شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

مشکلات مالی بزرگ‌ترین دشمن هیئت‌های ورزشی/بسکتبال کرمانشاه؛ پله پله تا فراموشی
04 آبان 1396 - 11:45
شناسه : 1294
3
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه از دیرباز یکی از استان های موفق در امر ورزش بوده است و با برخورداری از ورزشکاران ممتاز در اکثر رشته ها همواره حرف های زیادی برای گفتن داشته است، اما مشکلات مالی به عنوان بزرگترین دشمن هیات های ورزشی باعث شده تا کمتر نامی از تیم های کرمانشاهی در مسابقات لیگ بشنویم.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، یکی از این رشته های ورزشی پراستعداد، بسکتبال است که از گذشته های دور تا همین چندسال پیش نامی برای خود در میان بزرگان دست و پا کرده بود.

بیشه بسکتبال کرمانشاه در گذشته ها همواره پر بود از شیرانی که برای کشور و استانمان افتخار آفرینی می کردند تا جایی که همواره تعدادی از ملی پوشان را بچه های این شهر تشکیل می دادند.

در روزگاری که خیلی از استان ها حتی تیم آقایانشان هم در بسکتبال فعال نبود، کرمانشاه در بخش بانوان هم تیمداری می کرد تا بعدها الگویی باشد برای خیلی از استان ها دیگر و آن ها نیز ترغیب به سرمایه گذاری در این ورزش پرتحرک شوند.

محسن فرزانه، اکبر وحدتی، محسن هاشمی و شادروانان فریدون برهمن و مسعود مشکین از اولین های بسکتبالیست های استان در دهه ۱۳۳۰ بودند، چهره هایی که بعدها بهنام بنی عامریان، بهرام سپه دار، برادران مردانی (شاهپور و کامبیز) و سیروس محمدی نیز به آن ها اضافه شدند.

تیم بسکتبال بانوان کرمانشاه نیز از تیم های قدیمی و ریشه دار کشور بود و با داشتن چهره هایی نظیر ثریا ملکی، ناهید کاشانیان، ثریا دزفولیان، ژاله ربیعی، شکوفه سپهری، نرگس عصری، ملوک سلطانی، سرور خردمند، آفاق رحمتی و مرحومه نوشین اعظم زنگنه حریف و هماوردی برایش وجود نداشت.

حضور تیم های بسکتبال کرمانشاه در لیگ های قهرمانی کشور از دهه ۱۳۳۰ تا همین سه چهار سال اخیر ادامه داشت تا اینکه طی چند فصل گذشته به دلیل آنچه که مسئولان مشکلات مالی اعلام کردند، شاهد حضور تیم های کرمانشاهی در لیگ های مختلف چه در بخش آقایان و چه بانوان نبوده ایم.

در حالی امروز بلندقامتان ورزش بسکتبال کرمانشاه زمین گیر شده اند که شاید با کمی درایت بیشتر و تلاش برای جذب حمایت کننده مالی می توانستیم شاهد درخشش آن ها در مسابقه های لیگ برتر باشیم.

** مشکلات مالی بسکتبال کرمانشاه را به ورطه فراموشی کشانده است

رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه گفت: ما در این رشته ورزشی استعدادهای زیادی داریم اما متاسفانه مشکلات مالی بسکتبال استان را در میان بزرگان کشور به ورطه فراموشی کشانده است.

بهمن صیادشیرکش، بزرگترین مشکل هیات را مشکل مالی عنوان کرد و افزود: تا زمانی که این مشکل رفع نشود نمی توان کار خاصی بخصوص در مقطع سنی بزرگسالان انجام داد و در لیگ های برتر و حتی دسته یک تیمداری کرد.

وی با تاکید بر اینکه روی اعتبارات دولتی اصلا نمی توان حساب کرد، گفت: از سوی دیگر بخش خصوصی در استان نیز هیچ تمایلی به سرمایه گذاری در حوزه ورزش ندارند و رایزنی های متعدد صورت گرفته با آن ها نیز بی فایده بوده است و اگر هم بخواهند کمکی کنند در حد پنج تا ۱۰ میلیون ریال است که آن هم دردی را دوا نمی کند.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه با اشاره به اینکه تیم بسکتبال کرمانشاه چندین فصل با اسم مانیزان در رقابت های لیگ یک شرکت می کرد، گفت: مشکلاتی که برای این شرکت پیدا شد باعث گردید تا آن ها دیگر نتوانند هزینه تیمداری در لیگ یک را بپردازند.

