جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

بارش باران استان کرمانشاه را در برمی گیرد
01 آذر 1397 - 14:48
شناسه : 11888
0
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه ، از ورود سامانه بارشی به جو استان خبر داد و گفت: انتظار می رود این سامانه از امشب (پنجشنبه) تا صبح روز دوشنبه هفته آینده بارش های خوبی را برای مناطق مختلف به همراه داشته باشد. طلوع‌‌کرمانشاه :

علی محمد زوراوند:وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات و رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی از دیگر پیامدهای ورود این سامانه بارشی به جو استان خواهد بود/شدت بارش ها از عصر جمعه تا صبح شنبه و همچنین اواخر این روز تا ظهر یکشنبه پیش بینی می شود/با ورود این سامانه بارشی احتمالا باید منتظر بارش برف در ارتفاعات و همچنین برخی از گردنه های سردسیر استان نیز باشیم/با ورود این سامانه دمای هوا روزانه بین چهار تا پنج درجه و دمای شبانه نیز بین ۲ تا ۳ درجه سردتر می شود/برای روزهای جمعه و شنبه احتمال اینکه دمای شبانه مناطقی مانند سنقروکلیایی، اسلام آبادغرب و حمیل به نزدیک صفر درجه برسد وجود دارد.

پ
پ

علی محمد زوراوند روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات و رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی از دیگر پیامدهای ورود این سامانه بارشی به جو استان خواهد بود.
وی ادامه داد: شدت بارش ها از عصر جمعه تا صبح شنبه و همچنین اواخر این روز تا ظهر یکشنبه پیش بینی می شود.
زوراوند با بیان اینکه کل استان از بارش های این سامانه برخوردار می شوند، گفت: در عین حال بارش ها در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان شدت بیشتری خواهد داشت.
معاون هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: با ورود این سامانه بارشی احتمالا باید منتظر بارش برف در ارتفاعات و همچنین برخی از گردنه های سردسیر استان نیز باشیم.
وی همچنین به وضعیت دمای مناطق مختلف نیز اشاره کرد و گفت: با ورود این سامانه شاهد استقرار هوای سرد در استان خواهیم بود به گونه ای که انتظار می رود دمای روزانه بین چهار تا پنج درجه و دمای شانه نیز بین ۲ تا ۳ درجه سردتر شود.
زوراوند با بیان اینکه دمای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین حالت به ۱۶ درجه و امشب در سردترین وضعیت به هشت درجه بالای صفر می رسد، گفت: برای فردا انتظار می رود دمای روزانه مرکز استان به ۱۲ و دمای شبانه به پنج تا ۶ درجه بالای صفر برسد.
این مقام مسئول ادامه داد: برای روزهای جمعه و شنبه احتمال اینکه دمای شبانه مناطقی مانند سنقروکلیایی، اسلام آبادغرب و حمیل به نزدیک صفر درجه برسد وجود دارد.
وی در ادامه به بارش های سال زراعی جاری نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهر تا انتهای آبان امسال شاهد بارشی به مقدار ۱۳۶ میلی متر در سطح استان بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶٫۳ میلی متر بود، ۷۳۳ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۱۰۹ درصد رشد نشان می دهد.
زوراوند با بیان اینکه حمیل با ۲۳۶ میلی متر، گواور با ۱۹۲ میلی متر و هرسین با ۱۷۱ میلی متر بیشترین بارش ها را در ۲ ماه ابتدایی سال زراعی جاری به خود اختصاص دادند، افزود: قصرشیرین با ۷۶ میلی متر، کوزران با ۹۴ میلی متر و سومار با ۹۵ میلی متر کم بارش ترین شهرهای استان در این مدت بوده اند.
معاون اداره کل هواشناسی استان همچنین مقدار بارش باران در شهر کرمانشاه طی سال زراعی جاری را نیز حدود ۱۵۱ میلی متر عنوان کرد.
وی در پایان گفت: بارش های شهر کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۰ میلی متر بود یک هزار و ۴۰۶ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۱۴۴ درصد رشد نشان می دهد/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.