چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

«تخمه سنقری» زیر سایه آجیل‌های وارداتی
16 مهر 1398 - 18:15
شناسه : 123237
1
«تخمه سنقری» جزو برندهای معروف آجیل در ایران است و آوازه آن به خارج از مرزهای کشور نیز کشیده شده اما ورود آجیل‌های خارجی بخصوص نوع چینی آن به رقابت با این محصول آمده و کشاورزان را برای کشت آن بی‌انگیزه کرده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

**جلو واردات تخمه آفتابگردان باید گرفته شود

فرماندار سنقر و کلیایی از واردات تخمه آفتابگردان به کشور انتقاد کرد و گفت: واردات تخمه آفتابگردان منجر به متحمل شدن خسارت مالی به کشاورزان این شهرستان شده است/محمدناصر معصومی‌زاده افزود: به دلیل ممانعت از صادرات تخمه آفتابگردان آجیلی به کشورهای همجوار و واردات این محصول از کشورهای صنعتی به بازار ایران، قیمت خرید این محصول به شدت کاهش یافته به طوریکه اغلب کشاورزان خسارت مالی بسیاری را متحمل شده اند/وی اظهار داشت: این در حالی است که تخمه آفتابگردان شهرستان سنقر و کلیایی به عنوان برند کالای این منطقه در کل کشور محسوب می‌شود/وی در ارتباط با سطح زیرکشت آفتابگردان در این شهرستان نیز گفت: در سال زراعی ۹۸ – ۹۷ سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبی و مرغوب این شهرستان برای کشت آفتابگردان اختصاص یافته است.

**واردات آجیل کشاورزان را دچار مشکل کرده است

مدیر جهاد کشاورزی سنقر و کلیایی در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه ایران به لحاظ تولید آجیل به خودکفایی رسیده و تولیدات داخلی نیازهای کشور را تامین می‌کند، گفت: ما به اندازه‌ای در کشور تولید داریم که می توانیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی، صادرات هم داشته باشیم/کلوند، خواستار جلوگیری از واردات آجیل به کشور به خصوص از چین شد و افزود: آجیل هم به اندازه کافی تولید می‌شود و هم کیفیت بالایی دارد و از این رو واردات آن هیچ توجیهی ندارد.

پ
پ

شهرستان سنقر و کلیایی با بیش از ۸۱ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه واقع شده و ۱۲۰ هکتار زمین کشاورزی دارد.

آب و هوای سرد و معتدل، دشت‌های حاصلخیز و مردمان سخت‌کوش، این منطقه را به یکی از قطب‌های کشاورزی به خصوص در زمینه دانه‌های روغنی تبدیل کرده است.

فرش دستباف و تخمه آفتابگردان جزو برندهای معروف این شهرستان شرقی استان کرمانشاه است اما تولید این محصولات اکنون دچار مشکلاتی شده‌اند که ورود جدی مسئولان برای برون رفت از این مشکلات را می‌طلبد.

فرماندار سنقر و کلیایی در تیرماه امسال و در نشست خبری با خبرنگاران استان کرمانشاه در فرمانداری از فرش دستباف و دانه‌های روغنی آفتابگردان به عنوان ۲ برند معروف این شهرستان نام برد و خواستار حمایت جدی همه بخش ها از این برندها شده بود.

معصومی زاده در این نشست خبری همچنین به برنامه‌های دولت برای توسعه آفتابگردان نیز اشاره کرده بود و اعلام کرده بود که ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش در دستور کار قرار گرفته و یک سرمایه گذار نیز برای راه‌اندازی واحد صنایع تبدیلی آفتابگردان در شهرستان اعلام آمادگی کرده است.

به گفته او، در این واحد روغن گیری انجام می‌شود و همچنین از پوشال آفتابگردان هم استفاده می‌کند.

پیش بینی تولید ۶۲۰۰ تن تخمه

مدیر جهاد کشاورزی سنقر و کلیایی به سطح زیرکشت و میزان تولید این محصول در شهرستان اشاره کرد و گفت: سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری به کشت آفتابگردان اختصاص داده شده و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار ۲ تن برداشت شود.

فرشاد کلوند، افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال ۶ هزار و ۲۰۰ تن تخمه از مزارع آفتابگردان این شهرستان تولید شود.

به گفته او، در هر هکتار مزرعه آفتابگردان برای یک تا ۲ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

واردات آجیل کشاورزان را دچار مشکل کرده است

مدیر جهاد کشاورزی سنقر و کلیایی در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه ایران به لحاظ تولید آجیل به خودکفایی رسیده و تولیدات داخلی نیازهای کشور را تامین می‌کند، گفت: ما به اندازه‌ای در کشور تولید داریم که می توانیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی، صادرات هم داشته باشیم.

کلوند، خواستار جلوگیری از واردات آجیل به کشور به خصوص از چین شد و افزود: آجیل هم به اندازه کافی تولید می‌شود و هم کیفیت بالایی دارد و از این رو واردات آن هیچ توجیهی ندارد.

وی به قیمت آجیل نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزان خود را برای فروش هر کیلو آجیل به قیمت ۲۵ هزار تومان آماده کرده بودند اما این قیمت اکنون به زیر ۲۰ هزار تومان رسیده و این قیمت به ضرر کشاورزان تمام می‌شود.

او تصریح کرد که کشاورزان ما هر محصولی تولید می‌کنند قیمت آن افت می‌کند و این موضوع منجر به ورشکست شدن کشاورزان و بی‌انگیزگی آنان می‌شود.

از مجموع ۱۲۰ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان ۱۸ هزار هکتار آن آبی است و سالانه ۱۰۵ هزار تن گندم به عنوان محصول شاخص در این شهرستان تولید می‌شود/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.