صیادشیرکش خاطرنشان کرد: تیم تخت شیرین کرمانشاه نیز که مجوز حضور در لیگ یک را پیدا کرده بود به دلیل مشکلات مالی و هزینه بالای ورودی تیم ها از حضور در این رقابت ها محروم ماند.

وی در پایان از فعالیت حدود ۴۰۰ بسکتبالیست زیر نظر هیات خبر داد و گفت: تقریبا نیمی از آنان را آقایان و نیم دیگر را هم بانوان تشکیل می دهند.

** وعده کمک های مالی هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت

نایب رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه نیز با اشاره به وعده و وعیدهای داده شده در خصوص کمک مالی به تیم های بانوان استان، گفت: متاسفانه همگی آن ها شعارهایی بود که هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت.

الهه دارستانی خاطرنشان کرد: تیم بسکتبال بانوان کرمانشاه با وجود تمامی نداری ها و با حداقل امکانات توانست دو فصل پیاپی خود را در سوپر لیگ باشگاه های کشور حفظ کند.

وی تصریح کرد: با کمال تاسف باید گفت آنچه که باعث انحلال تیم خوب بسکتبال بانوان استان شد، بی پولی بود نه ضعف و ناتوانایی بازیکنان و با وجود تمام شایستگی هایی که داشتند از ادامه کار بازماندند.

نایب رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه گفت: در حالی کرمانشاه با هزینه ۳۰ میلیون تومانی در رقابت های سوپر لیگ بانوان شرکت می کرد که تیمی مثل آبادان یک میلیارد تومان اعتبار و امکانات در اختیار داشت.

دارستانی تصریح کرد: وضعیت مالی تیم ما آنقدر نامناسب بود که منزل شخصی خود در تهران را خوابگاه بازیکنان تیم کرده بودم و خیلی هم سعی کردیم حضور خود را در سوپر لیگ تداوم ببخشیم و هرچه تلاش کردیم در نهایت مغلوب بی پولی شدیم.

وی در پایان با اشاره به وجود استعداهای سرشار در میان بانوان بسکتبالیست استان گفت: محرومیت از حضور در رقابت های لیگ بسکتبال بانوان کرمانشاه را چند سال عقب خواهد انداخت.

** عدم تیمداری در مسابقات لیگ، بسکتبال کرمانشاه را به ورطه فراموشی می کشاند

رئیس هیات بسکتبال شهرستان کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه با هشدار نسبت به این موضوع که عدم تیمداری در رقابت های لیگ های کشور بخصوص در سطح برتر و دسته یک بسکتبال کرمانشاه را به ورطه فراموشی می کشاند، گفت: بسکتبال این دیار زمانی پویا، جذاب و موفق خواهد بود که تیم هایش در مسابقه ها لیگ حضور داشته باشند.

بیژن ثابتی تاکید کرد: حضور نداشتن در مسابقه های لیگ ضربه های جبران ناپذیری را بر پیکره بسکتبال کرمانشاه وارد می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه چندسالی است که دیگر در لیگ یک نیز تیمداری نمی کنیم و اگر این اتفاق به درازا بکشد به طور حتم در آینده ای نه چندان دور جز خاطره هایی از این رشته در اذهان باقی نمی ماند.

رئیس هیات بسکتبال شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه مردم کرمانشاه به رشته بسکتبال علاقه زیادی دارند، گفت: در مسابقه های چند فصل گذشته لیگ دسته اول و زمانی که مانیزان کرمانشاه در رقابت ها حضور داشت و میزبان بود سالن محل برگزاری مسابقه مملو از تماشاگر می شد.

ثابتی در پایان اظهار داشت: واقعا حیف است چنین هواداران پرشوری را از تماشای مسابقات لیگ محروم کنیم و امیدوارم با حضور استاندار جدید کرمانشاه اتفاقات خوبی برای ورزش استان و رشته بسکتبال رقم بخورد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.