پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

دانشجویان صنعتی کرمانشاه؛ قربانی احتمالی بعدی حوادث رانندگی
09 دی 1397 - 21:51
شناسه : 14570
1
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: اتوبوس‌های دانشگاه صنعتی کرمانشاه مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ است و این احتمال وجود دارد که قربانی بعدی حوادث رانندگی، دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه باشند. طلوع‌‌کرمانشاه :

اختری:اتوبوس‌های دانشگاه صنعتی کرمانشاه مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ هستند، ولی همه این سرویس‌ها دارای معاینه فنی بوده و اعلام کرده ایم که هر اتوبوس و مینی بوسی که فاقد معاینه فنی باشد، اجازه فعالیت در سرویس‌های دانشگاه را ندارد/وی افزود:دلیل اصلی فرسودگی سرویس ها، کمبود بودجه است/یکی ازدانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه: مسئولین دانشگاه صنعتی کرمانشاه به تامین امنیت جانی دانشجویان اهمیت نمی‌دهند،برخی از رانندگان سرویس‌ها با وجود فرسوده بودن خودروهایشان با سرعت غیرمجاز رانندگی می‌کنند و توجهی به تامین امنیت جانی دانشجویان ندارند/اما متاسفانه هیچکدام از مسئولین تذکری به رانندگان نمی‌دهند و آنان نیز با همین رویه به کار خود ادامه می‌دهند

پ
پ
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: اتوبوس‌های دانشگاه صنعتی کرمانشاه مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ است و این احتمال وجود دارد که قربانی بعدی حوادث رانندگی، دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه باشند
پس از وقوع حادثه رانندگی در دانشگاه علوم تحقیقات تهران و جان باختن ۱۰ نفر از دانشجویان کشورمان، سایر دانشگاه‌های کشور و دانشجویان نگران وقوع دوباره این حادثه در دانشگاه‌ها شده اند؛ چرا که سیستم حمل و نقلی اغلب دانشگاه‌های کشور فرسوده هستند و مسئولان علت این مشکل را کمبود بودجه می‌دانند.
 
دانشگاه صنعتی کرمانشاه یکی از دانشگاه‌های کشور است که به گفته دانشجویان و مسئولین از سیستم حمل و نقلی فرسوده‌ای برخوردار است؛ به طوری که دانشجویان نگران این موضوع هستند که قربانی احتمالی بعدی رفت و آمد با وسایل نقلیه فرسوده دانشگاه باشند.
البته این موضوع چندین بار توسط ریاست این دانشگاه مطرح شده و به گفته ایشان، اتوبوس‌ها و مینی بوس‌هایی که در سرویس این دانشگاه به کار گرفته شده اند، رده خارج بوده و مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ هستند و کمبود بودجه مانعی برای نوسازی و جایگزینی این وسایل نقلیه است و با توجه به اینکه اخیرا حادثه‌ای در دانشگاه علوم تحقیقات تهران رخ داده، نگرانی دانشجویان و مسئولین این دانشگاه چندین برابر شده است.
در همین راستا با یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه به گفتگو پرداختیم تا به بیان مشکلات حمل و نقلی این دانشگاه و فرسودگی مینی بوس‌های به کارگرفته شده در سرویس‌ها بپردازد.

این دانشجو می‌گوید: سیستم حمل و نقلی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور بسیار ضعیف است و دانشجویان به ناچار مجبور به استفاده از آن‌ها هستند. فرسودگی این سرویس‌ها به حدی بالاست که دانشجویان ترجیح می‌دهند این سرویس‌ها با اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی سازمان اتوبوسرانی جابجا شوند. مسئولین دانشگاه می‌گویند کمبود بودجه اجازه نوسازی و جایگزینی مینی بوس‌ها را به آن‌ها نمی‌دهد و به همین دلیل ناچارند از این وسایل نقلیه استفاده کنند.

