سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

خبر انحلال مراکز علمی‌کاربردی دولتی استان را از قبل داده بودیم، اما کسی باور نکرد
03 مهر 1398 - 10:35
شناسه : 117491
1
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه با اشاره به تعطیلی ۱۰ مرکز عملی کاربردی دولتی استان گفت: از دوسال پیش خبر انحلال این مراکز را داده بودیم، اما متاسفانه تا وقتی که اجرایی نشد، کسی باور نکرد./مزدک راد ملکشاهی ، به مصوبه سال ۹۶ شورای عالی اداری مبنی بر توقف پذیرش دانشجو در مراکز دولتی علمی کاربردی کشور اشاره کرد و گفت: طبق این مصوبه از مجموع ۱۹ مرکز علمی کاربردی که در سطح استان بود، در ۱۰ مرکز که دولتی بودند دیگر امکان پذیرش دانشجو نداشتیم، مگر آنکه به بخش خصوصی واگذار می‌شدند./وی تصریح کرد: مراکز علمی کاربردی فنی حرفه‌ای پاوه، فنی حرفه‌ای سنقر، بهزیستی، جهادکشاورزی ماهیدشت، جهاد کشاورزی سرپل ذهاب، فرهنگ و هنر، بنیاد شهید، مجتمع پژوهشی غرب و میراث بیستون ۱۰ مرکزی در استان بودند که طبق این مصوبه از آذر ۹۶ پذیرش دانشجو در آنها متوقف شد./رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه گفت: باتوجه به اینکه اتمام تحصیل دانشجویان در حال تحصیل در این مراکز چهار ترم طول می‌کشید، بنابراین ۳۱ شهریور ۹۸ به عنوان پایان کار این مراکز اعلام شد./وی افزود: در حالیکه از قبل این تاریخ را به عنوان پایان کار مراکز علمی کاربردی دولتی کشور اعلام کرده بودند، با این وجود دانشجویانی در این مراکز داشتیم که به دلیل مرخصی و یا عدم پاس کردن واحدهایشان هنوز فارغ التحصیل نشده بودند، لذا با پیش بینی‌هایی که از قبل کرده بودیم، برای سال تحصیلی جدید این دانشجویان را به مراکز دیگر منتقل کنیم.

پ
پ

رادملکشاهی تعداد دانشجویان باقی مانده این مراکز که هنوز فارغ التحصیل نشده‌اند را ۲۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: تعدادی از این دانشجویان را که بیشتر از مراکز علمی کاربردی بهزیستی، بنیاد شهید و دادگستری هستند به مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی منتقل کرده‌ایم. علاوه بر انتقال دانشجویان کدرشته‌ها را هم به این مرکز داده‌ایم تا بتواند برای جذب دانشجو در این کدرشته‌ها ماموریتش را ادامه دهد.

وی با اشاره به تعطیلی مرکز فرهنگ و هنر، افزود: حدود ۸۵ دانشجوی فارغ التحصیل نشده این مرکز را هم به مرکز علمی کاربردی همیاری شهرداری منتقل کردیم، اما این مرکز نمی‌تواند برای ترم های بعدی در این کدرشته‌ها پذیرش دانشجو داشته باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در ادامه به انتقاداتی که این روزها در فضای مجازی و رسانه‌های استان در خصوص تعطیلی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر می‌شود اشاره کرد و گفت: از همان زمانی که دستورالعمل توقف دانشجو در این مراکز به استان ابلاغ شد آن را بارها در رسانه‌ها مطرح کردیم، اما تا وقتی تعطیل نشد کسی باورش نکرد.

رادملکشاهی تصریح کرد: چون نمی‌خواستیم نه این مرکز و نه سایر مراکز دولتی استان تعطیل شوند، بنابراین از همان دو سال پیش برای واگذاری آنها به بخش خصوصی فراخوان دادیم، اما افرادی که مراجعه می‌کردند، شرایط واگذاری را نداشتند.

وی اضافه کرد: در مرکز فرهنگ و هنر کرمانشاه رشته‌های نابی مانند گریم، عکاسی، موسیقی، هنرهای نمایشی و… داشتیم که در سایر مراکز این رشته‌ها وجود نداشت. همچنین این مرکز یکی از مراکزی بود که بیشترین پذیرش دانشجو را در آن داشتیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بابیان اینکه برای واگذاری مرکز فرهنگ و هنر کرمانشاه به بخش خصوصی دو متقاضی پای کار آمدند، خاطرنشان کرد: یکی از این متقاضیان شرایط لازم را برای واگذاری نداشت و متقاضی دیگر هم در مرحله بررسی شرایط توسط مسئولین مربوطه در مرکز است.

وی از عدم اقدام مجموعه استان برای جلوگیری از انحلال مراکز علمی کاربردی دولتی استان و بویژه مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر انتقاد کرد و گفت: زمانی که خبر انحلال مراکز دولتی علمی کاربردی استان اعلام شد، انتظار داشتیم بزرگان فرهنگ و هنر شهر که چهره ملی دارند و نیز مجموعه مدیریتی استان برای جلوگیری از انحلال آنها وارد عمل شده و رایزنی‌هایی داشته باشند، اما این امر انجام نگرفت.

رادملکشاهی  تاکید کرد: مرکز جامع علمی کاربردی استان با توجه به توان محدودی که دارد، نمی‌توانست مانع از انحلال این مراکز شود، چراکه ما برخلاف آنچه که عموم تصور می‌کنند فقط نقش نظارت بر عملکرد آموزشی این مراکز را داریم و نه بیشتر.

این مسئول یادآور شد: برخی از این مراکز تعطیل شده در قبال دانشجویان و مدرسان حق التدریس خود تعهداتی نیز دارند که ملزم هستند ظرف ماه‌های آینده به این تعهدات عمل کنند.

راد ملکشاهی گفت: البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که تعطیلی مراکز دولتی علمی کاربردی تنها خاص کرمانشاه نیست و در تمام کشور اجرایی شده است. استانهایی را داریم که چون همه مراکز آن دولتی بوده همگی مراکز علمی کاربردی آن تعطیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه درحال حاضر  ۹ مرکز علمی کاربردی در استان فعال است و پذیرش دانشجو دارد، عنوان کرد: هرچند برای سال تحصیلی جدید ۱۰ مرکز علمی کاربردی دولتی استان تعطیل شده و تعداد کدرشته‌های ما کم است، اما به نسبت تعداد این کدرشته‌ها و استانهای دیگر جذب دانشجوی بالایی داشته‌ایم.

دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه در حال حاضر حدود ۴۷۰۰ دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دارد/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.