جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

بارقه‌های امید برای برچیدن بساط گوشی‌های قاچاق / طرح «ریجستری» خون تازه‌ای در رگ‌های اقتصاد
02 آبان 1396 - 12:46
شناسه : 1200
3
طلوع کرمانشاه گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

قاچاق موبایل ضربه بسیار سنگینی بر پیکره اقتصاد وارد کرده و با اجرای طرح ریجستری بساط گوشی‌های قاچاق برچیده می‌شود.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه؛ بازار داغ گوشی‌های قاچاق، فروشندگان داخلی را به ستوه آورده و ضربه بسیار سنگینی بر پیکره اقتصاد وارد کرده است.

«قاچاق»، مهم‌ترین مسئله متضاد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و یکی از کالاهایی که به صورت قاچاق وارد می‌شود، موبایل است، امروزه مویابل یکی از ضروریات زندگی است و قاچاق این وسیله پُرطرفدار، لطمات زیادی بر بازار داخل وارد آورده است.

داریوش جودکی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه می‌گوید: ۹۵ درصد گوشی‌های موبایلِ موجود در بازار قاچاق است.

جودکی به برنامه‌هایی برای کاهش قاچاق گوشی موبایل در اشاره می‌کند و می‌گوید: با برنامه‌های وزارت ارتباطات و وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ آمار قاچاق دراین حوزه به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف محموله گوشی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در کرمانشاه طی سال جاری خبر داد.

سردار منوچهر امان‌اللهی اظهار داشت: برابر اعلام اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر فعالیت یک باند قاچاق در سطح کلان در شهرستان پاوه، که اخیراً اقدام به خرید یک محموله گوشی خارجی قاچاق از کشور عراق کرده اند، موضوع در دستور کار کارآگاهان این اداره قرار گرفت.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند محموله را با عبور از معابر اصلی و ورودی شهر کرمانشاه به پایتخت انتقال دهند که در طول مسیر نیز با استفاده از چندین دستگاه خودرو تیزرو همراهی می‌شدند.

این مقام انتظامی افزود: با استفاده از اقدامات فنی و اطلاعاتی و با همکاری اداره اطلاعات جنایی، دو تیم عملیاتی به سرپرستی رئیس اداره مبارزه باقاچاق کالا و ارز به محور قزانچی- کرمانشاه عزیمت و منطقه را به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار دادند.

سردار امان اللهی گفت: مأموران پس از عبور خودروی اسکورت، اقدام به برپایی پست ایست و بازرسی با علائم هشدار دهنده کردند اما دو خودروی حامل کالای قاچاق شامل یک دستگاه پژو پارس و یک دستگاه پژو ۴۰۵، که قبلاً با استفاده از اقدامات اطلاعاتی شناسایی شده بودند، با توجه به مسدود شدن راه عبوری قصد متواری شدن داشتند که با اقدام سریع ماموران متوقف شدند.

وی بیان داشت: دو متهم دستگیر شده به همراه خودروها به پلیس آگاهی منتقل شدند که در بررسی‌های اولیه، کالای قاچاق کشف نشد، لذا با توجه به اخبار و اطلاعات موجود که جاساز بودن خودروها را تایید می‌کرد، اقدام به بازرسی مجدد کرده و مشخص شد داخل هر دو خودرو مجموعاً ۳۲۰ دستگاه انواع گوشی خارجی جاسازی شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش این محموله را بالغ بر پنج میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: دو متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

یکی از شهروندان به خبرنگار طلوع می‌گوید: متاسفانه گوشی‌هایی که با بِرَند و به صورت قانونی در مغازه‌ها عرضه می‌شوند قیمت بالایی دارند در حالیکه گوشی‌های قاچاق نصف قیمت مغازه‌هاعرضه می‌شوند و از تنوع هم برخوردارند.

جودکی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از اجرای طرح «ریجستری» برای مقابله با عرضه و ورود گوشی‌های قاچاق خبر داد و به طلوع کرمانشاه گفته است: طرح ملی ریجستری در سراسر کشور در حال اجرا است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در ادامه گفت: طرح ریجستری آروزی دیرینه ما بود و خوشبختانه وزارت ارتباطات و صنعت در این زمینه ورود کردند.

وی تنها راه اجرای اقتصاد مقاومتی و تولید کامل و بدون دغدغه برای رقابت با بازارهای جهانی را حذف قاچاق کالا دانست و گفت: ما بسیار امیدواریم که مردم از طرح ریجستری استقبال کنند، با اجرای این طرح، داد و ستد موبایل باید با پرداخت امور گمرکی انجام شود.

جودکی افزود: مردم نگران اجرای طرح ریجستری نباشند، در این طرح از این بعد گوشهی‌هایی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند فعال نخواهند شد و خدمات دهی و آنتن دهی به گوشی‌های قاچاق قطع می‌شود.

وی بیان کرد: پس از خرید موبایل با قرار دادن سیم کارت، پیامکی برای گوشی ارسال می‌شود، اگر تلفن همراه در سامانه ثبت نشده باشد دسترسی به اپراتور تلفن همراه قطع می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بیان کرد: شهروندان برای خرید گوشی، به نمایندگی‌های مجاز در سراسر استان مراجعه کنند.

جودکی گفت: با اجرای طرح ریجستری، ما نیز نظارت کامل را اعمال خواهیم کرد، قیمت‌ها به ما ابلاغ می‌شود و هر فروشنده‌ای افزایش قیمت داشت از طریق تعزیرات یا سازمان صنعت، معدن و تجارت با وی برخورد می‌شود و اجازه ورود گوشی قاچاق را نمی‌دهیم.

وی گفت: دلالان و واسطه گران در بحث قاچاق گوشی خون اقتصاد را می‌مکند، با اجرای طرح ریجستری دست این دلالان نیز کوتاه می‌شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.