جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

کارجویان مراقب آگهی های استخدامی باشند!
17 دی 1397 - 1:33
شناسه : 15253
0
۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور بیکارند طلوع‌‌کرمانشاه :

برابر آمارها بیش از ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکارند و باوجود آن که موسسات کاریابی و مشاوره شغلی نقش موثر و به سزایی در ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان و جذب کارجویان به بازار کار دارند، ظرفیتهای مغفول مانده آنها به شکل مطلوب به کار گرفته نشده است./همه افراد و سازمانها برای در اختیار داشتن بانک اطلاعات کارجویان و کارفرمایان موظفند مجوز لازم را از وزارت کار دریافت کنند./پیش‌تر رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی درباره فعالیت سایتهای فاقد مجوز گفته بود: طی تفاهمی که با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برای اجرای بند ج ماده ۱۱ آیین نامه کاریابی‌ها صورت دادیم، مقرر شده با سایتهایی که بدون داشتن مجوز در حوزه کاریابی فعالیت می‌کنند، برخورد قانونی صورت گیرد.

پ
پ

 

 از نگاه بسیاری از کارشناسان، دفاتر کاریابی برخلاف دفاتر پیشخوان که در حکم واسطه عمل می‌کنند، نقش مشاور شغلی را برعهده دارند و زمینه آشنایی و معرفی بیش‌تر متقاضیان اشتغال با کارفرمایان، واحدهای تولیدی و صنعتی و فضای کسب و کار را فراهم می‌کنند.

بنگاه‌های کاریابی، به سازمان‌ها و شرکت‌هایی گفته می‌شود که کارفرمایان را به کارکنان متصل می‌کنند. در تمامی کشورهای توسعه یافته، آژانس‌های کاریابی وظیفه استخدام و جذب نیروهای کار مورد نیاز سازمان‌ها و شرکتها در مقیاس بزرگ و کوچک را برعهده دارند.

امروز پیدا کردن شغل مناسب یکی از دغدغه‌های مهم بیکاران به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است و این امر از یک سو به افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی و از سوی دیگر به عدم مهارت کافی بیکاران و جویندگان کار تبدیل شده است.

محمد اکبرنیا ـ مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی هم برای حمایت از ایرانیان شاغل در خارج از کشور و هم برای حمایت از نیروی کار اعزامی در پنج کشور کانادا، استرالیا، دانمارک، ترکیه و عمان تاسیس و راه اندازی شده است.

وی می‌افزاید: در این بین از طریق اقداماتی که برای جست‌وجوی شغل برای متقاضیان کار و آشنا کردن آنها با کارفرمایان صورت می‌دهند، حق الزحمه‌ای دریافت می کنند و در صورت رونق بازار کار، ‌ کاریابی‌ها و دفاتر مشاوره شغلی به لحاظ کاری در شرایط مطلوب به سر برده و از جذب نیروی کار در بنگاه‌ها و کمک به جویندگان کار برای یافتن شغل مناسب بهره‌ می‌برند.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار تاکید دارد که کاریابی‌ها از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و با هم افزایی و اشتراک تجربیات هم به سمت شناسایی کشورهای هدف، رشته‌های مورد نیاز و تسهیل اعزام نیروی کار گام بردارند.

اکبرنیا در خصوص آن دسته سایتها و کاریابی‌های غیر مجاز و غیرقانونی که با ترفندهای مختلف وعده استخدام به کارجویان می‌دهند، گفت: از طریق پلیس فتا و پلیس اماکن و همکاری دستگاه‌های ذیربط از فعالیت ‌آنها جلوگیری می‌شود.

به گفته وی، همه افراد و سازمان‌هایی که می‌خواهند بانک اطلاعات کارجو و کارفرما داشته باشند، باید مجوز لازم را از وزارت کار دریافت کنند.

پیش‌تر رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی درباره فعالیت سایتهای فاقد مجوز گفته بود: طی تفاهمی که با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برای اجرای بند ج ماده ۱۱ آیین نامه کاریابی‌ها صورت دادیم، مقرر شده با سایتهایی که بدون داشتن مجوز در حوزه کاریابی فعالیت می‌کنند، برخورد قانونی صورت گیرد.

محمد احمدپور درعین حال از همکاری با دانشگاه تهران برای تعیین نقشه راه اعزام نیروی کار به خارج و توسعه قراردادهای بین‌المللی کاریابی‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر زمینه معرفی بسته‌های اعزام نیروی کار به خارج در انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی فراهم شده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز آموزشهای مهارتی لازم را به منظور کار در خارج ارائه می‌کند.

همه افراد و سازمانها برای در اختیار داشتن بانک اطلاعات کارجویان و کارفرمایان موظفند مجوز لازم را از وزارت کار دریافت کنند.

وی با تاکید بر لزوم معافیت مالیاتی دفاتر کاریابی، افزود: در برنامه پنجم توسعه، دفاتر کاریابی شامل معافیت مالیاتی بودند ولی این مساله در قانون برنامه ششم حذف شده و همین امر مشکلاتی را برای دفاتر کاریابی به وجود آورده که لازم است برای رفع آن چاره اندیشی شود.

میزان حق الزحمه کاریابی‌های داخلی در سال ۱۳۹۷ برای ثبت‌نام به همراه مشاوره شغلی، ‌ مبلغ ۲۰۰۰۰۰ ریال و برای دفاتر کاریابی خارجی مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال تعیین شده است. حق الزحمه به کارگماری کاریابی غیردولتی داخلی که از کارجو دریافت می‌شود نیز حداکثر پنجاه درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا،  در طول سالهای گذشته عملکرد تعدادی از موسسات به اسم کاریابی‌ موجب شده تا در جامعه دیدگاه منفی در رابطه با کاریابی‌ها ایجاد شود، در حالی که افزایش به‌کارگماری نیروهای کار توسط کاریابی‌ها می‌تواند این نگاه منفی را تا حد زیادی تغییر و کاهش دهد. در سال‌های گذشته با گسترش تقاضا از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی، انباشت نیروهای بیکار و همچنین رکود و تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، فعالیت کاریابی‌ها نسبتا رونق گرفته و بخشی از جویندگان کار که اعتماد خود را به موسسات کاریابی و مشاوره شغلی از دست نداده‌اند، همچنان نیازهای شغلی خود را از طریق این دفاتر دنبال می‌کنند و به مراکز تولیدی و صنایع معرفی و مشغول کار می‌شوند. به گفته رئیس مرکز آمار ایران بیش از ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور بیکارند و بخش اعظمی از جوانان جویای کار به دلیل بروکراسی‌های اداری سخت و پیچیده‌ای که در راه اندازی یک کسب و کار وجود دارد، عمدتا به دنبال استخدام و اشتغال در بخشهای دولتی هستند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.