چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20822 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت

محمدحسن محبی: علاقه‌ای به سرمربیگری تیم ملی نداشتم
24 آذر 1397 - 18:04
شناسه : 13413
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

محبی:اگر امثال من در کشتی نباشند، کشتی ضرر می‌کند، من که ضرری نکردم من ۱۵ سال در تیم ملی بودم و بعد مربی شدم و همان زمان هم همه می‌دانند که چقدر علاقه به این کار داشتم. بعد هم که سرمربی شدم و نتیجه‌اش هم مشخص است/رییس فدراسیون تصمیم نگیرد که خودش همه کاره باشد/حالا که غلام محمدی آمده و چه محسن کاوه یا اکبر فلاح می‌آمدند، کار روی زمین نمی‌ماند/اگر انتقادی از برادرم محمدحسین محبی درباره کشتی کرمانشاه است باید مستند باشد، ما در جوانان، امسال سوم ایران شده‌ایم و تا به حال این اتفاق هم نیفتاده بود. بزرگسالان کرمانشاه هم چهار سال است دوم ایران می‌شود.آمار نشان می‌دهد که موفق بوده‌ایم و باید منصفانه نگاه کرد. من نمی‌خواهم چون برادرم هست، از او تعریف کنم ولی بعید می‌دانم کسی برتر از محمدحسین محبی در کشتی کرمانشاه باشد و توانایی او را داشته باشد

پ
پ

محمدحسن محبی یکی از کشتی‌گیران آزادکار پرافتخار ایران است که پنج مدال طلای قهرمانی آسیا، یک طلا و نقره بازی‌های آسیایی و یک نقره و برنز مسابقات جهانی در کارنامه‌اش دیده می شود. او سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۲ تهران بود و ایران به مقام قهرمانی مسابقات رسید و حالا هم از او به عنوان یکی از کسانی نام برده می‌شد که می‌توانست قبل از انتخاب غلامرضا محمدی جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی باشد. این موضوع باعث شد تا به سراغ این پیشکسوت کشتی کرمانشاه برویم و با وی صحبت کنیم.

 در حال حاضر حدود یک ماهی است که غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شده و تیمش را هم در تورنمنت الروسا به مقام قهرمانی رساند. شرایط کشتی آزاد را با حضور محمدی چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من چه حالا که غلام محمدی آمده و چه محسن کاوه یا اکبر فلاح می‌آمدند، کار روی زمین نمی‌ماند. اینها هم علاقه دارند و هم تجربه این کار را دارند و یک حسنی هم که دارد، این است که هر کسی که رییس فدراسیون می‌شود، تصمیم نگیرد که خودش همه کاره فدراسیون باشد و کار را به دست دیگران هم بسپارد. من همیشه معتقد بوده‌ام به اهالی کشتی ریاست فدراسیون را بدهیم ولی کار تقسیم شود.

یعنی شما راجع به حضور همزمان رسول خادم در پست‌های ریاست فدراسیون کشتی و سرمربیگری تیم ملی انتقاد داشتید؟

بله، همیشه. نه‌تنها رسول خادم، بلکه به هر شخص دیگری که از خانواده کشتی باشد و رییس فدراسیون شود ولی بخواهد در کار مربی‌اش هم دخالت کند. من دلم می‌خواهد که اگر کسی از اهالی کشتی بود و آمد مسند ریاست فدراسیون را هم گرفت، ریاستش را انجام دهد ولی فنی‌اش را به دیگران بسپارد. از جمله آقای غلام محمدی .

اتفاقا چند وقت پیش هم که با اکبر فلاح صحبت می‌کردیم، او محمدی را گزینه مناسبی اعلام کرد ولی گفت که شما و محسن کاوه هم می‌توانستید سرمربی تیم ملی شوید. شما معتقدید می‌توانستید دوباره سرمربی شوید؟

نه من علاقه‌ای به سرمربیگری تیم ملی نداشتم. آن زمانی هم که در دوره ریاست امیر خادم آمدم، به خاطر اینکه او به من گفت آمدم. من می‌گویم اگر امثال من در کشتی نباشند، کشتی ضرر می‌کند، من که ضرری نکردم. من ۱۵ سال در تیم ملی بودم و بعد مربی شدم و همان زمان هم همه می‌دانند که چقدر علاقه به این کار داشتم. بعد هم که سرمربی شدم و نتیجه‌اش هم مشخص است. جوانان تیم دوم دنیا شد و بزرگسالان هم که به مقام قهرمانی جهان رسید. البته فقط کار من نبوده و دیگران هم کنار من بوده‌اند. اگر امثال من در کشتی نیایند، سابقه‌مان که وجود دارد. من چه ضرری می‌کنم. من هرچه خدا داده، شاکر هستم و با داده و نداده‌اش شکر می‌کنم. حالا هم هر کسی رییس فدراسیون شود، باید بداند که الحمدا…، غلام محمدی و دیگران تجربه خوبی دارند.

برادرتان محمدحسین محبی عضو شورای فنی و رییس هیات کشتی کرمانشاه است. اما انتقادهایی هم از او مطرح می‌شود. در این رابطه چه نظری دارید؟

اگر انتقادی مطرح می‌شود، باید مستند باشد. اگر درباره کشتی کرمانشاه حرفی هست که ما در جوانان، امسال سوم ایران شده‌ایم و تا به حال این اتفاق هم نیفتاده بود. بزرگسالان کرمانشاه هم چهار سال است دوم ایران می‌شود. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که موفق بوده‌ایم و باید منصفانه نگاه کرد. من نمی‌خواهم چون برادرم هست، از او تعریف کنم ولی بعید می‌دانم کسی برتر از محمدحسین محبی در کشتی کرمانشاه باشد و توانایی او را داشته باشد.

عملکرد برادرزاده‌تان یدا… محبی را چطور می‌بینید؟

یدا… به هر حال باید بیشتر کار کند. او در تورنمنت روسیه اول شد و در مسابقات کشوری هم به قهرمانی رسید ولی باید تلاش بیشتری انجام دهد تا به موفقیت‌های بزرگ‌تری دست پیدا کند.

او دوست داشت به مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست هم اعزام شود ولی پرویز هادی در ۱۲۵ کیلوگرم اعزام شد و حالا هم به نظر می‌رسد که رقبای سرسختی مثل هادی و کمیل قاسمی داشته باشد.

اینکه اصلا ایرادی ندارد. پرویز هادی الان زحمت کشیده و سوم دنیا شده و یدا… هم باید خودش را به او برساند و اگر بتواند او را ببرد، یعنی سومی جهان را تثبیت کرده است.گل

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.