جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

بازارهای صادراتی جدید چشم انداز توسعه کرمانشاه /باید از بازار عراق عبور کنیم
04 آبان 1396 - 12:05
شناسه : 1297
3
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

تحولات عراق به صورت مستقیم صادرات کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده و صادرات از مرزهای استان دیگر روند صعودی گذشته را ندارد.

پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طلوع، عراق یکی از اصلی ترین بازارهای هدف صادرات ایران و ‌کرمانشاه است و در تمام سال های اخیر به دلیل هم مرزی ایران و ‌خصوصا کرمانشاه با عراق عمده تمرکز بر بازار این کشور بوده است.

عراق کشوری است که بازار باثباتی ندارد و در بسیاری از مواقع دستخوش تحولات سیاسی و اقتصادی می‌شود.

این تحولات به صورت مستقیم صادرات ما را تحت تاثیر قرار می دهد و همانطور که شاهد هستیم صادرات از مرزهای استان کرمانشاه دیگر روند صعودی گذشته را ندارد.

زمانی صادرات کرمانشاه به حدود سه میلیارد دلار هم رسید و حتی در مقطعی برای صادرات ۱۰ میلیارد دلاری هدفگذاری شد اما طی یکی دو سال اخیر به دلیل ناامنی های عراق و همچنین تنش میان بخش مرکزی و اقلیم کردستان، صادرات کرمانشاه نیز کاهش یافت.

مسئولین و کارشناسان حوزه تجارت و بازرگانی بر این عقیده هستند که بازار عراق نباید تنها هدف صادراتی ما باشد بلکه بر بازارهای صادراتی دیگر هم تمرکز کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: یکی از عواملی که صادرات استان را تحت تاثیر قرار داده مسائل داخلی عراق است .

نعمت الله حقیقی با بیان اینکه بازار عراق ممکن است دستخوش تحولات سیاسی و اقتصادی شود، عنوان کرد: به همین دلیل نباید همه تخم مرغ های صادرات استان را در سبد بازار عراق بگذاریم.

وی افزود: باید به سمت شناسایی بازارهای جدید پیش برویم و نیازها و خواسته‌های این بازارها را بشناسیم و برای ورود به آنها تلاش و برنامه ریزی کنیم.

به گفته این مسئول شناسایی بازارهای جدید آغاز شده و تا کنون چند بازار نیز مشخص شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه روسیه را یکی از مهمترین این بازارها دانست.

حقیقی اظهارکرد: به علاوه باید به فکر بازارهای دیگری از جمله سوریه، هند، خاور دور و … هم باشیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز با اشاره به کاهش صادرات استان کرمانشاه گفت: دلیل این امر مسائل و ناامنی های داخل عراق است.

داریوش پناهی معتقد است در چنین شرایط باید بر بازارهای دیگری هم تمرکز کنیم و آنها را بشناسیم.

وی عنوان کرد: یکی از ملزومات حضور در بازار کشورهای دیگر شرکت در نمایشگاه های بین المللی است که البته باید یارانه ای هم در این خصوص‌به واحدهای تولیدی اختصاص یابد‌.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز سوریه، روسیه، قطر و … را از جمله کشورهایی دانست که می توانند هدف صادراتی ما باشند.

کیوان کاشفی یاداوری کرد: اقداماتی برای ورود به بازار روسیه گرفته است.

وی در خصوص بازار قطر نیز مهمترین ظرفیت برای ورود به این بازار را صادرات دام زنده دانست.

به گفته این مسئول قط تمایل زیادی برای گوشت گوسفند و‌خصوصا گوسفند نژاد سنجابی ما دارد که نباید از آن غافل شویم.

کاشفی هم حضور در نمایشگاه های بین المللی را ضروری خواند تا بتوانیم بازارهای صادراتی جدیدی برای کرمانشاه داشته باشیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.