پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

بی‌توجهی به خدمات پس از فروش / خودروهای بی‌کیفیت صدای خریداران کرمانشاهی را درآورده است
03 آبان 1396 - 10:23
شناسه : 1225
1
طلوع کرمانشاه گزارش می‌دهد: طلوع‌‌کرمانشاه :

عدم پایبندی نمایندگی‌های استان کرمانشاه نسبت به ارائه خدمات پس از فروش در حوزه خودرو، صدای خریداران را درآورده است.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، یکی از مهمترین مواردی که پس از خرید کالا برای مشتری نیاز است خدمات پس از فروش می باشد که مشتری را نسبت به کالایی که خریده مطمئن می کند.

در برخی از موارد، خرید کالاهای گارانتی دار برای مصرف کننده گران‌تر تمام می شود اما بسیاری از مردم حاضراند این بها را بپردازند و از خدمات پس از فروش بهره مند شوند.

طبیعتاً خدمات پس از فروش برای کالاهای گران قیمت، اهمیت بیشتری دارد و یکی از این کالاها خودرو است که بیشتر مواقع، مردم انتقادات زیادی نسبت به خدمات پس از فروش خودروها دارند.

به ویژه اینکه خودروهای تولید داخلی که در بسیاری از موارد نمایندگی آنها آنطور که باید رضایت مصرف کننده را در خدمات پس از فروش جلب نمی کنند.

رسول کرمی یکی از شهروندان کرمانشاهی است که از نبود خدمات پس از فروش مناسب برای خودرو «تیبا» انتقاد دارد.

وی گفت: حدود یک ماه قبل خودرو تیبای خود را از درب کارخانه تحویل گرفتم اما پس از چند روز کیلومترشمار آن خراب شد و برای تعویض به نمایندگی سایپا مراجعه کردم اما هزینه و صرف زمان زیادی که برای تعویض قطعه به من تحمیل شد باعث می شود که دیگر به نمایندگی مراجعه نکنم.

این شهروند افزود: قطعه کیلومترشمار یک قطعه ساده است که به راحتی تعویض می شود اما اگر ماشین دچار مشکل اساسی شود در بسیاری از موارد نمایندگی ها هیچ پاسخگویی مناسبی ندارند و با بهانه های مختلف مشتری را از پیگیری منصرف می کنند.

فرشاد خادمی، شهروند دیگری است که از نمایندگی ایران خودرو گلایه کرد و گفت: چندی قبل یک پژوی ۲۰۶ از درب کارخانه خریدم که بهای آن نزدیک به ۳۸ میلیون تومان برای من تمام شد اما پس از دو ماه دچار نقص شد که حدود ۶۰۰ هزار تومان هزینه داشت.

وی خاطرنشان کرد: پس از مراجعه به نمایندگی ابتدا اعلام کردند که این قطعه تا از تهران به کرمانشاه بیاید چند هفته زمان نیاز دارد و تا آن زمان هم من نمی توانستم از خودرو استفاده کنم و پس از آن هم با چند بار مراجعه هنوز قطعه مورد نظر برای آنها نیامده بود.

این شهروند یادآوری کرد: در شرایطی که با اعتراض خریدار مواجه می شوند هم فقط اعلام می کنند که ما نمایندگی هستیم و اختیارات چندانی نداریم و اگر می خواهید به کار شما بهتر رسیدگی شود مستقیم به شرکت تهران مراجعه کنید.

خادمی عنوان کرد: اگر قرار باشد وقتی که خودرو می خریم خدمات پس از فروش مناسبی همراه آن نباشد دیگر نیازی به خرید خودرو نو از درب کارخانه نیست و خودرو دست دوم آن هم با قیمت مناسب‌تر می خریم.

این در حالی است که رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه نیز بیشترین شکایت مردم از خدمات پس از فروش نامناسب را مربوط به نمایندگی های خودرو دانست.

عبدالرضا یاری با بیان اینکه بر اساس قانون ارائه هرنوع کالا و خدمات باید همراه با خدمات پس از فروش باشد، افزود: چنانچه ارائه کننده خدمات و کالا به هر بهانه‌ای خدمات پس از فروش ندهد، مرتکب تخلف شده است.

