شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20796 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست

افزایش موارد انتقال افراد به HIV
10 آذر 1397 - 16:21
شناسه : 12381
0
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش موارد انتقال افراد به HIV خبر داد . طلوع‌‌کرمانشاه :

شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با ابراز نگرانی از افزایش موارد انتقال HIV از طریق رابطه جنسی گفت : درحال حاضر حدود ۴۰ درصد مبتلایان از طریق رابطه جنسی آلوده می‌شوند/وی با اشاره به شناسایی ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به HIV در استان گفت : این آمار تجمعی بوده و بخش عمده این افراد تاکنون فوت کرده اند/سال گذشته ۱۰۲ بیمار مبتلا شناسایی شد و امسال نیز با اقدامات صورت گرفته تاکنون حدود ۶۰ بیمار جدید شناسایی شده اند/آزمایش سریع HIV در تمام مراکز DIC استان قابل انجام است که ظرف چند دقیقه می تواند آلودگی فرد را مشخص کند/سال گذشته ۹ مادر باردار آلوده در استان شناسایی شد که با مراقبت های صورت گرفته خوشبختانه هر ۹ نوزاد بدون آلودگی به دنیا آمدند/در سالهای اخیر راه انتقال به سمت رابطه جنسی در حال حرکت است، بگونه ای که درحال حاضر ۴۰ درصد موارد ابتلا از طریق رابطه جنسی بوده/ افزایش این راه انتقال موجب شده تا آمار مبتلایان زن نیز افزایش یابد

پ
پ

شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با ابراز نگرانی از افزایش موارد انتقال HIV از طریق رابطه جنسی گفت : درحال حاضر حدود ۴۰ درصد مبتلایان از طریق رابطه جنسی آلوده می‌شوند.

وی با اشاره به شناسایی ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به HIV در استان گفت : این آمار تجمعی بوده و بخش عمده این افراد تاکنون فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه کار شناسایی مبتلایان به طور مداوم انجام می شود گفت: سال گذشته ۱۰۲ بیمار مبتلا شناسایی شد و امسال نیز با اقدامات صورت گرفته تاکنون حدود ۶۰ بیمار جدید شناسایی شده اند.

شکیبا با بیان اینکه ابتلا به HIV امروزه با تست سریع انجام می شود گفت: آزمایش سریع HIV در تمام مراکز DIC استان قابل انجام است که ظرف چند دقیقه می تواند آلودگی فرد را مشخص کند.

وی افزود: این آزمایشات بصورت رایگان انجام می شود و نتایج آن نیز کاملا محرمانه است و افرادی که رفتارهای پرخطر دارند می توانند با مراجعه به مراکز DIC این تست را انجام دهند که درصورت مثبت بودن آن انجام آزمایش های بعدی برای قطعیت یافتن از آلودگی لازم است.

شکیبا با بیان اینکه ویروس HIV از طریق مادر به جنین، آمیزش جنسی، استفاده از سرنگ مشترک و وسایل تیز و برنده آلوده و نیز استفاده از خون و فرآورده های خونی آلوده منتقل می شود گفت: خوشبختانه انتقال از طریق خون و فرآورده های خونی در کشور ما به صفر رسیده است، چون خون های دریافتی قبل از استفاده آزمایش می شوند.

وی افزود: انتقال مادر به جنین هم در حال حاضر تا حد زیادی کنترل شده است. بطور مثال سال گذشته ۹ مادر باردار آلوده در استان شناسایی شد که با مراقبت های صورت گرفته خوشبختانه هر ۹ نوزاد بدون آلودگی به دنیا آمدند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه از زمان شروع بیماری در کشور همواره عمده ترین راه انتقال آن استفاده از تزریق مشترک میان معتادان تزریق بوده، گفت: متاسفانه در سالهای اخیر راه انتقال به سمت رابطه جنسی در حال حرکت است، بگونه ای که درحال حاضر ۴۰ درصد موارد ابتلا از طریق رابطه جنسی بوده که این امر هشداری است که باید مراقبت های بسیاری در این زمینه صورت گیرد.

شکیبا تصریح کرد: افزایش این راه انتقال موجب شده تا آمار مبتلایان زن نیز افزایش یابد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه به افزایش استفاده از مواد روانگردان در میان برخی جوانان اشاره کرد و افزود: این امر موجب شده تا این افراد با مصرف مواد روانگردان رفتارهای پرخطر از خود بروز دهند و از راه های پیشگیری استفاده نکنند که این امر شانس انتقال HIV را افزایش داده است.

شکیبا از توزیع بسته های بهداشتی در محله های حاشیه شهر خبر داد و افزود: این بسته که شامل سرنگ و کاندوم است جهت پیشگیری در مراکز پرخطر در حاشیه شهرها توزیع می شود. این بسته ها در مراکز DIC برای استفاده افراد موجود است/ب.خبرنگاران

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.