شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20793 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند

۱۵ درصد‌ افزایش‌ حقوق‌ ارزانی‌ خودتان!
21 آذر 1398 - 10:16
شناسه : 147745
1
یادداشت محمدحسين_شيريان در شماره ۷۲۲ روزنامه نقدحال طلوع‌‌کرمانشاه :

📜نامه‌ای به #رییس‌جمهور و معاون #سازمان_برنامه‌و‌بودجه می‌نویسم.
 شاید بخشی از کرمانشاهی‌ها و دیگر هموطنانی باشم که قصد دارم ۱۵‌درصد افزایش حقوق سال ۹۹ خود را به حساب بانکی آقای روحانی و محمدباقر نوبخت بریزم. تا اگر ارزشی دارد بزنند به زخمی از زندگی‌شان!/نگاهی به جداول متعدد و متناقض #بودجه سال ۱۳۹۹ و توجه در وضعیت #جامعه امروز ایرانی‌ها و حتی آنها که حقوقی دریافت نمی‌کنند و همچنان با سیاست‌های بی‌سرانجام #دولت و مسوولان دیگر بیکارند؛ #بیکار! ‌نشان از عدم تفوق دولت در نگاهبانی از مردمی دارد که سوگند یاد کرده از آنان محافظت کند. خسارت #اجتماعی سرخوردگی و خط #فقر پردامنه‌ای که دامن ما را گرفته است قابل جبران نیست./👤 رییس‌جمهور و رییس برنامه و بودجه که از عوامل رنج اقتصادی مردم هستند احتمالا دریافتی از رنج و خط فقری که ساخته‌اند ندارند بخش‌هایی از جداول بودجه سال آینده نشان می‌دهد دولت به‌طور مطلق همان نگاه سال‌های پیشین را به جامعه دارد و هیچ تغییری در ساختار بودجه انجام نشده است. جداولی جملگی بر فروش #نفت حتی در شرایط سخت تحریم. مردم نیز فراموش شده اصلی این جداول هستند.

پ
پ

❗️هنوز نهادها و دفاتر خاص با بودجه‌های هنگفت غیر پاسخگو در صدر بحث محافل اقتصادی‌اند. کدام‌یک از این نام‌های مندرج در جداول تا‌کنون برای درآمد، هزینه و کارکرد خود به جامعه گزارش داده‌اند و چه کسی قدرت مطالبه و پاسخ‌گویی از آنها دارد؟

✍️بخش‌هایی را در جدول برنامه بودجه نشانده‌اند که پیش از #انقلاب، نهاد #روحانیت نه‌تنها در گرو حمایت مردم بودند که با پشتیبانی بازار و #مردم اداره می‌شدند. زندگی #طلبگی روحانیون به ساختار نفوذ معنوی قدرتمندی تبدیل شده بود. این قلم زندگی هر روزه زنده‌یاد آیت‌الله #نجومی مرد بزرگ جامعه و معنویت کرمانشاهی را در دو قدمی مغازه پدرم دیده‌ است. ‌هر روز خانه‌اش به حرمت او به حضور مردم گرم بود و نگاهم را معطوف به جایگاهی معنوی می‌ساخت که بزرگ شدنم را در آن فضای بی‌همتا می‌دیدم.

✍️ درست در جداره زندگی شما نیز کسانی را همین‌طور دیده‌اید که هرگز امروز نیز نامی در جداول برنامه و بودجه کشور ندارند. افزایش حقوق اعلام شده هرگز جایگزین فقری که به جامعه تحمیل شده است، نمی‌شود.

📈 با گران‌شدن #بنزین حیطه زندگی سخت‌تری را برای 👥مردم رقم زده‌اند. چرا دولت‌ها و نهادهای مسوول صدای مردم را نمی‌شنوند و هم‌چنان راه خود می‌روند؟

🔹 این یک تجربه تاریخی است که حاکمان دیرتر از حد معمول آن صدا را به‌گوش خود می‌شنوند. آقای روحانی چگونه به حیطه عقل و خِرد مردم توهین می‌کند و چشم در چشم مردم در #مجلس قریب به مضمون می‌گوید پارسال ۲۰ و امسال ۱۵ درصد و جمعا ۳۵ درصد حقوق را افزایش دادیم. این چگونه محاسبه غیر عقلایی و غیر اقتصادی است؟ ما هم می‌گوییم سال گذشته ۴۰ درصد تورم داشتیم و امسال هم حتی بدون افزایش دویست درصدی بنزین، بیش از ۶۰ درصد #تورم را شما جمعا به صد‌در‌صد رسانده‌اید؟

👈چگونه خواب شبانه را به راحتی به صبح می‌رسانید و از خط فقری که ساخته‌اید آرام هستید؟ نگاهی به درصد افزایش تورم در کشور #عراق بیاندازید. تورم ناچیز #ترکیه و #امارات و #عربستان پیش‌کش، مثل افزایش حقوق بسیار ناچیز ۱۵‌درصدی!

تدوین:پیام اسماعیلی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.