جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

دلار پایین می آید و سفره ها هنوز خالی است
28 آبان 1397 - 22:08
شناسه : 11678
2
سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه هدف از تشدید نظارت ها را برگرداندن آرامش به بازار و جلوگیری از سواستفاده متخلفان اعلام کرد و ادامه داد: تمام تمرکز خود را بر نظارت بازار قرار داده ایم. طلوع‌‌کرمانشاه :

محسن رستمی در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه،در پاسخ به این پرسش که به دنبال روند کاهشی قیمت دلار مردم انتظار ارزان شدن کالاها را دارند، اضافه کرد: قاعدتا دیگر نباید افزایش قیمتی در کالاها داشته باشیم/رستمی اظهار کرد: اگرچه با افزایش قیمت دلار،قیمت کالاهای وابسته به آن بالا رفت اما با کاهش قیمت دلار تعدیل قیمت ها زمان بر است/وی با بیان اینکه برخی مغازه داران کالاها را با قیمت قدیم خریده اند، تاکید کرد: مغازه داران موظفند کالا را با هر قیمتی که خریده اند و با احتساب سود قانونی خود به فروش برسانند و برخی اختلاف قیمت کالاهای مشابه در بازار مربوط به همین تفاوت های خرید قدیم و جدید است.

پ
پ

دلار پایین می آید و سفره ها هنوز خالی است
بر اساس آمارها نرخ تورم کشور در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰.۳ درصد شد.
این رقم بعد از مدتی که نرخ تورم تک رقمی شده بود برای مردم بسیار سنگین است و اکثر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم افزایش قیمت قابل توجهی داشته است.
این افزایش قیمت در سفره مردم به خوبی خود را نشان داده و قیمت مرغ، گوشت، برنج، تخم مرغ، سیب زمینی، رب گوجه و … در برخی موارد تا صد درصد هم بالا رفته است.
حتی موادی که ارتباطی با واردات و نرخ ارز هم ندارند گران شده است و نتیجه همه این موارد کوچک شدن سفره مردم و کاهش قدرت خرید آنها است.
مردمی که از قبل گوشت قرمز را از سفرهای خود کنار گذاشته بودند حالا مرغ و برنج را هم در سبد خرید خود کم کرده اند.
به علاوه گلایه اصلی مردم راجع به مواردی است که نظارت ها کافی نیست و قیمت ها بی اساس، خودسرانه و روزانه در بازار و از سوی تولیدکنندگان و حتی مغازه‌داران بالا می رود.
نمونه این امر را می توان درباره محصولاتی مانند لبنیات دید که قیمت برخی از انواع آن هفته ای چند هزار تومان بالا می رود.
این نوسانات قیمت در شرایطی رخ می دهد و روند صعودی دارد که شاهد آغاز روند ارزان شدن دلار هستیم اما این ارزانی هیچ تاثیری در کاهش قیمت ها نداشته است.
مردم از این نابسامانی بازار به ستوه آمده اند و خواستار ورود کارآمد دستگاه های نظارتی به بازار هستند.
“شیرزاد محمدی” یکی از شهروندان کرمانشاه است و با ابزار گلایه از نابسامانی و گرانی های بازار، گفت: اگرچه دستگاه ها مدام آمار نظارت بر بازار ارائه می دهند اما مردم نتیجه آن را در بازار و سفره های خود نمی بینند.
وی از گرانی های چند وقت اخیر یاد کرد و ادامه داد: اگر یک بار افزایش قیمت داشته باشیم و تمام شود مردم انقدر عذاب نمی کشند اما افزایش قیمت ها هر روز و بدون توقف است و گاهی روزانه و هفتگی قیمت ها بالا می رود.
این شهروند از تفاوت قابل توجه قیمت ها در بازار هم انتقاد کرد و گفت: یک کالای مشابه از اول تا آخر بازار چند قیمت متفاوت دارد و در کوچه ها و محلات مختلف فرق می کند.
وی اضافه کرد: برخی از مغازه داران نیز با استفاده از شرایط فعلی و به بهانه گرانی دلار، قیمت خود را بالا می برند و بخاطر اینکه تخلف کنند درج قیمت کالا را نیز انجام نمی دهند.
” شادی پهلوانی” یکی دیگر از شهروندان کرمانشاه است و با انتقاد از افزایش روز افزون قیمت کالاها، گفت: وقتی که دلار گران می شود قیمت کالاها چند برابر دلار بالا می رود اما ارزان شدن دلار هیچ تاثیری در کاهش قیمت ها ندارد.
وی افزود: برخی اقلام مانند لبنیات وضعیت بدتری دارد و افزایش قیمت آن روزانه است.
این شهروند خاطرنشان کرد: شیر، پنیر، ماست و … هر هفته و بی دلیل گران می شود و قیمت روی جلد آنها هر روز تغییر می کند.
پهلوانی معتقد است با ادامه این روند مردم لبنیات را نیز مانند گوشت، مرغ، ماهی و … از سبد خانوار خود حذف می کنند و نتیجه آن بیماری مردم است.
این شهروند خواستار برخورد قاطع دستگاه های نظارتی با تخلفات بازار شد و افزود: گاهی به بهانه اینکه بیکاری جدیدی رخ ندهد از تعطیلی و پلمب واحدهای گرانفروش خودداری می شود اما کسی به فکر سفره نابود شده مردم نیست.
سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه از تشدید و تقویت نظارت ها بر بازارخبر داد و گفت: آمار موارد تخلف و پرونده های تشکیل شده هر روز رصد می شود و به اطلاع مردم می رسد.
محسن رستمی در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، هدف از تشدید نظارت ها را برگرداندن آرامش به بازار و جلوگیری از سواستفاده متخلفان اعلام کرد و ادامه داد: تمام تمرکز خود را بر نظارت بازار قرار داده ایم.
وی در پاسخ به این پرسش که به دنبال روند کاهشی قیمت دلار مردم انتظار ارزان شدن کالاها را دارند، اضافه کرد: قاعدتا دیگر نباید افزایش قیمتی در کالاها داشته باشیم.
رستمی از رصد جدی بازار محصولات لبنی هم خبر داد و عنوان کرد: با تثبیت قیمت شیر خام پیش بینی می شود قیمت لبنیات نیز به ثبات برسد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از بررسی مستمر میزان کالاهای اساسی مورد نیاز مردم هم یاد کرد و افزود: کمبودی از نظر کالاهای اساسی نداریم.
رستمی اظهار کرد: اگرچه با افزایش قیمت دلار،قیمت کالاهای وابسته به آن بالا رفت اما با کاهش قیمت دلار تعدیل قیمت ها زمان بر است.
وی با بیان اینکه برخی مغازه داران کالاها را با قیمت قدیم خریده اند، تاکید کرد: مغازه داران موظفند کالا را با هر قیمتی که خریده اند و با احتساب سود قانونی خود به فروش برسانند و برخی اختلاف قیمت کالاهای مشابه در بازار مربوط به همین تفاوت های خرید قدیم و جدید است/اختصاصی طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.