پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

رکود به بازار میوه و تره‌بار کرمانشاه کشیده شد / صعود اجاره‌بهای غرفه‌‌ها نبض میوه‌فروشان بازار روز را به شماره انداخت
10 آبان 1396 - 10:13
شناسه : 1461
پ
پ

به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی طلوع»، بازار روز یکی از بازارهای قدیمی میوه در کرمانشاه است که بسیاری از مردم هنوز هم از تمام شهر برای خرید میوه به این بازار می آیند.

قیمت مناسب و در مرکز شهر قرار داشتن باعث شده مردم به این بازار جذب شوند اما در سال های اخیر که در تمام شهر پراکندگی میوه فروشان را داریم دیگر بازار روز هم رونق سابق خود را ندارند.

حالا ظاهرا تصمیم بر آن شده که بهای غرفه های اجاره ای این بازار بالا برود و از همین رو تعدادی از میوه فروشان بازار روز کرمانشاه واقع در میدان آزادی نسبت به افزایش اجاره بهای غرفه های خود اعتراض کردند.

یکی از این معترضان به خبرنگار طلوع کرمانشاه گفت: ما چندین سال است که اینجا کاسبی می کنیم و اکنون اضافه کردن اجاره بها برای ما سنگین است.

وی ادامه داد: ما توان اینکه از اینجا نقل مکان کنیم و به جای دیگر برویم و مغازه اجاره کنیم هم نداریم زیرا رکود باعث شده که درآمد چندانی نداشته باشیم.

این میوه فروش، با بیان اینکه این غرفه ها متعلق به شهرداری و سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری است، افزود: در ازاء افزایش اجاره غرفه هیچ خدمات جدیدی به ما ارائه نمی شود که بخواهیم بابت آن اجاره بیشتری بپردازیم.

وی عنوان کرد: از شهرداری انتظار داریم مانند گذشته از ما حمایت کند و تغییری در اجاره بهای غرفه نداشته باشیم زیرا واقعا توان پرداخت آن را نداریم.

یکی دیگر از معترضان نیز با بیان اینکه میوه فروشان درآمد چندانی ندارند که بخواهند اجاره بهای بیشتری بپردازند، خاطرنشان کرد: این روزها آنقدر میوه فروش دوره گرد زیاد شده که مردم دیگر سراغ مغازه ها نمی آیند و ما دچار رکود شدید شدیم و در این شرایط نمی توانیم کرایه بیشتری هم بپردازیم.

وی اظهار کرد: تمام شهر پر از وانت های میوه فروشی و دستفروشان است که میوه را با قیمت پایین و البته کیفیت نامناسب عرضه می کنند زیرا آنها هزینه اجاره غرفه؛ آب و برق و … نمی پردازند و مردم هم به دلیل آنکه توان خرید ندارند سراغ همین افراد می روند.

این میوه فروش گفت: بازار اکنون در دست همین دستفروشان است و بازار مغازه داران دچار رکود شدیدی شده که برخی حتی اجاره مغازه خود را نیز درنمی آورند.

این شهروند معتقد است اگر قرار است کرایه مغازه ها بیشتر شود از طرف دیگر باید دستفروشان و خودروهای میوه فروشی هم ساماندهی شوند تا عدالت برقرار شود.

یکی دیگر از این معترضان نیز گفت: ما صبح زود میوه از میدان بار می خریم، هزینه حمل و نقل می پردازیم و گاهی چون مردم خیلی خرید نمی کنند بخشی از میوه ها خراب می شود و ضرر می کنیم.

وی افزود: در چنین شرایطی دیگر توان اضافه کردن اجاره غرفه را نداریم و اگر این کار انجام شود همه ما از کسب درآمد می افتیم و هرآنچه که در می آوریم باید به عنوان اجاره غرفه بپردازیم.

این میوه فروش ادامه داد: در چنین شرایطی که بازار دچار رکود است مسئولین باید از ما حمایت بیشتری داشته باشند و از شهرداری هم توقع داریم بهای غرفه های ما را افزایش ندهد تا بتوانیم از این دوران سخت رکود عبور کنیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.