سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

امکانات فراهم شود مرز سومار را باز می کنیم
22 مهر 1398 - 19:42
شناسه : 125687
0
رییس سازمان گذرگاه های کشور عراق: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-رییس سازمان گذرگاههای کشور عراق با بیان اینکه نواقص مرز سوماربه طرف عراقی باز می گردد تاکید کرد که به محض فراهم شدن امکانات مرز سومار بازگشایی خواهد شد/کاظم العقابی در نشست با معاون امنیتی وزیر کشور و استاندار کرمانشاه در پایانه مرزی منظریه با بیان اینکه امسال با برداشته شدن قید و بندها مناسبت اربعین و ورود زوار به طور ویژه در حال برگزاری است افزود: علیرغم شمار بالای زوار با هماهنگی های هایی که در سطوح بالای مقامات دو کشور بوده تردد به شکلی روان در حال انجام است/ بسته بودن مرز سومار تنها به دلیل نبود امکانات از طرف ایران نیست بلکه خود ماهم نقص امکانات داریم که باید رفع شود. عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق موافقت خود را برای بازگشایی این مرز اعلام کرده و به محض فراهم شدن زیرساخت ها از سوی دیالی روز بعد بازگشایی میشود

پ
پ

کاظم العقابی در نشست با معاون امنیتی وزیر کشور و استاندار کرمانشاه در پایانه مرزی منظریه با بیان اینکه امسال با برداشته شدن قید و بندها مناسبت اربعین و ورود زوار به طور ویژه در حال برگزاری است افزود: علیرغم شمار بالای زوار با هماهنگی های هایی که در سطوح بالای مقامات دو کشور بوده تردد به شکلی روان در حال انجام است.

 مناسبت اربعین امسال نسبت به سال های گذشته ویژه تر است و تقریبا تمامی قید و بندها در سال های گذشته برطرف شده است. این هم به شکل قابل توجهی باعث شده تعداد زوار امسال افزایش پیدا کند و تا دیروز حدود دو میلیون و دویست هزار نفر وارد عراق شده اند که نیمی از آنها از مهران وارد شده اند و در رتبه دوم گذرگاه شلمچه و چزابه است.

با وجود هماهنگی در سطوح بالا بین دو کشور زوار با این عدد بسیار بالا به روانی حرکت داده شدند . الان شاخص ها نشان میدهد که تعداد ورودی ها بیشتر از خروجی است.

 تلاش های بسیاری شد تا زوار به امنیت عبور کنند گذرگاههای مرزی مسیولیت مهمی دارند که ارسال و حرکت زوار بود. هماهنگی مستمری با جمهوری اسلامی مدیران گذرگاههای مرزی سهم بسزایی در تحقق این مهم دارد.

 استمرار هماهنگی ها و جلسات این حجم از زوار به برکت امام حسین است که به سهولت عبور و تردد می کنند .مطمینا در چنین کارهایی نقطه های ضعفی هم وجود دارد.

 بسته بودن مرز سومار تنها به دلیل نبود امکانات از طرف ایران نیست بلکه خود ماهم نقص امکانات داریم که باید رفع شود. عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق موافقت خود را برای بازگشایی این مرز اعلام کرده و به محض فراهم شدن زیرساخت ها از سوی دیالی روز بعد بازگشایی میشود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.