شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

اختصاص ردیف بودجه مستقل برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده مناطق زلزله‌زده
11 آذر 1397 - 21:14
شناسه : 12505
0
استاندار کرمانشاه خواستار در نظر گرفتن ردیف مستقل در بودجه سال آینده برای بازسازی زیر ساخت های آسیب دیده استان در زلزله شد. طلوع‌‌کرمانشاه :

هوشنگ بازوند در نشست مشترک ستاد بحران و شورای برنامه ریزی و توسعه استان که امشب(یازدهم آذر) با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس برگزار شد، با قدردانی از کمک دولت و مجلس به زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار کرد: زلزله سال گذشته ۱۲۴۱ میلیارد تومان و زلزله ۶.۴ ریشتری اخیر ۲۶۸ میلیارد تومان به زیرساخت های استان خسارت زد که تاکنون از خسارت ۱۲۴۱ میلیارد تومانی زلزله سال گذشته به زیرساخت ها ۷۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده و ۴۸ درصد این رقم تخصیص داده شده است/وی همچنین پیشنهاد داد ۱۰۰ هزار تن قیر رایگان برای بازسازی راه های روستایی و معابر شهری آسیب دیده به استان تخصیص یابد/

پ
پ
استاندار کرمانشاه خواستار در نظر گرفتن ردیف مستقل در بودجه سال آینده برای بازسازی زیر ساخت های آسیب دیده استان در زلزله شد.

هوشنگ بازوند در نشست مشترک ستاد بحران و شورای برنامه ریزی و توسعه استان که امشب(یازدهم آذر) با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس برگزار شد،  با قدردانی از کمک دولت و مجلس به زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار کرد: زلزله سال گذشته ۱۲۴۱ میلیارد تومان و زلزله ۶.۴ ریشتری اخیر ۲۶۸ میلیارد تومان به زیرساخت های استان خسارت زد که تاکنون از خسارت ۱۲۴۱ میلیارد تومانی زلزله سال گذشته به زیرساخت ها ۷۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده و ۴۸ درصد این رقم تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در این زلزله طرح‌های هادی روستایی از بین رفت و معابر شهری نیز آسیب جدی دید، گفت: تقاضای  لحاظ ردیف مستقل در بودجه سال آینده برای بازسازی این زیرساخت‌ها را داریم.

وی همچنین پیشنهاد داد ۱۰۰ هزار تن قیر رایگان برای بازسازی راه های روستایی و معابر شهری آسیب دیده به استان تخصیص یابد.

بازوند به روند بازسازی واحد های مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله‌زده نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه باید تا سه ماهه سال آینده بازسازی واحد‌های روستایی به اتمام برسد که تلاش می کنیم این کار زودتر و تا پایان امسال به نتیجه برسد. بازسازی واحد‌های شهری هم سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی به گرانی مصالح ساختمانی هم اشاره کرد و گفت: اگرچه با تلاش بنیاد مسکن اجازه ندادیم این مسئله خیلی روی روند بازسازی تاثیر منفی بگذارد، اما بی تاثیر هم نبوده است. در این خصوص تقاضا داریم مساعدتی شود که ۳۰ هزار تن آهن با قیمت قبلی برای بازسازی مناطق زلزله زده تامین شود.

وی گفت: در بازدید اخیر معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد دادیم برای عبور از شوک گرانی مصالح مبلغ سه تا پنج میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد که امیدواریم در دولت تصویب شود.

استاندار کرمانشاه همچنین به زلزله ۶.۴ ریشتری اخیر استان- ۴ آذر- نیز اشاره کرد و گفت: برآورد ما این است  در این زلزله که خوشبختانه تلفات جانی نداشت، حدود ۶۰۰ واحد تخریبی و ۳۵۰۰ واحد تعمیری داشته باشیم که امیدواریم زودتر مصوبه ای برای جبران خسارات این زلزله به تصویب برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۶۰۳۸ پس‌لرزه در استان داشته امن که ۷۲۰ مورد آن برای مردم قابل احساس بوده، گفت: این امر شوک سنگینی به مردم وارد کرده و انتظار داریم وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای بازتوا نی روحی و روانی مردم منطقه کارهایی انجام دهند.

 
 
وی در بخش دیگر سخنانش به سامانه گرمسیری اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود هشت هزار میلیارد تومان در این طرح عظیم هزینه شده و تکمیل آن به ۲۷۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد که انتظار داریم به این طرح توجه ویژه شود.
 
استاندار کرمانشاه وضعیت زیرساخت های بازارچه های مرزی استان را نیز نامطلوب دانست و گفت: این بازارچه ها در شرایط تحریم می توانند بسیار به اقتصاد کشور کمک کنند که درخواست داریم وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه اعتبار مناسبی برای توسعه زیرساخت های بازاراچه های استان در نظر بگیرند.
 
در ادامه این نشست برخی مدیران استان گزارشی از اقدامات انجام شده و نیازها در مناطق زلزله زده استان ارائه کردند/ ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.