جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

دانشجو باید روحیه پرسشگری ومطالبه گری داشته باشد
09 آبان 1396 - 18:38
شناسه : 1456
3
دادستان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

 

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: دانشجو باید روحیه پرسشگری ومطالبه گری داشته باشد.

پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طلوع، دکتر محمدحسین صادقی در دیدار با نوذر قنبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و معاونین وی که در محل سالن جلسات دادسرای کرمانشاه برگزارشد، دانشگاه آزاد را یکی از رویش های افتخارآمیز نظام اسلامی در عرصه علمی دانست و اظهارداشت: این دانشگاه، بدون توجه به گرایشات سیاسی، برکاتی طی سالهای فعالیت خود داشته است که استفاده جامعه از این برکات کماکان ادامه دارد.

وی جلوگیری از خروج سرمایه های انسانی و ارز و نیز بردوش گرفتن یک سوم بار آموزشی کشور را از جمله اقدامات ارزشمند دانشگاه آزاد عنوان کرد و افزود: بخشی از بدنه مدیریتی کشور چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند. دانشگاه آزاد اسلامی باعث بوجود آمدن یک رقابت سالم علمی در سطح جامعه شده و در برخی از شاخصه ها توانسته است برتری خود را حفظ کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ضمن اشاره به موفقیت هایی که این دانشگاه درگذشته در عرصه های علمی کسب کرده است، تصریح داشت: این موضوع نباید باعث شود در گذشته متوقف شویم بلکه باید به جلو و به قله ها نگاه کرد نه در دامنه متوقف شد. راه نجات کشور اقدام مجاهدانه است.

وی ادامه داد: دانشگاه باید از طریق طرح های تحقیقاتی مسئله محور در تلاش برای گره گشایی از وضعیت جامعه باشد. در حال حاضر موضوع آسیب های اجتماعی در کرمانشاه یک بحث نگران کننده است که نیاز به یک نسخه علمی دارد. با برخوردهای قهری و انتظامی نمی شود بسیاری از معضلات را حل کرد.

صادقی طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و موضوعات اخلاقی را از جمله آسیب های اجتماعی اولویت دار در استان برشمرد که باید برای آنها تدابیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه عده ای از صاحب نظران آسیب های اجتماعی در کرمانشاه را تنها به مشکلات مالی و اقتصادی گره می زنند، گفت: قطعا نمی توان مشکلات اقتصادی را در این زمینه نادیده گرفت اما نباید فقط روی این موضوع متمرکز شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: آسیب های اجتماعی در کرمانشاه هرچند فضای استان را سیاه جلوه می دهد لکن واقعیتی است که نباید آن را نادیده گرفت. مجازات تنها راه مقابله نیست باید آسیب شناسی کنیم.

وی ضمن اشاره به آمار کودکان کار در استان، متذکرشد: اگر این کودکان که عموما از خانواده های بدسرپرست، بی سرپرست و یا گسیخته هستند، امروز مدیریت نشوند در آینده دست به اعمال مجرمانه می زنند. در این راستا باید یک پویش مردمی راه اندازی کرد و سمن ها و سازمان های مردمی وارد شوند.

مدعی العموم کرمانشاه از رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه خواست بحث برقراری نظم و فروش پایان نامه ها در داخل و محدوده دانشگاه رصد کنند و موارد را با مستندات به دادستانی اعلام کنند تا دستگاه قضایی ورود پیدا کند.

وی با تاکید بر انجام نظارت نرم بر خوابگاه های دانشجویی جهت کنترل بیشتر آنها، بیان داشت: دانشگاه زیر نظر دادستانی می توانند یک کمیته مانند شورای حل اختلاف تشکیل دهند که در آن اختلاف بین دانشجویان، پرونده های کیفری آنان و نیز موضوعات مرتبط با کارکنان مورد بررسی قرار گیرد.

صادقی به بحث عدم مهارت رفتار در وقوع جرائم پرداخت و اضافه کرد: بسیاری از جرایمی مانند توهین، فحاشی، تخریب، درگیری، تهدید و … موضوعاتی هستند که فرد به علت عدم دارا بودن قابلیت لازم برای برقراری گفتمان منطقی مرتکب آنها می شوند. ما باید سطح مهارت های اساسی را در زندگی افزایش و راه های کنترل هیجان را آموزش دهیم. بیشتر قشر جوان که دانشجویان را نیز شامل می شود با این موضوع در ارتباط هستند. از آنجایی که آموزش مهارت های اساسی زندگی در مدارس و دانشگاه ها آموخته نمی شود دادستانی این آمادگی را دارد که با همکاری دانشگاه آزاد برای دانشجویان جدیدالورود دوره های آموزش مهارت های اساسی زندگی را برگزار کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از پایان نامه های دانشجویی کاربردی نیستند و پس از دفاع خاک می خورند، گفت: این آمادگی را داریم مسائل مختلفی را که خروجی آن برای دادستانی مهم است و در بحث کاهش جرایم و ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی تاثیر گذار باشد را به عنوان موضوع پایان نامه دانشجویی به دانشگاه آزاد ارائه دهیم.

دادستان کرمانشاه با اشاره به ورود روزانه ۴ هزار پرونده به دادسرای کرمانشاه، یادآورشد: سطح بهداشت حقوق در جامعه ما پائین است. آموزش بایسته های اجتماعی زندگی شهری یک ضرورت است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.