پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

برگشت اعتبارات دولتی از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست
27 آبان 1397 - 21:15
شناسه : 11608
0
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برگشت اعتبارات دولتی از مدیر هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست، گفت: برای جذب 181 میلیارد تومان تنها تا 24 دی ماه امسال فرصت باقی است طلوع‌‌کرمانشاه :

بازوند با بیان اینکه از مدیران دستگاه های اجرایی پذیرفتنی نیست این مقدار اعتبار برگشت بخورد و در استان جذب نشود، گفت: این اعتبار حق مردم است و باید هزینه شود و در قبال کارمان مسئول و پاسخگو باشیم/مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به اعلام نرخ تورم نیز اشاره کرد و گفت: هرچند کرمانشاه وضعیت بهتری نسبت به سایر استان های غرب کشور دارد اما همین مقدار تورم نیز نگران کننده است/وی با بیان اینکه مدیران حوزه اقتصادی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید به صورت شبانه روزی بر قیمت ها و اجناس نظارت داشته باشند، گفت: انجام این کار از بسیاری گرانفروشی ها جلوگیری می کند/

پ
پ

هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای یک بخش از اعتبارات استان ۲۷۱ میلیارد تومان منظور شده که متاسفانه تاکنون کمتر از ۲۰ درصد آن جذب شده است.
وی همچنین با اشاره به اختصاص یک هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی، افزود: حدود ۷۹ درصد این مقدار اعتبار هنوز جذب نشده و در مجموع برای جذب این ۲ بخش از اعتبار اختصاص یافته که ۱۸۱ میلیارد تومان می شود تا ۲۴ دی فرصت داریم.
بازوند با بیان اینکه از مدیران دستگاه های اجرایی پذیرفتنی نیست این مقدار اعتبار برگشت بخورد و در استان جذب نشود، گفت: این اعتبار حق مردم است و باید هزینه شود و در قبال کارمان مسئول و پاسخگو باشیم.

** وضعیت تورم کرمانشاه نسبت به استانهای غرب کشور بهتر است
مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به اعلام نرخ تورم نیز اشاره کرد و گفت: هرچند کرمانشاه وضعیت بهتری نسبت به سایر استان های غرب کشور دارد اما همین مقدار تورم نیز نگران کننده است.
وی با بیان اینکه مدیران حوزه اقتصادی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید به صورت شبانه روزی بر قیمت ها و اجناس نظارت داشته باشند، گفت: انجام این کار از بسیاری گرانفروشی ها جلوگیری می کند.
بازوند یادآور شد: تورم باعث بالا رفتن هزینه های تولید شده و سرمایه گذاران را نیز فراری می دهد، از آن گذشته به اقتصاد استان و کشور هم ضربات جبران ناپذیری وارد می کند که می توان با نظارت مستمر مانع از این اتفاقات شد.

** کاهش نرخ بیکاری از ۲۱ به ۱۶ درصد
استاندار کرمانشاه همچنین به ادامه کاهش نرخ بیکاری استان اشاره و اظهار داشت: در حالی که طی یکی ۲ سال گذشته نرخ بیکاری در کرمانشاه به بیش از ۲۱ درصد رسیده بود این رقم در آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران به ۱۶ درصد رسیده است.
وی همچنین به تداوم کاهش نرخ بیکاری استان در فصل های بهار و تابستان اشاره کرد و گفت: در حالی که در تابستان امسال ۲۰ استان با افزایش نرخ بیکاری مواجه و حدود ۱۱ استان با کاهش نرخ بیکاری مواجه بودند که کرمانشاه نیز در زمره کاهش یافتگان بیکاری قرار داشت.
بازوند با بیان اینکه روند امیدوارکننده ای در خصوص کاهش نرخ بیکاری در استان شکل گرفته، افزود: ادامه این روند یکی از مهمترین نکاتی است که همه مدیران استانی باید به صورت جدی نسبت به آن توجه داشته باشند.
وی همچنین بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء جایگاه کرمانشاه از رتبه ۳۱ به ۲۸ کشور را خبر خوشحال کننده دیگر عنوان و ابراز امیدواری کرد با تلاش های شبانه روزی این بهبود وضعیت کماکان ادامه یابد.

