پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

ازدحام برای یک لقمه نان
16 آذر 1397 - 17:21
شناسه : 12796
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

طرح حمایتی سبد کالا برای خانوارهای مددجو و کم درآمد از چندی قبل آغاز شده و آنها می توانند بسته به تعداد نفر خانوار و مبلغی که کارت آنها شارژ شده اقلام اساسی خوراکی خریداری کنند/دیدن منظره این فروشگاه ها دل هر کسی را به درد می آورد، افراد عمدتا پیر، ضعیف و یا ناتوانند که ساعت ها است در صف ایستاده اند، گاهی از ترس اینکه اینهمه انتظار به نتیجه نرسد و برخی اقلام در آن روز تمام شود حتی با هم مجادله می کنند، گاهی در این هوای سرد روی زمین می نشینند و گاهی از سرما مثل بید به خود می لرزند/به گفته مدیرکل بهزیستی کرمانشاه۳۱ هزار نفر در استان که مددجوی بهزیستی هستند مشمول طرح سبد حمایتی کالای دولت هستند و توزیع سبد برای انها از ۲۰ آبان آغاز شد/قادری با بیان اینکه فعلا محدودیت زمانی برای دریافت سبد حمایتی وجود ندارد، افزود: توزیع سبد حمایتی دولتی محدود به همین یک مرحله نیست/وی با اشاره به چندین فروشگاه مشخص که از قبل برای این منظور در کرمانشاه تعیین شده، خاطرنشان کرد: هیچ فروشگاهی حق گرفتن کارمزد برای ارائه سبد کالا را به مردم ندارد/طلوع

پ
پ

ازدحام برای یک لقمه نان

طرح حمایتی سبد کالا برای خانوارهای مددجو و کم درآمد از چندی قبل آغاز شده و آنها می توانند بسته به تعداد نفر خانوار و مبلغی که کارت آنها شارژ شده اقلام اساسی خوراکی خریداری کنند.
در شرایط اقتصادی چند ماه اخیر، اقشار مددجو از جمله اولین گروه هایی بودند که سفره آنها کوچک شده و آب رفت و حالا قرار است با این طرح حمایتی بخشی از این سفره تامین شود.
تعداد خانوارهای این قشر در استانی مانند کرمانشاه بسیار زیاد است، به علاوه از آنجاییکه خانواده های کم درآمد همیشه نگران وضعیت معیشت خود هستند می ترسند اقلام اساسی که در فروشگاه ها برای انها در نظر گرفته شده زود تمام شود و از همین رو از ساعات اولیه روز در صف های طولانی مقابل فروشگاه ها می ایستند.
دیدن منظره این فروشگاه ها دل هر کسی را به درد می آورد، افراد عمدتا پیر، ضعیف و یا ناتوانند که ساعت ها است در صف ایستاده اند، گاهی از ترس اینکه اینهمه انتظار به نتیجه نرسد و برخی اقلام در آن روز تمام شود حتی با هم مجادله می کنند، گاهی در این هوای سرد روی زمین می نشینند و گاهی از سرما مثل بید به خود می لرزند.
این افراد آنقدر همیشه با کاستی و کمبود برای تامین معیشت خود مواجه بودند که اکنون تلاش می کنند در کوتاه ترین زمان اقلام غذایی خود را دریافت کنند، در بسیاری از موارد شدیدا هم به این اقلام نیاز دارند و احتمالا مدت ها منتظر اعلام این سبد حمایتی از سوی دولت بوده اند.
« شهناز باوندپور» یکی از زنانی است که در صف سبد کالا مقابل یکی از فروشگاه های کرمانشاه ایستاده و با اشاره به شلوغی و ازدحام جمعیت در این صف، گفت: از ساعت هفت صبح اینجا منتظرم تا فروشگاه باز شود و چند قلم کالا تهیه کنم، راهم دور است و با اتوبوس خط واحد نیم ساعت در مسیر بودم.
وی ادامه داد: یک ساعت باید منتظر بمانم تا درب فروشگاه باز شود و بعد کم کم شروع به دادن اقلام کنند، در برخی موارد آنقدر ازدحام جمعیت و تعداد متقاضیان زیاد است که مثلا مرغ تمام می شود و به انتهای صف نمی رسد.
این شهروند کرمانشاهی افزود: این در حالی است که رقم این سبد حمایتی خیلی هم چشمگیر نیست و شاید برای یک خانواده پر جمعیت حتی برای یک ماه هم کافی نباشد.
باوندپور با انتقاد از اینکه محل مناسبی برای به انتظار ایستادن مردم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید در سرما و گاهی جلوی باران بایستیم تا اقلام خود را دریافت کنیم و بعد این راه دور را دوباره برگردیم.
« رضا محمدی» یکی دیگر از این افراد است و از تعداد کم فروشگاه های عرضه سبد حمایتی گلایه دارد.
وی اظهار کرد: چند ده هزار خانوار در کرمانشاه باید این سبد کالا را دریافت کنند و ۱۰، ۱۲ فروشگاه جوابگوی اینهمه جمعیت نیست.
این شهروند با بیان اینکه مردم برای دریافت چند قلم کالا باید ساعت ها در صف بمانند و گاهی هم با یکدیگر درگیر می شوند، عنوان کرد: پراکندگی فروشگاه هایی که انتخاب شده نیز مناسب نیست، اکثر افراد نیازمندس بد کالا در حاشیه شهر و در شهرک ها زندگی می کنند و باید مسافت طولانی را برای گرفتن سبد کالا طی کنند.
محمدی اضافه کرد: گاهی برخورد صاحبان و کارکنان فروشگاه نیز چون سرشان زیاد شلوغ است و مردم داد و بیداد و دعوا می کنند اصلا خوب نیست و برای گرفتن چند کیلو برنج و یا مرغ باید رفتار انها را نیز بپذیریم.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ۳۱ هزار نفر در استان که مددجوی بهزیستی هستند مشمول طرح سبد حمایتی کالای دولت هستند و توزیع سبد برای انها از ۲۰ آبان آغاز شد.
دکتر امید قادری با بیان اینکه فعلا محدودیت زمانی برای دریافت ان سبد حمایتی وجود ندارد، افزود: توزیع سبد حمایتی دولتی محدود به همین یک مرحله نیست.
وی با اشاره به چندین فروشگاه مشخص که از قبل برای این منظور در کرمانشاه تعیین شده، خاطرنشان کرد: هیچ فروشگاهی حق گرفتن کارمزد برای ارائه سبد کالا را به مردم ندارد.
به گفته این مسئول، رقم این سبد برای خانوار یک نفره ۱۰۰ هزار تومان، دونفره ۱۵۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳۰۰ هزار تومان است.
قادری با اشاره به اینکه توزیع سبد حمایتی به همین یک مرحله محدود نیست، عنوان کرد: فعلا محدودیت زمانی برای دریافت این سبد وجود ندارد و مردم نگران نباشند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.