شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20795 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه

تسهیلات واحدهای تعمیراتی زلزله زدگان امهال می شود
11 آذر 1397 - 9:13
شناسه : 12432
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار کرمانشاه از امهال تسهیلات واحدهای تعمیراتی زلزله زدگانی که واحدهای مسکونی آن ها در زلزله ۶٫۴ ریشتری چهارم آذر دچار خسارت شده است ، پس از شناسایی با اختصاص و تامین ۶۳۱ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.هوشنگ بازوند در ستاد مدیریت بحران گیلانغرب به منظور بررسی مسایل و مشکلات مناطق زلزله زده این شهرستان افزود: زلزله ۷ و سه دهم ریشتری پارسال غرب کرمانشاه تاکنون در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی داشته است.وی اظهار داشت: به صاحبان خودروهای خسارت دیده در جریان زلزله پارسال غرب کرمانشاه تسهیلات چهار درصد پنج میلیون تومانی پرداخت می شود.نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه ، با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات و رسیدگی به معیشت و گرفتاری مردم آسیب دیده، گفت: مدیران با دست باز با مردم برخورد کنید و همه امکانات لازم را در جهت رفع مشکلات آنها فراهم نمایید.ایرنا

پ
پ

بازوند، از تامین سه میلیارد تومان اعتبار استانی برای آغاز عملیات اجرایی جاده گیلانغرب به سومار از محور زله زرد خبر داد و تصریح کرد: ۷۵ میلیارد تومان اعتبار این طرح به زودی از طریق کمیسیون مربوط در سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ خواهد شد.استاندارگفت: تلاش همه عوامل اعم از امداد و نجات امنیتی و انتظامی و دستگاه های اجرایی که در زلزله اخیر به خوبی پای کار بوده اند قابل تقدیر است ضمن اینکه همراهی و همکاری خوب مردم با استقامت گیلانغرب نیز با وجود سختی ها و کمبودها ستودنی است.
نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی هم از زحمات استاندار و همه دستگاه های اجرایی و امدادرسانی قدردانی کرد.
فرهاد تجری با اشاره به اینکه زلزله اخیر مشکلاتی را برای ۱۲ روستای مجاور کانون زلزله در شهرستان گیلانغرب و همچنین قصرشیرین ایجاد کرده است ، خواستار بسیج همه امکانات دستگاه های مرتبط به منظور رفع مشکلات مردم آسیب دیده با توجه به فصل سرما شد.
وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام گرفته به زودی مشکلات عملیات گاز رسانی به ۲ دهستان حومه و دیره در بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب رفع شده و به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.
نماینده مردم قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی ، همچنین بر سامان دهی راه های ارتباطی عشایری و کشاورزی شهرستان که در جریان زلزله اخیر به آن ها خسارت وارد شده، تاکید کرد.
فرماندار گیلانغرب هم با ارائه گزارشی از روند خدمات رسانی به هشت روستای محدوده کانون زلزله اخیر از توزیع چادر و اقلام و بسته های حمایتی ۷۲ ساعته خبر داد.
کورورش محمودیان گفت: بلافاصله توزیع بسته های یک ماهه غذایی در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: برای بازسازی مناطق زلزله زده نیز تاکنون یک هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل مالکان شده است و کار بازسازی با سرعت در حال انجام است.
وی ادامه داد: تاکنون پرداخت تسهیلات برای سه هزار و ۷۷۰ واحد تخریبی در مراحل مختلف نیز انجام شده و یا در حال تکمیل پرداخت است.در زلزله ۶٫۴ ریشتری شامگاه یکشنبه چهارم آذر غرب کرمانشاه ۷۷۱ نفر مصدوم شدند.
سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تاکنون از سوی ۴۷ تیم ارزیاب از ستادهای معین در مناطق زلزله زده مورد ارزیابی قرار گرفته که در مجموع با توجه به بازسازی و تعمیر ۸۰ درصد واحدهای مسکونی این مناطق، آسیب جدی به واحدهای مسکونی وارد نشده و ۲۰ درصد واحدها در حد تعمیری هستند.
در ۱۲ روستای اصلی کانون زلزله در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب نیز ارزیابی ها انجام شده است و ۱۶۰ واحد مسکونی در مجموع دچار خسارت شده اند که این واحدها همگی تعمیری هستند.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته بوده که در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.