** افزایش ۵۰ درصدی خسارت زلزله برای رعایت نکردن نکات فنی در ساخت و سازها
مدیر ارشد استان کرمانشاه در ادامه به موضوع زلزله مهیب ۷٫۳ ریشتری آبان سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: به جرائت می توان ادعا کرد رعایت نکردن نکات فنی در ساخت و سازها بخصوص در اماکن مسکونی باعث افزایش ۵۰ درصدی خسارت زلزله شد.
وی با بیان اینکه زلزله سال قبل ۱۰ هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی به همراه داشت، یادآور شد: اگر از لحاظ فنی بسیاری از نکات ایمنی رعایت می شد مقدار تلفات و خسارت ها بسیار کاهش می یافت.
بازوند در عین حال از عزم راسخ دولت برای اتمام ساخت و ساز و بازسازی کامل مناطق زلزله زده خبر داد و به افراد زلزله زده این اطمینان خاطر را داد که دولت با همه توان و تا آخر کنار آن ها خواهد ایستاد.

** مدیران در برابر واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی مقاومت نکنند
استاندار کرمانشاه همچنین موضوع واگذاری پروژه های نیمه کاره عمرانی به بخش خصوصی را مطرح و از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا در برابر این کار مقاومت نکنند.
وی با اظهار بی اطلاعی از دلیل مقاومت برخی مدیران برای اجرای این کار، گفت: سران سه قوه نیز در جلسه اخیر خود تاکید کرده اند که اگر پروژه های عمرانی قابل واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد این کار باید انجام شود.
بازوند گفت: بهره برداری هر چه سریعتر از پروژه های عمرانی سبب رونق اقتصادی و امیدواری بیشتر در میان مردم می شود و باید برای افتتاح هرچه سریعتر این پروژه ها خودمان نیز تلاش کنیم.

** فرهنگ بسیجی نشات گرفته از فرهنگ عاشورای حسینی است
این مقام مسئول در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، فرهنگ بسیجی را نشات گرفته از فرهنگ عاشورای حسینی دانست و گفت: داشتن روحیه بسیجی می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
وی گفت: تشکیل بسیج بدون شک یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و در طول ۴۰ سالی که از عمر با عزت انقلاب می گذرد شاهد خدمات فراوانی از سوی این نهاد مقدس بوده ایم.
بازوند گفت: بسیج فرهنگ خودباوری، خداباوری، ایثار، شهادت و تسهیل گری در ساختار اداری را به ما می آموزد و همه باید بسیجی وار برای ادامه پیشرفت های نظام و مایوس کردن دشمنان قدم بر داریم.

** جعفر همتی مصداق بارز یک مدیر انقلابی است
استاندار کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود به موضوع بازنشستگی جعفر همتی مشاورعالی خود نیز اشاره و وی را مصداق بارز یک مدیر انقلابی و جهادگر دانست.
وی با بیان اینکه در طول یک سال اخیر از مشاوره های بسیار امینانه آقای همتی در بسیاری از زمینه ها برخوردار شدم، افزود: وی با روحیه انقلابی و بسیجی که داشت منشاء خدمات بسیاری برای استان کرمانشاه بود.
بازوند در پایان با بیان اینکه اقای همتی در جریان زلزله سال گذشته بسیار خوش درخشید و خود را وقف مردم زلزله زده کرد، گفت: امیدوارم از این پس نیز همچنان از مشاوره های خیرخواهانه ایشان بهره مند باشم.
استاندار کرمانشاه همچنین یاد و خاطره مرحومان نوربخش و تاج الدین مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی کشور را که پنجشنبه قبل در اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند، گرامی داشت.
در پایان این جلسه با اهدای لوح از تلاش های جعفر همتی مشاور عالی استاندار که طبق قانون جدید بازنشستگی باید از پست خود خداحافظی کند، قدردانی شد/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.