگاه‌ها تمام ویترین ورودی خود را با برچسب انواع تخفیف‌های اغواگر پوشانده‌اند و تلاش می‌کنند هرطور شده مشتری جلب کنند./برخی فروشگاه‌ها حتی به ارسال پیامک‌های انبوه هم رو آورده‌اند و برخی دیگر افرادی را بیرون مغازه می‌گذارند تا تخفیف‌ها را بین مردم فریاد بزند./اما در خیلی موارد، خریداران در واقع تخفیف زیادی برابر آنچه به آنها وعده داده شده بود دریافت نمی‌کنند و تخفیف‌های بزرگ فروشگاه‌ها فریبی بیش برای خریدار نیست./رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه هرگونه فریب مردم به بهانه تخفیف‌های زیاد را برابر ماده هفت قانون حمایت از حقوق مصرف کننده تخلف دانست که مجازات هم برای آن در نظر گرفته شده است./رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه عنوان کرد: چطور فروشگاهی که قرار است ۱۰ درصد سود ببرد می‌تواند ۶۰ درصد تخفیف بدهد، مگر اینکه ۵۰ درصد از جیب روی کالا بگذارد که هیچ منطقی پشت این کار نیست./وی با بیان اینکه پایه و اساس برخی از این تخفیف‌ها فریب مردم و بازی با اعداد است، افزود: بر اساس قانون این کار تخلف است و مجازات دارد./به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده مردم باید در صورت مشاهده چنین موردی، موضوع را با تلفن‌های ۱۲۴ یا ۱۳۵ در میان بگذارند.

پ
پ
 

با گسترش شعب فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که مدام در حال رقابت با یکدیگر و حتی با فروشگاه‌های کوچکتر هستند، بساط حراجی‌های بزرگ با ارقام حیرت‌انگیز نیز حسابی باب شده است.

این روزها اکثر فروشگاه‌ها تمام ویترین ورودی خود را با برچسب انواع تخفیف‌های اغواگر پوشانده‌اند و تلاش می‌کنند هرطور شده مشتری جلب کنند.

برخی فروشگاه‌ها حتی به ارسال پیامک‌های انبوه هم رو آورده‌اند و برخی دیگر افرادی را بیرون مغازه می‌گذارند تا تخفیف‌ها را بین مردم فریاد بزند.

اما در خیلی موارد، خریداران در واقع تخفیف زیادی برابر آنچه به آنها وعده داده شده بود دریافت نمی‌کنند و تخفیف‌های بزرگ فروشگاه‌ها فریبی بیش برای خریدار نیست.

در واقع برخی فروشگاه‌ها قیمت‌های غیرواقعی بر روی کالاهای خود می‌زنند و در نهایت رقم جدیدی را به عنوان آف معرفی می‌کنند که در برخی موارد از قیمت واقعی و اصلی جنس هم گرانتر است!

گاهی مردم متوجه این موارد می‌شوند و موقع اعتراض به فروشگاه‌ها با این پاسخ مواجه می‌شوند که یا سیستم اشتباه کرده و یا قیمتی که به عنوان قیمت واقعی مصرف کننده روی محصول از سوی کارخانه درج شده قیمت قدیم است!

شاید بسیاری از مردم ندانند که بر اساس قانون فریب آنها از سوی فروشگاه‌ها تخلف است و مجازات دارد و می‌توانند حقوق خود را پیگیری کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه هرگونه فریب مردم به بهانه تخفیف‌های زیاد را برابر ماده هفت قانون حمایت از حقوق مصرف کننده تخلف دانست که مجازات هم برای آن در نظر گرفته شده است.

عبدالرضا یاری  با اشاره به تخفیف‌های گسترده‌ای که این روزها از سوی بسیاری از فروشگاه‌ها باب شده، گفت: موارد متعددی داریم که فروشگاه‌ها بر اساس برچسب قیمت روی کالا و تخفیفی که ادعا کرده اند، در نهایت تخفیف خاصی به مشتری نمی‌دهند، بلکه مردم را فریب می‌دهند.

وی ادامه داد: برخی از این فروشگاه‌ها قیمت غیرواقعی و زیادی را روی کالا می‌گذارند و در نهایت ادعا می‌کنند که با تخفیف قیمت را پایین آورده‌اند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه با بیان اینکه برخی فروشگاه‎ها ادعای تخفیف‌های ۶۰ درصدی هم دارند، یادآور شد: این در حالی است که بر اساس قانون حاشیه سود در نهایت و برای برخی کالاهای خاص می‌تواند تا سقف ۴۵ درصد باشد و برای اکثر کالاها حدود ۱۰ درصد است.

یاری عنوان کرد: چطور فروشگاهی که قرار است ۱۰ درصد سود ببرد می‌تواند ۶۰ درصد تخفیف بدهد، مگر اینکه ۵۰ درصد از جیب روی کالا بگذارد که هیچ منطقی پشت این کار نیست.

وی با بیان اینکه پایه و اساس برخی از این تخفیف‌ها فریب مردم و بازی با اعداد است، افزود: بر اساس قانون این کار تخلف است و مجازات دارد.

به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده مردم باید در صورت مشاهده چنین موردی، موضوع را با تلفن‌های ۱۲۴ یا ۱۳۵ در میان بگذارند/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.