جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

بلاتکلیفی بهای برق مصرفی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه؛ توپی که هنوز در زمین دولت و زلزله‌زدگان جابه‌جا می‌شود
03 مهر 1398 - 20:02
شناسه : 117853
1
بعد از گذشت نزدیک به دو سال از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری در استان کرمانشاه هنوز تکلیف بهای برق مصرفی در مناطق زلزله‌زده به طور دقیق مشخص نشده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون مبلغی از طرف زلزله‌زدگان به شرکت برق پرداخت نشده است اظهار داشت: مجموع بدهی مشترکان برق در مناطق زلزله‌زده ۳۵ میلیارد تومان است./وی با اشاره به اینکه برق در مناطق زلزله‌زده جریان دارد با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار انشعاب در سرپل‌ذهاب جمع‌آوری شده است عنوان کرد: اکنون ۶۰۰۰ انشعاب برق در کانکس‌های سرپل‌ذهاب وجود دارد که باید به مرور زمان و با هماهنگی فرمانداری جمع‌آوری می‌شود/مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: براساس دستور وزارت کشور تا یکم مهر ماه ۹۷ کنتور برق مشترکان زلزله‌زده قرائت نشد و پیگیر هزینه برق مصرفی از طریق استانداری و ماده ۱۲ بحران هستیم که باید این هزینه برق مصرفی تعیین تکلیف شود اما هنوز از طرف وزارت نیرو و استانداری تعیین تکلیف نشده است/مرآتی بیان کرد: در قبض‌های صادر شده برای مشترکان مبلغی به عنوان بدهی در قبض قید شده اما از آن‌ها دریافت نشده و هرچند کنتورها قرائت می‌شود اما از طرف مشترکان پرداخت نمی‌شود.

پ
پ

از وقوع زلزله آبان ماه ۹۶ در استان کرمانشاه تاکنون بهای برق مصرفی همچون سایر خدمات در مناطق زلزله‌زده از سوی دولت و مردم پرداخت نشده و این در حالی است براساس گفته مسئولان بدهی این مناطق به شرکت برق حداقل ۳۵ میلیارد تومان است.

براساس تصمیمات استانی مقرر شده بهای انرژی مصرفی در این مناطق تا مهر ماه سال گذشته از مردم دریافت نشود اما تاکنون موافقتی از سوی وزارت نیرو اعلام نشده است و این در حالی است که بعد از مهر ماه ۹۷ نیز مردم بهای برق مصرفی خود را پرداخت نکرده‌اند.

بدهی ۳۵ میلیاردی مشترکان برق در مناطق زلزله‌زده

امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون مبلغی از طرف زلزله‌زدگان به شرکت برق پرداخت نشده است اظهار داشت: مجموع بدهی مشترکان برق در مناطق زلزله‌زده ۳۵ میلیارد تومان است. 

وی با اشاره به اینکه برق در مناطق زلزله‌زده جریان دارد با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار انشعاب در سرپل‌ذهاب جمع‌آوری شده است عنوان کرد: اکنون ۶۰۰۰ انشعاب برق در کانکس‌های سرپل‌ذهاب وجود دارد که باید به مرور زمان و با هماهنگی فرمانداری جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: براساس دستور وزارت کشور تا یکم مهر ماه ۹۷ کنتور برق مشترکان زلزله‌زده قرائت نشد و پیگیر هزینه برق مصرفی از طریق استانداری و ماده ۱۲ بحران هستیم که باید این هزینه برق مصرفی تعیین تکلیف شود اما هنوز از طرف وزارت نیرو و استانداری تعیین تکلیف نشده است.

مرآتی بیان کرد: در قبض‌های صادر شده برای مشترکان مبلغی به عنوان بدهی در قبض قید شده اما از آن‌ها دریافت نشده و هرچند کنتورها قرائت می‌شود اما از طرف مشترکان پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق در مناطق زلزله‌زده از زمان وقوع زلزله تا سال ۹۷ حدود ۱۱ میلیارد تومان بوده است گفت: بدهی مشترکان مناطق زلزله‌زده در سال ۹۷ حدود ۱۸ میلیارد تومان و در امسال حدود ۶ میلیارد تومان است که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه افزود: واحدهایی که تکمیل شده با هماهنگی فرمانداری و شورای تأمین شهرستان انشعابات کانکس‌ها جمع‌آوری و کنتورهای واحدها راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان کرد: در روستاها نیز انشعاب برق کانکس‌ افرادی که واحد‌های آن‌ها تکمیل شده جمع‌آوری می‌شود و کنتور واحدها نصب می‌شود.

مرآتی گفت: تعدادی در داخل شهر سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی وجود دارد که واحد‌های آن‌ها هنوز تکمیل نشده و با هماهنگی فرمانداری مقرر شده اسکانی برای آن‌ها در نظر گرفته و بعد از جابه‌جایی کانکس‌ها انشعاب آن‌ها جمع‌آوری شود.

