شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

آینده نامعلوم پروژه قطار شهری کرمانشاه؟!
15 آذر 1397 - 19:06
شناسه : 12747
1
ایده راه اندازی پروژه قطارشهری کرمانشاه به سال ۸۵ باز می‌گردد، پروژه‌ای به طول ۱۳ کیلومتر (شمال به جنوب کرمانشاه) که هم اکنون با مشکل تأمین اعتبار مواجه شده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

در سال ۹۰ با نصب پایه‌ها کار این پروژه عملا آغاز شد، و در سال ۹۳ با تغییر در طراحیآینده نامعلوم پروژه قطار شهری کرمانشاه؟! اولیه از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و بخش از مسیر (سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت تونل پیش بینی شد/حالا دولت برای ادامه کار از سال ۹۷ تا ۹۹ هفتصد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که پنجاه درصد آن سهم دولت و پنجاه درصد نیز باید توسط شهرداری کرمانشاه پرداخت شود/به گفته سلیم ساسانی مدیرعامل پروژه قطار شهری تا کنون شهرداری فقط حدود یک میلیارد تومان از این سهم را در مقابل سهم دولت (حدود ۱۸۰ میلیارد تومان) پرداخت کرده است/از طرفی لعل بخش سرپرست شهرداری کرمانشاه می‌گوید: تا کنون از سوی شورای شهر مصوبه‌ای برای اختصاص منابع به این پروژه دریافت نشده است/اموسوی اجاق: با اختصاص اعتبارات قطره چکانی به این پروژه، قطار شهری کرمانشاه تا ۲۰ سال آینده هم به بهره برداری نمی‌رسد

پ
پ

در سال ۹۰ با نصب پایه‌ها کار این پروژه عملا آغاز شد، و در سال ۹۳ با تغییر در طراحی اولیه از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و بخش از مسیر (سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت تونل پیش بینی شد.
حالا دولت برای ادامه کار از سال ۹۷ تا ۹۹ هفتصد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که پنجاه درصد آن سهم دولت و پنجاه درصد نیز باید توسط شهرداری کرمانشاه پرداخت شود.
به گفته سلیم ساسانی مدیرعامل پروژه قطار شهری تا کنون شهرداری فقط حدود یک میلیارد تومان از این سهم را در مقابل سهم دولت (حدود ۱۸۰ میلیارد تومان) پرداخت کرده است.
از طرفی لعل بخش سرپرست شهرداری کرمانشاه می‌گوید: تا کنون از سوی شورای شهر مصوبه‌ای برای اختصاص منابع به این پروژه دریافت نشده است.
آخرین اظهار نظر‌های برخی از اعضای شورای شهر کرمانشاه در رسانه‌های جمعی نیز حاکی از این است که اعضای شورا اعتقاد زیادی به اجرای این پروژه ندارند.
در همین ارتباط موسوی اجاق عضو شورای شهر کرمانشاه می‌گوید: با اختصاص اعتبارات قطره چکانی به این پروژه، قطار شهری کرمانشاه تا ۲۰ سال آینده هم به بهره برداری نمی‌رسد.
استاندار کرمانشاه نیز می‌گوید: شورای شهر به جای اظهار نظر امروزش مبنی بر اینکه این پروژه تا بهره برداری فاصله زیادی دارد می‌بایست ۱۰ سال پیش که پروژه مذکور تصویب شد با ساخت آن مخالفت می‌کردند.
بازوند تأکید کرد: انجام این پروژه اجتناب ناپذیر است و باید به سرانجام برسد/صدا و سیما

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.