پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

چالش‌های پیش روی قهرمانان معلول کرمانشاهی/ سهم ناچیز ورزشکاران پاراآسیایی از امکانات ورزشی
01 آبان 1396 - 12:52
شناسه : 1179
1
طلوع کرمانشاه گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

  ورزشکاران معلول کرمانشاهی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و از کمبود امکانات گلایه دارند.

پ
پ

شکوه هاشمی – سالهاست که اکثر هیات های ورزشی استان کرمانشاه با چالش نبود اسپانسر مواجه اند و به مشکلات ریز و درشت مالی برخورد کرده اند، بدیهی است که این مشکل برای معلولان ورزشکار کرمانشاهی پررنگ تر است ولی هنگامی که می بینیم برخی از قهرمانان پاراالمپیکی و پاراآسیایی مجبور می شوند برای تمرین به دیگر شهرها و پایتخت بروند متوجه عمق این چالش می شویم.

کرمانشاه از دیرباز قهرمان پرور بوده و آوازه قهرمانان این دیار به عرصه ملی و جهانی رسیده است، معلولان ورزشکار از این قاعده جدا نبوده و نیستند ولی هم اکنون تنها دو مجموعه ورزشی آن هم برای برخی از تمرینات رشته های ورزشی معلولان در کرمانشاه وجود دارد.

شهلا بهروزی راد، بانوی کرمانشاهی و از ورزشکاران تیم پاراکانوی ایران در گفتگو با خبرنگار طلوع، اظهار داشت: قایقرانی رشته ورزشی من است و کرمانشاه با کمبود تجهیزات در این رشته ورزشی مواجه است، علاوه بر آن، نبود پیست مناسب برای تمرینات مشکل دیگری برای موفقیت است.

*نبود مکان مناسب برای تمرینات قایقرانی

وی افزود: به دلیل نبود امکانات، برای من شرایطی از سوی هیات برای تمرین در تهران تدارک دیده شده تا بتوانم تمرینات را به صورت مستمر در دریاچه آزادی انجام دهم و اکنون همه شرایط برای من مهیا است.

این قهرمان پاراآسیایی قایقرانی افزود: اکثر ورزشکاران دارای بیمه ورزشی هستند که این بیمه تنها جنبه درمانی دارد و در صورت آسیب حین تمرین، مبلغی پرداخت می شود.

بهروزی راد ادامه داد: من ورزشکاری تک بعدی نیستم، در کنار ورزش به درس بها دادم، دارای مدرک کارشناسی ارشد حسابداری هستم و برای استقلال مالی تلاش می کنم.

علیرضا ایزدی یکی دیگر از قهرمانان کرمانشاهی که عضو تیم ملی اعزامی به مسابقات آسیایی جوانان امارات ۲۰۱۷ است در گفتگو با خبرنگار طلوع، اظهار داشت: شرایط برای ما ایده آل نیست ولی با کمبود جدی در این زمینه مواجه نیستیم،  تنها با کمبود امکانات مواجه ایم و به برخی از وسایل بدنسازی نیاز داریم.

**برخی معلولان فاقد بیمه ورزشی هستند

وی افزود: با آمدن رئیس جدید هیات معلولان استان بسیاری از مشکلات حل شده، ولی معلولان نه تنها در ورزش بلکه در پیشبرد سایر امور و جنبه های زندگی با مشکل مواجه اند.

ایزدی ادامه داد: برخلاف شعارها، معتقدم که معلولیت محدودیت هست ولی قابل حل شدن است که نیاز به حمایت و همکاری سایر ارگان‌های مربوطه دارد.

وی که فاقد بیمه ورزشی است افزود: تحصیل و اشتغال برای معلولان مشکل است ولی با تلاش شدنی است و درصددم تحصیلات دانشگاهی را در رشته تربیت بدنی ادامه دهم.

سه عنوان قهرمان کشوری در رده سنی جوانان، دو مدال برنز کشوری در رده سنی بزرگسالان در رشته ورزشی وزنه برداری معلولان از جمله افتخارات کسب شده توسط ایزدی است.

*هیات های ورزشی امکانات خود را در اختیار معلولان قرار دهند

در ادامه رییس هیات معلولان و ورزشکاران در گفتگو با خبرنگار طلوع، اظهار داشت: کمبود در همه رشته های ورزشی به ویژه در کرمانشاه بسیار است ولی اگر بخواهم در مورد مهم ترین آن برای معلولان سخن بگویم خواهان همکاری و حمایت سایر هیات های ورزشی از معلولان هستم.

پرنیان با اشاره به گستردگی رشته های ورزشی اظهار داشت: ۱۶ رشته ورزشی مختلف وجود دارد و از سوی دیگر همه امکانات سخت افزاری وجود ندارد تا بتوان در یک مکان تمرین کرد.

وی افزود: از هیات های مختلف استان همانند فوتبال، بدمینتون، شمشیربازی، پینگ پنگ، پاراتکواندو و تیر و کمان تقاضا دارم که با ورزشکاران معلول همکاری کنند و امکانات خود را در اختیار آنان قرار دهند.

به گفته پرنیان، هم اکنون سالن فوتسال مجموعه ورزشی حضرت عباس(ع) به صورت رایگان و مجموعه ورشی شهید ادیبان بهزیستی که توسط هیات اجاره شده برای انجام تمرینات والیبال نشسته و وزنه برداری در اختیار معلولان قرار دارد.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.