جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

چوب حراج بر سیلوهای استان کرمانشاه
14 آذر 1397 - 17:20
شناسه : 12646
3
طلوع‌‌کرمانشاه :

به گزارش طلوع کرمانشاه،سیلوی ۳۵ هزار تنی کرمانشاه از مجهزترین و قدیمی ترین سیلوهای کشور است که در چهارراه سیلو شهر کرمانشاه واقع شده و در مزایده سازمان خصوصی سازی با مبلغ ۲۳ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار می گردد/این سیلو غیر از ساختمان اداری و خود سیلو ذخیره سازی دارای ۱۸ واحد مسکن ویلائی سازمانی با مساحت هر کدام ۵۵۰ متر مربع می باشد.با توجه به شرایط قرار گرفتن این سیلو در قلب شهر کرمانشاه و ارزش ملک در این نقطه شهر می توان نتیجه گرفت ارزش سیلوی کرمانشاه بسیار بیشتر از ۲۳ میلیارد تومان است/صفری نماینده مردم کرمانشاه: متاسفانه طی سالیان اخیر اکثر واگذاری های سازمان خصوصی در راستای اصل ۴۴ دارای شائبه و حرف و حدیث بوده است/رحیمی مدیر عامل شرکت غله:در هیچ مرحله ای از خصوصی سازی سیلوهای استان، از ما نظر و درخواستی نداشتند و خود سازمان اقدام به قیمت گذاری نموده و به هیچ عنوان نظرات ما را لحاظ نکردند.

پ
پ

چوب حراج بر سیلوهای استان کرمانشاه
با آغاز اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و در راستای کاهش تصدی گری دولت انتظار می رفت سازمان خصوصی سازی با دقت و هوشیاری بیشتری نسبت به واگذاری شرکتها و اموال دولتی به بخش خصوصی عمل کند اما انگار سازمان خصوصی سازی عزم خود را جزم نموده تا اموال دولتی را به خصوصی تر ها واگذار نماید.
پس از واگذاری بحث بر انگیز سیلوهای شهرستانهای کنگاور و سنقروکلیائی این بار چوب حراج سازمان خصوصی سازی بر سر سیلوی کرمانشاه فرود آمد و این مکان دولتی را با قیمتی نازل به بخش خصوصی واگذار نمود.
این واگذاری برخلاف بخشنامه ای است که توسط ریاست محترم جمهور ابلاغ گردیده و در آن تاکید شده با توجه به شرایط کشور و تحریم ها واگذاری هرگونه سیلو و انبار و سردخانه به بخش خصوصی متوقف گردد که متاسفانه این سازمان برخلاف دستور صریح رئیس جمهور اقدام به واگذاری های بیشتری نمود.
سیلوی ۳۵ هزار تنی کرمانشاه از مجهزترین و قدیمی ترین سیلوهای کشور است که در چهارراه سیلو شهر کرمانشاه واقع شده و در مزایده سازمان خصوصی سازی با مبلغ ۲۳ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار می گردد ، این در حالی است که موقعیت جغرافیایی این سیلو و مساحت تقریبی هفت هکتاری آن حکایت از ارزش بسیار بالاتری دارد.
این سیلو غیر از ساختمان اداری و خود سیلو ذخیره سازی دارای ۱۸ واحد مسکن ویلائی سازمانی با مساحت هر کدام ۵۵۰ متر مربع می باشد.
با توجه به شرایط قرار گرفتن این سیلو در قلب شهر کرمانشاه و ارزش ملک در این نقطه شهر می توان نتیجه گرفت ارزش سیلوی کرمانشاه بسیار بیشتر از ۲۳ میلیارد تومان است.
در همین خصوص احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه طی سالیان اخیر اکثر واگذاری های سازمان خصوصی در راستای اصل ۴۴ دارای شائبه و حرف و حدیث بوده است.
وی افزود: این واگذاری ها اغلب به خاطر داشتن لابی های قوی در قیمت گذاری می باشد و مجمع نمایندگان استان و توسط آقای حسن سلیمانی در این خصوص طی نامه نگاریهائی که شده نسبت به این قضیه واگذاری سیلوها در کرمانشاه اعتراص کرده است.
رحیمی مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی نیز گفت: از سال ۱۳۹۲ سازمان خصوصی سازی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و به جهت کاهش تصدی گری دولت بخشی از دارائی و اموال شرکت های دولتی را به بخش خصوصی واگذار نموده است.
وی افزود: در هیچ مرحله ای از خصوصی سازی سیلوهای استان، از ما نظر و درخواستی نداشتند و خود سازمان اقدام به قیمت گذاری نموده و به هیچ عنوان نظرات ما را لحاظ نکردند.
حال انتظار از نمایندگان و مسئولان دولتی این است بدون توجه به شایعات و جوسازیها نسبت به این مهم واکنش نشان داده و جلوی حراج اموال و سرمایه های استان را بگیرند/اختصاصی طلوع کرمانشاه

گزارش محسن یاری

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.