وی بیشترین گلایه مردم را نیز مربوط به همین نمایندگی های خودرو دانست و تاکید کرد: متاسفانه نمایندگی ها به بهانه های مختلف از جمله نداشتن اختیارات کافی، گاهی از ارائه خدمات پس از فروش مناسب سرباز می زنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه از آمار قابل توجه شکایاتی که در این خصوص به انجمن حمایت از حقوق مصرف شده رسیده هم یاد کرد.

یاری ادامه داد: خودروسازان موظف‌اند خدمات پس از فروش مناسب به مشتری بدهند و حتی صحبت از طرحی هم بود که اگر مشکلی برای خودرو پیش بیاید و قابل استفاده نباشد تا زمانی که خودرو در حال تعمیر است یک خودرو دیگر در اختیار مصرف کننده قرار گیرد که البته این طرح هنوز اجرایی نشده است.

وی اظهار کرد: مردم باید بدانند خدمات پس از فروش حق آنها است و اگر رعایت نشود تخلف و قابل پیگیری است.

*کرمانشاه به بازارهای صادراتی جدید نیاز دارد

عراق یکی از اصلی ترین بازارهای هدف صادرات ایران و ‌کرمانشاه است و طی سال های اخیر، به دلیل هم مرزی ایران و ‌خصوصا کرمانشاه با عراق، عمده تمرکز بر بازار این کشور بوده است.

عراق کشوری است که بازار باثباتی ندارد و در بسیاری از مواقع دستخوش تحولات سیاسی و اقتصادی می شود.

این تحولات به صورت مستقیم صادرات ما را تحت تاثیر قرار می دهد و همانطور که شاهد هستیم، صادرات از مرزهای استان کرمانشاه دیگر روند صعودی گذشته را ندارد.

زمانی صادرات کرمانشاه به حدود سه میلیارد دلار هم رسید و حتی در مقطعی برای صادرات ۱۰ میلیارد دلاری هدفگذاری شد اما طی یکی دو سال اخیر به دلیل ناامنی های عراق و همچنین تنش میان بخش مرکزی و اقلیم کردستان، صادرات کرمانشاه نیز کاهش یافت.

مسئولین و کارشناسان حوزه تجارت و بازرگانی بر این عقیده هستند که بازار عراق نباید تنها هدف صادراتی ما باشد بلکه بر بازارهای صادراتی دیگر هم تمرکز کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: یکی از عواملی که صادرات استان را تحت تاثیر قرار داده مسائل داخلی عراق است .

نعمت الله حقیقی با بیان اینکه بازار عراق ممکن است دستخوش تحولات سیاسی و اقتصادی شود، عنوان کرد: به همین دلیل نباید همه تخم مرغ های صادرات استان را در سبد بازار عراق بگذاریم.

وی افزود: باید به سمت شناسایی بازارهای جدید پیش برویم و نیازها و خواسته های این بازارها را بشناسیم و برای ورود به آنها تلاش و برنامه ریزی کنیم.

به گفته این مسئول شناسایی بازارهای جدید آغاز شده و تا کنون چند بازار نیز مشخص شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه روسیه را یکی از مهمترین این بازارها دانست.

حقیقی اظهارکرد: به علاوه باید به فکر بازارهای دیگری از جمله سوریه ، هند، خاور دور و … هم باشیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز با اشاره به کاهش صادرات استان کرمانشاه گفت: دلیل این امر مسائل و ناامنی های داخل عراق است.

داریوش پناهی معتقد است در چنین شرایط باید بر بازارهای دیگری هم تمرکز کنیم و آنها را بشناسیم.

وی عنوان کرد: یکی از ملزومات حضور در بازار کشورهای دیگر شرکت در نمایشگاه های بین المللی است که البته باید یارانه‌ای هم در این خصوص‌به واحدهای تولیدی اختصاص یابد‌.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز سوریه، روسیه، قطر و… را از جمله کشورهایی دانست که می توانند هدف صادراتی ما باشند.

کیوان کاشفی یادآوری کرد: اقداماتی برای ورود به بازار روسیه گرفته است.

وی در خصوص بازار قطر نیز مهمترین ظرفیت برای ورود به این بازار را صادرات دام زنده دانست.

به گفته این مسئول قطر تمایل زیادی برای گوشت گوسفند و‌خصوصا گوسفند نژاد سنجابی ما دارد که نباید از آن غافل شویم.

کاشفی هم حضور در نمایشگاه های بین المللی را ضروری خواند تا بتوانیم بازارهای صادراتی جدیدی برای کرمانشاه داشته باشیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.