جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

معضل فاضلاب دانشگاه پیام نور کرمانشاه پس از ده سال برطرف می‌شود
06 آبان 1396 - 17:30
شناسه : 1341
1
طلوع کرمانشاه گزارش میدهد: طلوع‌‌کرمانشاه :

مشکلات عمرانی دانشگاه پیام نور کرمانشاه به ویژه معضل فاضلاب آن برطرف می‌شود.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه؛ ادامه تحصیل و ورود به آموزش عالی و دانشگاه‌ها همواره از دغدغه‌های اصلی همه جوانان در گذشته و حال است، در سال‌های گذشته چه بسا ورود به دانشگاه قدری مشکل بود اما می‌توان گفت؛ دانشگاه پیام نور مقداری راه را برای ورود جوانان و افرادی که سن و سالی از آنها گذشته است اما علاقه‌مند به تحصیل بودند؛ باز کرد.
دانشگاه پیام نور به ویژه در کرمانشاه وضعیتی متفاوت نسبت به گذشته پیدا کرده و دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه نیز با شرایط بهتر و متفاوت‌تری که در این دانشگاه فراهم است، علاقه‌مند به تحصیل در این فضا هستند.
برای بررسی وضعیت دانشگاه پیام نور با بهمن سعیدی‌پور، رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت‌وگو کردیم؛ وی به خبرنگار طلوع می‌گوید: دانشگاه پیام نور، دانشگاهی کاملاً دولتی است اما مقداری شهریه از دانشجویان دریافت می‌کند و هزینه‌های دانشگاه از طریق شهریه‌ای که از دانشجو دریافت می‌شود؛ تامین می‌گردد.
وی سبک آموزش در دانشگاه پیام نور را محتوا محور دانست و بیان کرد: محتوای آموزشی که برای دانشجوی دانشگاه پیام نور تدوین می‌شود شرایطی دارد بدین صورت که کتاب باید توسط فردِ عضو هیئت علمی دانشگاه نگارش شده باشد و وی صلاحیت حرفه‌ای در آن رشته را داشته باشد، از سویی نیز فصل به فصل کتابی که برای دانشگاه پیام نور تدوین می‌شود باید توسط سه نفر داور داوری شود. در مرحله بعد یک نفر بر محتوا نظارت می‌کند و در مجموع کتاب دانشجوی پیام نور، بروز و خودآموز است و نیازی به آموزش مستقیم ندارد.
سعیدی‌پور با اشاره به دوره‌های مختلف تحصیلی در دانشگاه پیام نور کرمانشاه گفت: در دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی نیازی به حضور دانشجو در کلاس ندارد و کلاس‌های دانشگاه جنبه نیمه حضوری دارد، البته استاد ملزم به حضور در کلاس است اما حضور دانشجو در کلاس الزامی نیست.
وی شیوه برگزاری آزمون‌های دانشگاه پیام نور در سراسر کشور را متمرکز عنوان کرد و گفت: شش نمره از بیست نمره امتحانات کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان نمره میان ترم، از اختیارات استاد لحاظ شده است.
سعیدی‌پور تحصیل در دانشگاه پیام نور را فرصتی مناسب برای کسانیکه دانست که بُعد مسافت دارند یا شاغل هستند و به هر طریق امکان حضور مداوم بر سر کلاس را ندارند، به گفته سعیدی‌پور سبک آموزش در دانشگاه پیام نور بسیار مُدرن و پیشرفته است.
وی در خصوص شهریه دانشگاه پیام نور کرمانشاه نیز توضیح داد: در دانشگاه پیام نور میزان شهریه‌ای که دانشجو در مقطع ارشد و کارشناسی می‌پردازد کمتر از یک دوم همه دانشگاه‌های شهریه‌ای اعم از دولتی و غیردولتی است، به عنوان نمونه در مقطع کارشناسی در مجموع شاید ۵ میلیون تومان شهریه در کل دوره تحصیل تعریف شده از سوی دانشجو پرداخت شود، بر اساس تدابیر دانشگاه، امسال برای کلیه دانشجویانی که توان پرداخت شهریه نداشتند شرایطی پیش بینی شد تا بتوانند ابتدا ثبت نام کنند و در طول ترم شهریه را پرداخت کنند. همچنین از تسهیلات صندوق رفاه نیز می‌توانند استفاده کنند یا قبل از شروع امتحانات شهریه را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور دانشگاهی صد در صد دولتی و زیر نظر مستقیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است؛ گفت: این دانشگاه به دنبال انتفاع نیست و هدف مهم آموزش و ارتقا کیفیت آموزش است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ۵۱۲ شهر کشور، واحد پیام نور وجود دارد، گفت: داوطلب دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌تواند کلیه آزمون‌های پایان ترم خود را در هر کدام از شهرها که بخواهد؛ انجام دهد.
وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای جابجایی و تغییر رشته دانشجو در دانشگاه پیام نور کرمانشاه وجود ندارد، افزود: امکان جابجایی دانشجو بدون هیچ محدودیتی برای آرامش و آسایش دانشجو و خانواده‌اش و امکان ادامه تحصیل فراهم شده است، برای تغییر رشته شرایطی پیش بینی شده است از جمله اینکه دانشجو پس از پایان یک ترم و گذراندن حداقل ۱۲ واحد می‌تواند در گروه‌های ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی تغییر رشته دهد.
سعیدی‌پور در خصوص مقطع دکترا در دانشگاه پیام نور نیز گفت: برای پذیرش در مقطع دکترای دانشگاه پیام نور؛ شرط معدل نداریم، طرح بدون آزمون و فراگیر در این مورد نیست و متقاضی باید در آزمون شرکت کند؛ کلاس‌های دانشجویان دکترا نیز اجباری و به صورت روزانه است.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در دانشگاه پیام نور گفت: متاسفانه دانشگاه پیام نور واحد کرمانشاه سال‌هاست که با مشکل فاضلاب و نیز بوی بد قره‌سو مواجه است و دانشجویان از این مشکل مُکّدر هستند اما با همکاری و مساعدت مدیریت آب و فاضلاب کرمانشاه پس از ده سال قرار است به این وضعیت رسیدگی شود و به زودی مشکل دفع فاضلاب کرمانشاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه همچنین بیان کرد: در ۱۴ شهرستانِ استان کرمانشاه، مرکز واحد پیام نور فعال داریم. همچنین امسال نیز امکان ثبت نام متقاضیان در دوره‌های فراگیر پیام نور را فراهم نمودیم.
سعیدی‌پور دانشگاه پیام نور کرمانشاه را از بهترین دانشگاه‌های پیام نور در کشور به لحاظ برخورداری از اساتید و نیز آموزش با کیفیت و بروز بودن دانست و بیان کرد: همه تلاش ما در راستای فراهم کردن شرایط مساعد برای تحصیل دانشجویان است.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی در دانشگاه پیام نور استان تعریف شده؛ گفت: پیشتر مشکلات متعددی در دانشگاه پیام نور واحد کرمانشاه داشتیم که یکی پس از دیگری همگی مرتفع شد و بزودی مشکل دفع فاضلاب این دانشگاه نیز با مساعدت شرکت آب و فاضلاب استان برطرف خواهد شد.
سعیدی‌پور بیان کرد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی دولتی و تابع سیاست‌های وزارت علوم است و خود به تنهایی نمی‌تواند در راه‌اندازی رشته‌ها دخالتی داشته باشد؛ رشته‌های پزشکی پرستاری مربوط به دانشگاه علوم پرشکی است و ارتباطی با دانشگاه پیام نور ندارد.
وی بیان کرد: ساختمان آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه پیام نور کرمانشاه هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدوار هستیم در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری برسد و قابل استفاده باشد.
این مسئول گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های پیام نور کرمانشاه به شبکه فیبر نوری متصل هستند در حالیکه در سال‌های پیش این امکان فراهم نبود و هم اکنون وضعیت خوبی در این زمینه داریم.
سعیدی‌پور بیان کرد: در دانشگاه پیام نور استان رشته‌های متعدد شامل شیمی آلی، روانشناسی، مدیریت بازرگانی، ادبیات، حقوق و… تدریس می‌شود و از اساتید خوبی برخوردار هستیم.
✔️

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.