چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

آینده نامعلوم پروژه قطار شهری کرمانشاه؟!
15 آذر 1397 - 19:06
شناسه : 12747
1
ایده راه اندازی پروژه قطارشهری کرمانشاه به سال ۸۵ باز می‌گردد، پروژه‌ای به طول ۱۳ کیلومتر (شمال به جنوب کرمانشاه) که هم اکنون با مشکل تأمین اعتبار مواجه شده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

در سال ۹۰ با نصب پایه‌ها کار این پروژه عملا آغاز شد، و در سال ۹۳ با تغییر در طراحیآینده نامعلوم پروژه قطار شهری کرمانشاه؟! اولیه از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و بخش از مسیر (سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت تونل پیش بینی شد/حالا دولت برای ادامه کار از سال ۹۷ تا ۹۹ هفتصد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که پنجاه درصد آن سهم دولت و پنجاه درصد نیز باید توسط شهرداری کرمانشاه پرداخت شود/به گفته سلیم ساسانی مدیرعامل پروژه قطار شهری تا کنون شهرداری فقط حدود یک میلیارد تومان از این سهم را در مقابل سهم دولت (حدود ۱۸۰ میلیارد تومان) پرداخت کرده است/از طرفی لعل بخش سرپرست شهرداری کرمانشاه می‌گوید: تا کنون از سوی شورای شهر مصوبه‌ای برای اختصاص منابع به این پروژه دریافت نشده است/اموسوی اجاق: با اختصاص اعتبارات قطره چکانی به این پروژه، قطار شهری کرمانشاه تا ۲۰ سال آینده هم به بهره برداری نمی‌رسد

پ
پ

در سال ۹۰ با نصب پایه‌ها کار این پروژه عملا آغاز شد، و در سال ۹۳ با تغییر در طراحی اولیه از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و بخش از مسیر (سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت تونل پیش بینی شد.
حالا دولت برای ادامه کار از سال ۹۷ تا ۹۹ هفتصد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که پنجاه درصد آن سهم دولت و پنجاه درصد نیز باید توسط شهرداری کرمانشاه پرداخت شود.
به گفته سلیم ساسانی مدیرعامل پروژه قطار شهری تا کنون شهرداری فقط حدود یک میلیارد تومان از این سهم را در مقابل سهم دولت (حدود ۱۸۰ میلیارد تومان) پرداخت کرده است.
از طرفی لعل بخش سرپرست شهرداری کرمانشاه می‌گوید: تا کنون از سوی شورای شهر مصوبه‌ای برای اختصاص منابع به این پروژه دریافت نشده است.
آخرین اظهار نظر‌های برخی از اعضای شورای شهر کرمانشاه در رسانه‌های جمعی نیز حاکی از این است که اعضای شورا اعتقاد زیادی به اجرای این پروژه ندارند.
در همین ارتباط موسوی اجاق عضو شورای شهر کرمانشاه می‌گوید: با اختصاص اعتبارات قطره چکانی به این پروژه، قطار شهری کرمانشاه تا ۲۰ سال آینده هم به بهره برداری نمی‌رسد.
استاندار کرمانشاه نیز می‌گوید: شورای شهر به جای اظهار نظر امروزش مبنی بر اینکه این پروژه تا بهره برداری فاصله زیادی دارد می‌بایست ۱۰ سال پیش که پروژه مذکور تصویب شد با ساخت آن مخالفت می‌کردند.
بازوند تأکید کرد: انجام این پروژه اجتناب ناپذیر است و باید به سرانجام برسد/صدا و سیما

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.