وی افزود: صاحبان واحدهای تکمیل شده برای نصب کنتور به شرکت برق مراجعه می‌کنند و بدون دریافت هزینه کنتور نصب می‌شود و برق کانکس‌‌هایی که از قبل رایگان وصل شده بود جمع‌آوری می‌شود.

 

آغاز کنتورخوانی از ۱۵ خرداد ماه امسال

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه هیچ مصوبه‌ای در زمینه بدهی بهای برق مصرفی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد اظهار داشت: به طور معمول در چند ماه ابتدایی شرایط بحران که مردم در اسکان اضطراری هستند دولت هزینه برق را از مردم دریافت نمی‌کند.

وی عنوان کرد: براساس صورتجلسه‌ای از ۱۵ خرداد امسال از دستگاه‌های خدماتی همچون برق درخواست شد که بهای آب، برق و گاز مصرفی را از مشترکان در مناطق زلزله‌زده دریافت کنند.

بالایی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ تصمیمی در زمینه بخشودگی بدهی برق مصرفی مناطق زلزله‌زده گرفته نشده است گفت: پیگیر این موضوع هستیم که منابعی تأمین و طلب شرکت‌ها پرداخت شود و این در حالی است که این شرکت‌ها تاکنون با مردم مدارا کرده‌اند و اخطاری از سوی آن‌ها صادر نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه بیان کرد: بعد از رشد بازسازی و بازگشت مردم به منازل خود دستگاه‌های خدمت‌رسانی حق کنتورخوانی و دریافت مطالبات را داشته‌اند. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمت‌رسانی از ۱۵ خرداد ماه صدور فیش را آغاز کردند افزود: تا زمانی که منازل مردم بازسازی نشده و در کانکس زندگی می‌کردند هیچگونه قبضی برای آن‌ها صادر نشده است.

بالایی با اشاره به اینکه باید زمینه برای پرداخت بهای آب، برق و گاز مصرفی در مناطق زلزله‌زده فراهم شود عنوان کرد: زمانی که مردم به منازل خود برمی‌گرداند باید همچون سایر شهروندان هزینه خدمات و حق و حقوق دولت را پرداخت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مدیران ارشد استان تلاش کردند که در بدهی و بهای برق مصرفی در مناطق زلزله‌زده در چند ماه ابتدایی تأمین و به س کت‌ها پرداخت شود و بر همین اساس شرکت‌ها برای وصول طلب خود از مردم هیچگونه اقدامی انجام ندادند.

وی افزود: از مهر ماه سال گذشته و ۱۵ خرداد امسال به شرکت‌های خدمات‌رسان مجوز داده شده که برای دریافت بهای مصرفی قانون را برای دارندگان کنتور اجرا کنند. 

نبود صدور دستورالعمل برای عدم دریافت بهای انرژی

محبت جمالی‌نیا فرماندار سرپل‌ذهاب  اظهار داشت: براساس تصمیمات ستاد بازسازی استان مقرر شد تا اول مهر ماه سال گذشته هزینه انرژی در مناطق زلزله‌زده از مردم دریافت نشود.

وی عنوان کرد: البته مقرر شد این موضوع پیگیری شود که هنوز نتیجه‌ای مبنی بر پذیرش یا عدم پذیرش وزارت نیرو اعلام نشده است.

جمالی‌نیا گفت: بعد از این تاریخ نیز هیچ مصوبه‌ای در ستاد بازسازی استان برای عدم دریافت بهای انرژی مصرفی در مناطق زلزله‌زده صادر نشده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب بیان کرد: چنانچه تصمیمات استان مبنی بر عدم دریافت بهای انرژی از زلزله‌زدگان تا مهر ماه سال گذشته از سوی وزارت نیرو مورد قبول واقع شود هزینه‌ای از مردم دریافت نمی‌شود اما تاکنون دستورالعمل و قانونی در این زمینه تصویب نشده است.

وی با اشاره به مدیران استان همچنان پیگیر بخشودگی بهای انرژی مصرفی زلزله‌زدگان تا مهر ماه سال گذشته است گفت: هنوز نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نشده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: بعد از مهر ماه ۹۷ نیز افرادی که در کانکس و سکونتگاه‌های موقت زندگی می‌کنند به طور طبیعی بهای برق را پرداخت نمی‌کنند اما مشترکانی که در منازل خود زندگی می‌کنند باید بهای برق را پرداخت کنند.

با توجه به اینکه ساخت و ساز همچنان در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد و شرایط بد اقتصادی زلزله‌زدگان را بیش از سایرین تحت‌تأثیر قرار داده انتظار می‌رود دولتمردان به سرعت تصمیم جدی برای پرداخت این بدهی بگیرند که در سایه این عدم پرداخت‌ها کیفیت ارائه خدمات در استان کاهش پیدا نکند/jتسنیم

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.