شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

صدای دولت آبادی ها در روزهای بارانی به گوش نمی رسد
20 آذر 1397 - 14:35
شناسه : 13144
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

دولت آباد این روزها با سیمای نامناسب حفاری ها و گل آلودبودن گسترده معابر مواجه شده است.اگر آسیب هایی همچون وجود مراکز خرید و فروش ضایعات و فعالیت زباله گردها به همراه آسیب های متعدد اجتماعی در این شهرک را در حاشیه قرار دهیم به معضل بزرگ این روزهای اهالی منطقه می رسیم که زندگی آنان را در شرایط دشواری قرار داده، شرایطی که موجب شده بارها امام جماعت اهل سنت این منطقه به دلیل آنچه که از آن به عنوان تعهد دینی یاد می کند مسئولان استانی را برای بازدید میدانی از کنده کاری ها و معابر گل آلود به دولت آباد دعوت کند./وضعیت شبیه مناطق زلزله زده شده است/بلاتکلیفی شهردار در وخیم شدن این اوضاع بی تاثیر نیست/ ۲۵۰ هزار متر کنده کاری و اصلاح شبکه صورت گرفته است/۴۰ درصد از خیابان های اصلی ترمیم شده است/ وضعیت نامناسب معابر جای نگرانی دارد/ در اولین فرصت، کار ترمیم و آسفالت آغاز شود/ از شهرداری خواهان رسیدگی به دولت آباد می شویم.

پ
پ

اینجا شهرکی است که هنوز نتوانسته همانند نامش، آباد باشد و به دلیل نداشته ها و کمبودها در هر یک از فصول سال با مشکل جدیدی مواجه می شود که این روزها با سیمای نامناسب حفاری ها و گل آلودبودن گسترده معابر مواجه شده است.

 

دولت آباد که از آن به عنوان یکی از مناطق قدیمی شهر یاد می شود در ضلع غربی کرمانشاه قرار دارد و شاید در مقایسه با دیگر مناطق محروم، دارای موقعیت ویژه و راهبردی است چرا که در ابتدای این شهرک، بازار خودرو قرار دارد و از سوی دیگر دربرگیرنده دانشکده های پیراپزشکی و بیمارستان فارابی که محل آسایش بیماران اعصاب و روان است، می باشد.
اگر آسیب هایی همچون وجود مراکز خرید و فروش ضایعات و فعالیت زباله گردها به همراه آسیب های متعدد اجتماعی در این شهرک را در حاشیه قرار دهیم به معضل بزرگ این روزهای اهالی منطقه می رسیم که زندگی آنان را در شرایط دشواری قرار داده، شرایطی که موجب شده بارها امام جماعت اهل سنت این منطقه به دلیل آنچه که از آن به عنوان تعهد دینی یاد می کند مسئولان استانی را برای بازدید میدانی از کنده کاری ها و معابر گل آلود به دولت آباد دعوت کند.

** وضعیت شبیه مناطق زلزله زده شده است
در همین راستا امام جماعت مسجد محمد المصطفی (ص) دولت آباد در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: شاید اگر بگویم وضعیت معابر دولت آباد به دلیل حفاری های آب و فاضلاب و سپس مرمت نشدن توسط شهرداری در بارندگی های اخیر همانند خیابان های زلزله زده سرپل ذهاب است ، گزاف نگفته ام.
ماموستا اسامه مرادی ادامه داد: در روزهای اخیر وضعیت معابر منطقه را به الهی تبار معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری اطلاع داده ام و خواهان پیگیری شده ام و شاید دهمین بار است که شهرداری را به این منطقه آورده و وضعیت را به آنان اطلاع داده ام.
وی با بیان اینکه وضعیت معابر دولت آباد بسیار نابسامان است، افزود: برخی کوچه های دولت آباد کاملا گل آلود است و مشکلاتی را برای عبور و مرور مردم منطقه به وجود آورده است.
وی اضافه کرد: امیدوارم با تاکید الهی تبار، فرماندار و سرپرست فعلی شهرداری اوضاع رو به بهبودی برود.

** بلاتکلیفی شهردار در وخیم شدن این اوضاع بی تاثیر نیست
ماموستا مرادی افزود: به فرماندار اعلام کرده ام بلاتکلیفی شهردار موجب پیدایش این مشکلات شده است و این بی توجهی زیبنده مردم نیست.
وی به وضعیت نامناسب مدرسه متروکه آزادگان در آخر ۲۰ متری اشاره کرد و گفت: پای موش و جانوران موذی این مدرسه متروکه به خانه های اطراف باز شده که نیاز به ساماندهی مدرسه و یا تبدیل آن به بازار روز برای رونق اقتصادی ضرورت دارد.

