پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

زلزله‌زدگان کرمانشاه زندگی در اردوگاه را نپذیرفتند
13 آذر 1397 - 8:28
شناسه : 12567
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

محمود محمدی‌نسب دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در مورد اسکان اضطراری در مواقع بحرانی و به‌ویژه در حوادثی مانند زلزله کرمانشاه اظهار کرد: طبق پروتکل‌های ما و استانداردهای جهانی طبیعتاً باید اسکان اضطراری در قالب اردوگاه صورت گیرد که آن‌هم استاندارد خاص خود را دارد/وی در پاسخ به اینکه از نظر برخی کارشناسان اسکان اضطراری هلال احمر ایران مطابق با استانداردهای روز جهانی نیست، گفت:فاصله‌های مشخص چادرها و امکانات بهداشتی اردوگاه‌های اسکان اضطراری تعیین شده و مشخص است و حتی در همه دنیا این روش مرسوم و متداول است که البته جمعیت هلال احمر ایران نیز از این استانداردها سرپیچی نمی‌کند/متأسفانه ایجاد اردوگاه و اسکان اضطراری در ایران از سوی بسیاری از مردم پذیرفته نمی‌شود، به طوری که در زلزله سال گذشته کرمانشاه مردم زلزله زده تأکید داشتند که چادرهای امدادی را در کنار منزل خود نصب کنند

پ
پ

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: درمواقع بحرانی باید اسکان اضطراری به‌صورت اردوگاه در نظر گرفته شود اما این نوع اسکان از سوی مردم زلزله‌زده کرمانشاه پذیرفته نمی‌شود.

محمود محمدی‌نسب در گفتگویی در مورد اسکان اضطراری در مواقع بحرانی و به‌ویژه در حوادثی مانند زلزله کرمانشاه اظهار کرد: طبق پروتکل‌های ما و استانداردهای جهانی طبیعتاً باید اسکان اضطراری در قالب اردوگاه صورت گیرد که آن‌هم استاندارد خاص خود را دارد.

وی در پاسخ به اینکه از نظر برخی کارشناسان اسکان اضطراری هلال احمر ایران مطابق با استانداردهای روز جهانی نیست، گفت: فاصله‌های مشخص چادرها و امکانات بهداشتی اردوگاه‌های اسکان اضطراری تعیین شده و مشخص است و حتی در همه دنیا این روش مرسوم و متداول است که البته جمعیت هلال احمر ایران نیز از این استانداردها سرپیچی نمی‌کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر یادآور شد: متأسفانه ایجاد اردوگاه و اسکان اضطراری در ایران از سوی بسیاری از مردم پذیرفته نمی‌شود، به طوری که در زلزله سال گذشته کرمانشاه مردم زلزله زده تأکید داشتند که چادرهای امدادی را در کنار منزل خود نصب کنند.

وی افزود: برخی مردم حاضر نبودند در اردوگاه منظمی که از سوی هلال احمر ایجاد شده در کنار هم اسکان پیدا کنند و نسبت به این موضوع مقاومت می‌کردند، حتی در منطقه‌ای که ما اردوگاه اسکان اضطراری برپا کردیم از سوی مردم مورد استقبال واقع نشد و چادرهای امدادی را به منازل خود می‌بردند و در محدوده منزل خود چادر می‌زدند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر، در زلزله سال گذشته خراسان شمالی جمعیت هلال احمر اردوگاه اسکان اضطراری برپا کرد که مورد پذیرش و اسکان مردم قرار گرفت، اما در حادثه زلزله کرمانشاه این پذیرش از سوی مردم نبود و کار هلال احمر را با دشواری‌های بسیاری همراه کرد/آنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.