جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

“رهپویان انتظار”، گروهی است که به مناطق محروم خدمت می‌کند
01 آبان 1398 - 12:11
شناسه : 129340
0
مسئول گروه جهادی "رهپویان انتظار" دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

جانشین حوزه بسیج دانشجویی و مسؤول گروه جهادی “رهپویان انتظار” دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پرداختن به فعالیت‌های جهادی سالیان زیادیست که از اولویت های کاری بسیج دانشجویی بوده و در این راستا گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه، با نام”رهپویان انتظار” بیش از ۱۰ سال است که به فعالیت در این حوزه می‌پردازد.

پ
پ

 

“رسول جلیلیان” جانشین و مسئول گروه جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مفدا کرمانشاه تصریح کرد: در عرصه فعالیت جهادی، آینده بسیار روشنی وجود دارد و هدف این راه تعالی معنوی جهادگران و خدمات رسانی به مردم مناطق محروم می‌باشد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش تمامی اعضای گروه، از نظر فنی و تخصصی توانسته‌ایم با ارتقای کمی و کیفی خدمات و تخصص‌ها به اهداف برنامه‌ریزی شده در این حوزه دست پیدا کنیم و از جنبه معنوی و فرهنگی نیز با امید و توکل به خداوند امیدواریم به جایگاه والایی در این حوزه دست یابیم.

همواره رضایت خداوند، هدف اصلی تمام جهادگران بوده و خدمت به مردم مناطق محروم و مظلوم وظیفه و تکلیف همه ما جوانان است و اگر بر منطق عدالت به این موضوع نگاه کنیم، همگی از امکاناتی برخوردار هستیم و این وظیفه بر عهده ماست که در جهت تحقق توسعه عدالت اجتماعی تلاش کنیم.

در ادامه، در راستای آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر با فعالیت‌های گروه جهادی “رهپویان انتظار” به گفتگویی دوستانه با “رسول جلیلیان” دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مسئول این گروه جهادی پرداختیم که مشروح این مصاحبه را با هم می‌خوانیم:

  از مشکلات و موانعی که در حوزه ی فعالیت های جهادی وجود دارد، بفرمایید؟

همواره در کارهایی با این حجم هماهنگی بین سازمانی، مشکلات بزرگی وجود داشته و واژه های کمبود بودجه، امکانات و گفتاری‌های اداری برای تمامی ما آشنا می باشد. گاهی اما کوتاهی برخی مسئولین و سنگ اندازی‌هایی نیز دیده می شود اما به لطف خداوند، تلاش و مدیریت جهادی جوانان و اعضای گروه خوشبختانه تا به حال با وجود مشکلات این راه ادامه داشته و جهاد نیز ادامه خواهد داشت.

  قدم نهادن در این مسیر با این حجم از کار چه حسی دارد؟

حوزه ی فعالیت های جهادی از نظر کار بسیار سنگین است. تصور کنید هماهنگی تیم هایی با تخصص‌های دندانپزشکی، پزشکی، دارویی، مامایی، پرستاری، بهداشت و… درکنار هم و هماهنگی های اداری و تهیه ی تجهیزات لازم برای آنها چقدر تلاش می‌طلبد، اما در مقابل تمام فعالیت های کاری و مسئولیتی شیرینی رضایت مردم هنگام ارائه خدمات تخصصی به آنان به میزانی دلچسب است که تمام خستگی‌ها به شادی و رضایت قلبی تبدیل می شود. این عرصه نیز همان جایی است که بسیاری به دنبال رضایت قلبی از فعالیت های خود هستند.

 از نحوه شرکت دانشجویان مشتاق در اردوهای جهادی بفرمایید؟

در هنگام برگزاری یک اردو در یک بازه ی زمانی مشخص جهت ثبت نام شرکت کنندگان، اعلام عمومی می شود و هرفردی با هر دیدگاه سیاسی و مذهبی می تواند در این برنامه شرکت نماید. علاوه بر این با توجه به تخصص‌های مورد نیاز و اولویت های فنی از جمله تجربه‌های قبلی، توان تخصصی و… و هم چنین در کنار آن حضور دانشجویان جدید در این راه در جهت پایداری مسیر جهادی و نیز توانایی تطبیق با شرایط اردو، دوستانی در اولویت قرار می گیرند که پس از جلسات توجیهی و فنی در زمان اردو وارد عرصه می شوند.

