چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

۴۲ درصد کلاس‌های مدارس کشور فاقد وسایل گرمایشی استاندارد هستند
29 آذر 1397 - 10:00
شناسه : 13775
2
علاج واقعه قبل از وقوع طلوع‌‌کرمانشاه :

مردم هنوز آتش ‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای «شین‌آباد» از توابع شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی را که ۱۵ آذر سال۹۱ اتفاق افتاد از زیاد نبرده اند. در آن حادثه به دلیل آتش گرفتن بخاری مدرسه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که ۲ نفر از آنها بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند. حادثه فوت دانش آموز دختر دیگری در یکی از روستاهای سنندج به دلیل فرو ریختن دیوار و اینک آتش سوزی در مدرسه در زاهدان از جمله اتفاقات تلخی است که در سال های اخیر در مدارس کشور اتفاق افتاده است. آنطور که رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور اعلام کرده؛ ۴۲ درصد کلاس‌های مدارس کشور وسایل گرمایشی استاندارد ندارند.اگر آموزش و پرورش و دولت بودجه ای برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد ندارد با اعلام شفاف این موضوع از ظرفیت خیران برای این موضوع استفاده کند.

پ
پ

نبود امکانات گرمایشی در فصل سرما در برخی از مدارس کشور در سال های اخیر فجایع جبران ناپذیری به بار آورده و خانواده های زیادی را داغدار کرده است.

هر از چندگاهی مدارس به سوژه یک رسانه های کشور تبدیل می شوند، در اغلب موارد شاهد آتش سوزی و فوت دانش آموزان هستیم و متاسفانه تنها کاری که از دست همه بر می آید آه و افسوس و تسلیت است.
با بروز هر حادثه ای نوک انتقادها به طرف مسئولان مدارس و آموزش و پرورش می رود که چرا به صورت شفاف اعلام نمی کنند که چه تعداد مدرسه با مشکل نبود امکانات گرمایشی روبرو هستند.
عدم شفاف سازی مسئولان در اعلام این گونه کمبودها ، نه تنها منجر به رفع مشکلات نمی شود بلکه ضررهای جبران ناپذیری نیز به دانش آموزان و خانواده هایشان وارد می کند.
متاسفانه بسیاری از رسانه ها نیز همواره این موضوع را مطرح می کنند اما مسئولان آموزش و پرورش و مدارس انگ سیاه نمایی به رسانه ها می زنند و به جای بیان واقعیات دنبال سرپوش گذاشتن به آن هستند.
مردم هنوز آتش ‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای «شین‌آباد» از توابع شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی را که ۱۵ آذر سال۹۱ اتفاق افتاد از زیاد نبرده اند. در آن حادثه به دلیل آتش گرفتن بخاری مدرسه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که ۲ نفر از آنها بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند.
حادثه فوت دانش آموز دختر دیگری در یکی از روستاهای سنندج به دلیل فرو ریختن دیوار و اینک آتش سوزی در مدرسه در زاهدان از جمله اتفاقات تلخی است که در سال های اخیر در مدارس کشور اتفاق افتاده است.
آنطور که رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور اعلام کرده؛ ۴۲ درصد کلاس‌های مدارس کشور وسایل گرمایشی استاندارد ندارند.
اگر آموزش و پرورش و دولت بودجه ای برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد ندارد با اعلام شفاف این موضوع از ظرفیت خیران برای این موضوع استفاده کند.
به نظر می رسد مجهز کردن مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد برای جلوگیری از بروز فجایع در میان دانش آموزان بر مدرسه سازی اولویت دارد که اکنون خیران برای این بخش هزینه می کنند.
مردم انتظار دارند آموزش و پرورش به صورت شفاف، اسامی مدارس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد را به تفکیک هر استان اعلام کند و خیران را برای کمک به یاری بطلبد.
جا دارد مدیران مدارس نظارت جدی بر وضعیت مدرسه ها داشته باشند و هر تهدیدی را به موقع و سریع به اطلاع مافوق خود برسانند و یا از ظرفیت رسانه ها برای استمداد از خیران در راستای رفع مشکلات مدارس تلاش نمایند.
وقوع چندین حادثه دردناک از جمله آتش سوزی در فصول سرد هر سال در کشور غیرقابل تحمل است و نباید اجازه دهیم براثر سهل انگاری دانش آموزانمان قربانی شوند.
در فصل بودجه ریزی کشور قرار داریم و انتظار می رود نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه جدی داشته باشند و یکبار برای همیشه موضوع تجهیز مدارس به سیستم های گرمایشی استاندارد را از طریق اختصاص اعتبارات مورد نیاز خاتمه بخشند تا دیگر شاهد اتفاقات ناگوار برای دانش آموزان نباشیم.

فرزاد نویدی/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.