** ۲۵۰ هزار متر کنده کاری و اصلاح شبکه صورت گرفته است
دولت آباد که در ضلع غربی شهر کرمانشاه قرار دارد جز منطقه ۲ شهرداری کرمانشاه محسوب می شود.
از همین رو شهردار منطقه ۲ به ایرنا گفت: در سال گذشته معابر و خیابان های اصلی دولت آباد آسفالت شد و با این وجود امسال به میزان ۲۵۰ هزار متر توسط شرکت آب و فاضلاب لوله گذاری و اصلاح شبکه شده که به دلیل بالازدن فاضلاب، کوچه های دولت آباد حفاری شده است.

** ۴۰ درصد از خیابان های اصلی ترمیم شده است
پیمان رحیمی افزود: با وجود باقی ماندن برخی از امور در زمینه ادامه کنده کاری، از پاییز امسال به آسفالت معابر اقدام کردیم و نزدیک به ۴۰ درصد از حفاری ها در خیابان های اصلی و برخی کوچه ها گرفته شد ولی به دلیل بارندگی نتوانسته ایم به سایر مناطق بپردازیم.
وی با بیان اینکه مابقی کوچه ها به دلیل نبود شرایط مناسب آب و هوایی شن ریزی شده، افزود: بارش زودهنگام مانع از آسفالت دیگر کوچه ها شده و زمان تکمیل نامعلوم است.
رحیمی اضافه کرد: ترمیم و آسفالت بیش از ۵۰ درصد معابر باقی مانده است و آسفالت این منطقه به پیمانکاری سپرده نشده و تولید خود شهرداری است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ترمیم با تاخیر همراه بوده، گفت: حفاری ها زمان بر بود و شهرداری حتی قبل از تحویل کامل معابر از سوی شرکت آب و فاضلاب به ترمیم اقدام کرد و حداقل خیابان های اصلی از وضعیت نامناسب نجات پیدا کرده است.

** وضعیت نامناسب معابر جای نگرانی دارد
در ادامه فرماندار کرمانشاه به ایرنا گفت: با توجه به پیگیری امام جماعت اهل سنت مسجد محمد المصطفی (ص) دولت آباد و درخواست های مردمی به همراه معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه و شهردار منطقه ۲ از معابر و کوچه های دولت آباد بازدید کردم که وضعیت نامناسب کوچه ها و معابر جای بسی نگرانی دارد و به هیچ وجه مورد قبول نیست.
فضل اله رنجبر افزود: بعد از فاضلاب کشی برخی کوچه ها و معابر، شهرداری به خوبی ترمیم نکرده و یا نقاطی که ترمیم کرده بود نشست کرده و دچار خرابی شده است که موجب رنج مردم برای تردد شده است.

** در اولین فرصت، کار ترمیم و آسفالت آغاز شود
فرماندار کرمانشاه اضافه کرد: قرار براین شد به محض اینکه شرایط آب و هوایی مساعد شود شهرداری نسبت به شن ریزی کوچه هایی که گل و لای در آن است اقدام کند و نسبت به ترمیم و آسفالت اقدام کند.
رنجبر یادآور شد، انتهای بازارچه بلوار کشاورز وضعیت اسف بار و نگران کننده ای دارد که خطاب به مسئولان شهرداری مکاتباتی انجام داده ام که در اسرع وقت، این وضعیت توسط سازمان میوه و تره بار و مشاغل شهری و شهرداری با همکاری شورای اسلامی شهر تعیین تکلیف شود که تا حصول نتیجه این موضوع را پیگیری می کنیم.
رنجبر افزود: با جدیت تمام خواهان ساماندهی بازارچه شده ام و طی مکاتبات انجام شده، موضوع را پیگیری می کنم و گزارش وضعیت این شهرک را به استاندار و معاون عمرانی ارائه می کنم.

**۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت به شهرداری اعطا شد
مهرداد سالای معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه کار جدی در زمینه آسفالت معابر در شهر کرمانشاه از سوی خود شهرداری انجام نشده، افزود: در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان برای آسفالت به شهرداری اعطا کردیم که بخشی از آن انجام شد و بخشی دیگر در ابتدای سال جاری انجام شده است.

** از شهرداری خواهان رسیدگی به دولت آباد می شویم
سالاری وعده صحبت و همفکری با شهرداری در خصوص رسیدگی به معابر و خیابان های اصلی دولت آباد را داد.
وی افزود: در همه فصول سال می توان به ساماندهی معابر پرداخت و شهرداری در روزهای غیربارش می تواند زیرسازی و به وضعیت رسیدگی کند.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه دولت آباد جز شهر کرمانشاه و از مناطق خوب شهر است، افزود: برخی محلات در کرمانشاه حاشیه نشین هستند و برخی دیگر معضلات حاد دارند که دولت آباد از این مقوله ها جدا است و تنها باید مسایل عمرانی آن در مرکز توجه قرار گیرد/ایرنا
گزارش از زهره کریم زاده

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.