 انگیزه دهنده و مشوق اصلی شما در این راه چه کسی بود؟

قبل از قدم نهادن در این راه منتقدان زیادی وجود دارد و شنیدن این جملات که”بهتر است به درستان برسید، یا از شما کاری برنمی‌آید و یا حتی به شما چه، شما چه کاره اید این حوزه مسئول دارد و…” اصلا دور از انتظار نیست. اما چشیدن طعم شیرین خدمت واقعی و دیدن برکات معنوی آن در زندگی مادی و معنوی آنچنان رضایت بخش بوده که خود شرکت کنندگان در اردوها با وجود تجربه برخی سختی ها باز هم بیش از پیش خواهان ادامه این راه هستند.

از جمله کسانی که در این راه از آنان تجربه و حمایت دریافت کردم و مشوق این راه بودند، برادران جهادگر عزیزم جانباز سرافراز مهرداد مرادی، دکتر احسان خواجوی و دکتر حمیدرضا جعفریانی را نام ببرم و قبل از همه این عزیزان خانواده ام قرار دارند.

  خاطره ای دلنشین از حضور در این اردوی جهادی؟

تک تک لحظات جهادی با سختی‌ها و راحتی‌های خود در هر شرایطی لذت بخش بوده و علاوه بر حس رضایت و شادی در میان اعضای اردو صمیمیت و یکدلی باعث ایجاد یک جو دوستانه و شاد می‌شود که بهترین بخش هر فعالیت جهادی برای من بوده است.

 با کانون ها و دانشگاه های دیگر جهت پیشبرد اهداف کانون همکاری داشته اید و یا برنامه ریزی در این راستا صورت گرفته؟

در استان کرمانشاه تنها گروه جهادی دانشجویی که با محوریت سلامت و ارائه خدمات تخصصی به فعالیت می پردازد گروه جهادی رهپویان انتظار در دانشگاه علوم کرمانشاه می باشد که موجب شده نتوانیم با سایر گروه‌های جهادی دانشجویی همکاری داشته باشیم، اما تا به حال از تجربیات و توان آنها بی‌بهره نبوده ایم.گروه جهادی رهپویان انتظار نیز با پیشینه خود، از آغاز به کار کانون فعالیت‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کنار این کانون بوده و به امید خدا این همکاری نیز ادامه خواهد داشت.اما در بخش غیر دانشجویی با چند سازمان و انجمن همسو در همکاری بوده ایم و امیدواریم این همکاری در آینده نیز ادامه داشته باشد.

 نقش خانواده در سوق دادن شما به فعالیت در این حوزه چگونه بود؟آیا مخالفتی از سوی آنها صورت گرفت؟

در تمام مراحل زندگیم اولویت رضایت پدر و مادرم بوده و در این فعالیت ها نیز همیشه پشتوانه و حامی من بوده اند و طبیعیست گاهی مخالفتی بیان شود که حتما رفع می‌گردد.

 چگونه میان درس خود و فعالیت های جهادی هماهنگی ایجاد کردید؟برای افرادی که درس را بهانه می کنند چه پاسخی دارید؟

برای شخص بنده تجربیات شیرینی در کنار پرداختن به فعالیت های جهادی و حوزه ی بسیج دانشجویی وجود داشت و توانستم در کنار فعالیت در این حوزه، توانایی برنامه ریزی و مدیریت زمان و منابع را در کنار پرداختن به این امور کسب نمایم که همین امر بسیار در پیشرفت بنده مفید واقع شد.

مفدا کرمانشاه: سخن و کلام پایانی شما برای مخاطبین مفدا؟       

در پایان از ناحیه بسیج دانشجویی استان،دکتر منصوری، رییس بسیج جامعه پزشکی، دکتر غلامی، معاون محترم  فرهنگی دانشجویی و تمامی عزیزانی که در این راه حامی و همکار ما بودند تشکر می نمایم.

همچنین دانشجویان علاقه مند را به پرداختن به امور تشکلاتی، خصوصا فعالیت های جهادی دعوت می‌نمایم. امیدوارم با عنایت به خداوند و در حد توان خود بتوانیم در راستای آبادی ایران عزیزمان تلاش کنیم و برای ادامه این راه در آینده با داشتن دغدغه های کاری و مشغلات زندگی آماده باشیم چرا که اگر با وجود مسئولیت کمتر و با داشتن انرژی نتوانیم فعالیت های بیشتری داشته باشیم، درآینده با داشتن مسئولیت خانواده و فشارهای کاری نیز نخواهیم توانست.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.