پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20787 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است

پرداخت تسهیلات باید در ایجاد شغل هزینه شود
25 آذر 1397 - 15:28
شناسه : 13496
1
استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

هوشنگ بازوند گفت: تسهیلاتی که در بخش اشتغال روستایی و عشایری یا مناطق زلزله زده پرداخت می‌کنیم باید منجر به ایجاد اشتغال شود. هدف ما از پرداخت این تسهیلات توزیع و پمپاژ پول در استان نیست که بخواهد در جای دیگری غیر از ایجاد شغل هزینه شود. اگر این تسهیلات منجر به ایجاد واحدهای صنفی جدید و یا بازسازی واحدهای قدیمی شود ممانعتی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد، اما به شرط آنکه این تسهیلات انحرافی نداشته باشد. مدیران باید وقت بیشتری برای اشتغال بگذارند و ظرفیت‌های اشتغالزایی استان را تشریح کنند. ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کرمانشاه آنقدر هست که بتواند به راحتی با چالش بیکاری مقابله کند.

پ
پ
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه قرار نیست توزیع و پمپاژ پول در استان داشته باشیم، گفت: تسهیلات اشتغالزایی که منجر به ایجاد شغل نشود، نباید پرداخت شود.

 هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه که امروز (۲۵ آذر) برگزار شد، بر لزوم هدفمند کردن پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و جلوگیری از انحراف آن تاکید کرد و افزود: تسهیلاتی که در بخش اشتغال روستایی و عشایری یا مناطق زلزله زده پرداخت می‌کنیم باید منجر به ایجاد اشتغال شود.

وی اظهار کرد: هدف ما از پرداخت این تسهیلات توزیع  و پمپاژ پول در استان نیست که بخواهد در جای دیگری غیر از ایجاد شغل هزینه شود.

استاندار کرمانشاه درباره پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی در مناطق زلزله‌زده نیز یادآوری کرد: اگر این تسهیلات منجر به ایجاد واحدهای صنفی جدید و یا بازسازی واحدهای قدیمی شود ممانعتی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد، اما به شرط آنکه این تسهیلات انحرافی نداشته باشد.

غلبه بر بحران بیکاری مدیر ریسک‌پذیر می‎خواهد

بازوند در ادامه اشاره‌ای هم به لزوم توجه بیشتر مدیران استان به ایجاد اشتغال داشت و عنوان کرد: مدیران باید وقت بیشتری برای اشتغال بگذارند و ظرفیت‌های اشتغالزایی استان را تشریح کنند.

وی از بیکاری به عنوان یک بحران یاد کرد و افزود: مدیران بحران باید ریسک‌پذیر باشند و برای بهبود اشتغال استان تصمیم‌های مهم بگیرند. ضمن اینکه رفتار مدیران با سرمایه‌گذاران نیز باید اصلاح شود.

بازوند معتقد است ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کرمانشاه آنقدر هست که بتواند به راحتی با چالش بیکاری مقابله کند.

رستوران‌های بین‌راهی می‌تواند تا ۵۰۰۰ شغل ایجاد کند

وی در ادامه از زمینه‌های متعدد سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان هم یاد کرد و ادامه داد: خدمات یکی از مهمترین این حوزه‌ها است که نسبت به آن تا حدودی ضعیف عمل کرده ایم.

استاندار کرمانشاه نمونه پتانسیل سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات را احداث هتل در فرودگاه کرمانشاه دانست که هر بار یک بهانه برای آن می‌تراشند و این امر باعث شده فرودگاه فعال و مهم کرمانشاه با این همه ظرفیت هنوز یک هتل نداشته باشد.

بازوند بر لزوم ساماندهی و توسعه رستوران‌های بین‌راهی هم تاکید کرد و گفت: متاسفانه این رستوران‌ها رها شده‌اند، متولی آنها مشخص نیست و وضعیت خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه لازم است تسهیلات مناسب در اختیار این رستوران‌ها و مجتمع‌های رفاهی قرار بگیرد، یادآوری کرد: اگر این رستوران‌ها ساماندهی شوند، امکان ایجاد اشتغال برای سه تا پنج هزار نفر در مسیر کنگاور تا قصرشیرین در این بخش وجود دارد.

استاندار کرمانشاه منطقه اورامانات را نیز یکی از مناطق مستعد برای احداث رستوران‌ها دانست و افزود: سخت‌گیری برای رعایت حریم جاده در این مسیر مانع ساخت رستوران‌ها می‌شود، در حالیکه جاده‌ای ماننده جاده چالوس هم شرایط مشابهی دارد و انواع رستوران‌ها در آن ساخته شده است.

به گفته بازوند، باید ضوابطی که راه و شهرسازی برای ساخت رستوران در چالوس در نظر گرفته، در راه‌های اورامانات هم پیاده شود تا جلوی توسعه مراکز بین راهی را نگیرد.

وی از سوغات متعدد کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: می‌توان با هزینه کم و در مسیرهای استان مراکز عرضه سوغات برپا کرد./ ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.