پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

سایه سنگین بی تدبیری بر سر سهمیه صادرات سوخت مرزنشینان کرمانشاه
05 دی 1397 - 10:07
شناسه : 14231
0
وقتی مردم بیکار باشند و به دلیل خشکسالی از کشاورزی و دامپروری هم باز مانده باشند، راهی جز روی آوردن به قاچاق سوخت برای امرار معاش خود ندارند. طلوع‌‌کرمانشاه :

غفار محمدی با اشاره به مصوبه سال ۹۰ هیات دولت مبنی بر در نظر گرفتن سهمیه صادرات سوخت برای مرزنشینان چهار استان کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی، اظهار کرد: طی چهار سالی که از اجرای این طرح می‌گذرد، به دلیل سوءتدبیر و انتخاب مسیر اشتباه از سوی دستگاه‌های مربوطه، این طرح در کرمانشاه بر خلاف سه استان دیگر اجرا نشده است.وی ادامه داد: اکنون سهمیه حدود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار لیتری برای مرزنشینان شش شهرستان مرزی کرمانشاه در نظر گرفته شده، اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد بهای در نظر گرفته شده برای هر لیتر سوخت است که برای کرمانشاه ۳۶۰۰ تومان تعیین شده است.محمدی با اشاره به اینکه این قیمت با هزینه حمل و نقل و … تا لیتری پنج هزار تومان هم بالا می‌رود، اظهار کرد: با این قیمت، مرزنشینان یک لیتر صادرات هم نمی‌توانند داشته باشند.

پ
پ
دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه با اشاره به سهمیه صادرات سوخت ۷٫۲ میلیون لیتری که برای مرزنشینان استان در نظر گرفته شده، گفت: قیمتی که برای هر لیتر سوخت(نفت گاز) در کرمانشاه تعیین شده ۳۶۰۰ تومان است که برای مرزنشینان صرفه  اقتصادی ندارد.

غفار محمدی با اشاره به مصوبه سال ۹۰ هیات دولت مبنی بر در نظر گرفتن سهمیه صادرات سوخت برای مرزنشینان چهار استان کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی، اظهار کرد: طی چهار سالی که از اجرای این طرح می‌گذرد، به دلیل سوءتدبیر و انتخاب مسیر اشتباه از سوی دستگاه‌های مربوطه، این طرح در کرمانشاه بر خلاف سه استان دیگر اجرا نشده است.

وی ادامه داد: اکنون با پیگیری‌هایی که در استان و با همکاری استاندار صورت گرفته سهمیه  حدود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار لیتری برای مرزنشینان شش شهرستان مرزی کرمانشاه در نظر گرفته شده، اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد بهای در نظر گرفته شده برای هر لیتر سوخت است که برای کرمانشاه ۳۶۰۰ تومان تعیین شده است.

محمدی با اشاره به اینکه این قیمت با هزینه حمل و نقل و … تا لیتری پنج هزار تومان هم بالا می‌رود، اظهار کرد: این قیمت اصلا صرفه اقتصادی ندارد و با این قیمت، مرزنشینان یک لیتر صادرات هم نمی‌توانند داشته باشند.

وی با بیان اینکه این رقم برای برخی از استان‌های دیگر مانند شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان حدود ۲۶۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان است، اضافه کرد: به دلیل اینکه در جلسه تصمیم‌گیری در این خصوص هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه حضور نداشته، این قیمت بالا برای استان تعیین شده که اکنون تقاضا داریم استاندار پیگیری لازم برای کاهش این قیمت انجام دهد.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه مشکل دیگری که در زمینه صادرات سوخت مرزنشینان استان وجود دارد را لزوم واگذاری کار به خود تعاونی‌ها از طریق مزایده دانست و افزود: متاسفانه برای این منظور کارگزار بخش خصوصی انتخاب شده که بومی استان هم نیست و این کار خلاف قانون است.

محمدی از پیامدهای عدم اجرای این طرح هم یاد کرد و گفت: وقتی مردم بیکار باشند و به دلیل خشکسالی از کشاورزی و دامپروری هم باز مانده باشند، راهی جز روی آوردن به قاچاق سوخت برای امرار معاش خود ندارند.

وی گفت: وجود بیکاری و نبود درآمد برای مرزنشینان، پایین بودن قیمت سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه و … باعث شده هر روز شاهد قاچاق سوخت از مرزهای کشور باشیم و به رغم تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد قاچاق این محصول استراتژیک هنوز ادامه دارد./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.