دانشجوی صنعتی کرمانشاه: مسئولین دانشگاه صنعتی کرمانشاه به تامین امنیت جانی دانشجویان اهمیت نمی‌دهند
ابن دانشجوی دانشگاه صنعتی کرمانشاه می‌افزاید: علاوه بر اینکه سیستم حمل و نقل این دانشگاه فرسوده است، برخی از رانندگان سرویس‌ها با وجود فرسوده بودن خودروهایشان با سرعت غیرمجاز رانندگی می‌کنند و توجهی به تامین امنیت جانی دانشجویان ندارند و اکثر دانشجویان هر لحظه این احتمال را می‌دهند که اکنون حادثه‌ای رخ دهد و جانشان را از دست بدهند، اما متاسفانه هیچکدام از مسئولین تذکری به رانندگان نمی‌دهند و آنان نیز با همین رویه به کار خود ادامه می‌دهند و این احتمال وجود دارد که قربانی بعدی حوادث رانندگی، دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه باشند. از مسئولین تقاضا داریم به جای تکرار این مسئله که کمبود بودجه مانع نوسازی و جایگزینی اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های فرسوده به کارگیری شده در سرویس دانشگاه است، چاره‌ای برای حل این مسئله اندیشند و به تامین امنیت جانی دانشجویان اهمیت دهند.

ریاست دانشگاه: اتوبوس‌های دانشگاه صنعتی کرمانشاه مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ هستند
در ادامه به گفتگو با علی اکبر اختری، ریاست دانشگاه صنعتی کرمانشاه پرداختیم و وی ضمن تایید فرسوده بودن این سرویس‌ها می‌گوید: اتوبوس‌های دانشگاه صنعتی کرمانشاه مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ هستند، ولی همه این سرویس‌ها دارای معاینه فنی بوده و اعلام کرده ایم که هر اتوبوس و مینی بوسی که فاقد معاینه فنی باشد، اجازه فعالیت در سرویس‌های دانشگاه را ندارد.

وی می‌افزاید: سرویس‌هایی که برای حمل و نقل دانشجویان در نظر گرفته شده در حد توان دانشگاه هستند و به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانیم سرویس‌های بروزتری به این ناوگان اضافه کنیم. سالانه نزدیک به ۳۵۰ میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب دانشجویان می‌شود، ولی دولت و سازمان برنامه و بودجه ۱۱۰ میلیون تومان از این بابت در اختیار دانشگاه صنعتی کرمانشاه قرار داده اند و به همین دلیل بودجه‌ای برای نوسازی و جایگزینی سرویس‌های حمل و نقلی در اختیار نداریم.

سرویس‌های دانشگاه معاینه فنی دارند، اما همگی این وسایل نقلیه مستعمل هستند
اختری اضافه می‌کند: برای سرویس‌های فرسوده دانشگاه صنعتی کرمانشاه ماهانه ۴۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که فقط ماهی ۲ و نیم میلیون تومان از آن توسط دولت تامین و مابقی از محل درآمد‌های دانشگاه پرداخت می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: سرویس‌های دانشگاه دارای معاینه فنی و کارت سلامت هستند، اما همگی این وسایل نقلیه مستعمل بوده و هر لحظه این امکان وجود دارد که حادثه اتفاق افتاده در دانشگاه علوم تحقیقات در دانشگاه صنعتی کرمانشاه رخ دهد.

دلیل اصلی فرسودگی سرویس ها، کمبود بودجه است
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه ابراز می‌دارد: برای نوسازی و جایگزینی سرویس‌های حمل و نقلی دانشگاه باید بودجه‌ای که به این واحد اختصاص یافته حداقل تا ۵ برابر افزایش پیدا کند. البته بهتر است دولت تسهیلاتی با حداقل کارمزد در اختیار دانشگاه قرار دهد و مالکان این سرویس‌ها توانمند کند تا اقدام به نوسازی وسایل نقلیه خود کنند و از محل درآمد سرویس‌ها اقساط را پرداخت کنند.

وی تاکید می‌کند: اکثر دانشگاه‌های کشور با مشکل فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه اند و دلیل اصلی آن اعتبار ناکافی و بودجه اختصاصی از سوی دولت است و به همین دلیل امکان بروز چنین مشکلاتی همواره در کشور وجود دارد و باید برای رفع آن چاره‌ای اندیشیده شود./دانشجو

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.