پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

“جلالوند” و “عثمانوند” در فقر و محرومیت مطلق؛ حتی بدون آب!
17 دی 1397 - 10:50
شناسه : 15297
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

به گزارش طلوع کرمانشاه، بخش “فیروزآباد” شهرستان کرمانشاه دومین بخش بزرگ کشور شامل مجموعه روستاهایی از جمله دهستان “جلالوند”، دهستان “عثمانوند” و … است که هر دهستان با تعداد زیادی روستای زیرمجموعه‌اش؛ با گذشت نزدیک به ۱۰ سال هنوز این روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند و حتی به دلیل نبود آب چهار روستای این منطقه اکنون خالی از سکنه شده و ساکنان آن مهاجرت کرده اند./ باتری‌های دکل مخابراتی به سرقت رفته و زمانی که برق قطع باشد ما هم دسترسی به تلفن همراه نداریم./هیچکدام از شبکه‌های تلویزیون هم نمی‌گیرد و مردم از داشتن شبکه‌های تلویزیونی محروم هستند./ دانش‌آموزان این منطقه دسترسی به مدرسه راهنمایی ندارند و بعد از پایان دبستان مجبورند درس را رها کنند/ همه این مشکلات در شرایطی برای مردم این منطقه وجود دارد که بیش از ۶۰۰ خانوار با حدود ۲۳۰۰ نفر جمعیت در روستاهای دهستان جلالوند زندگی می‌کنند.

پ
پ

علی نظر منصوری از اهالی روستاهای جلالوند با بیان اینکه از سال ۸۸ قرار بود آبرسانی به ۲۴ روستای دهستان جلالوند انجام شود، افزود: با گذشت نزدیک به ۱۰ سال هنوز این روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند و حتی به دلیل نبود آب چهار روستای این منطقه اکنون خالی از سکنه شده و ساکنان آن مهاجرت کرده اند.


منصوری ادامه داد: آبرسانی به این روستاها قرار بود از طریق مجتمع آبرسانی امام علی(ع) ۲ انجام شود که کارهای  آن از جمله لوله‌گذاری تا داخل روستاها باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون چند بار پیمانکارانی برای انجام لوله‌گذاری به منطقه آمده‌اند، یادآوری کرد: هر کدام از آنها مدتی در این مسیر کار کردند، اما هیچکدام لوله‌گذاری را به نتیجه نرساندند.

وی از مسئولان بخش‌های مختلف در این زمینه را در این سال‌ها بی‌نتیجه دانست و خاطرنشان کرد: اکنون با گذشت چند سال هنوز این ۲۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود که این شیوه هم مشکلات خاص خود را دارد.

منصوری از نامناسب بودن جاده دسترسی روستاهای منطقه جلالوند هم انتقاد کرد و ادامه داد: اوایل امسال و به دستور استاندار قرار بود آسفالت این جاده‌ انجام شود، اما هنوز در مرحله اقدامات اولیه باقی مانده است.

وی با انتقاد از وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه در این منطقه، افزود: متاسفانه باتری‌های دکل مخابراتی به سرقت رفته  و زمانی که برق قطع باشد ما هم دسترسی به تلفن همراه نداریم.

  منصوری خاطرنشان کرد: در این منطقه هیچکدام از شبکه‌های تلویزیون هم نمی‌گیرد و مردم از داشتن شبکه‌های تلویزیونی محروم هستند.

منصوری از نبود مدرسه راهنمایی در جلالوند هم انتقاد کرد و یادآور شد: ۱۲ مدرسه ابتدایی در این محدوده داریم، اما دانش‌آموزان این منطقه دسترسی به مدرسه راهنمایی ندارند و بعد از پایان دبستان مجبورند درس را رها کنند و یا آنهایی که وضعیتشان بهتر است باید مسیر طولانی بیشتر از ۳۰ کیلومتری را طی کنند و به کرمانشاه بیایند.

وی افزود: همه این مشکلات در شرایطی برای مردم این منطقه وجود دارد که بیش از ۶۰۰ خانوار با حدود ۲۳۰۰ نفر جمعیت در روستاهای دهستان جلالوند زندگی می‌کنند.

اما بخشدار “فیروزآباد” که به تازگی کار خود را در این بخش آغاز کرده محرومیت‌های فیروزآباد را تایید کرد و گفت: هرآنچه که مردم این منطقه از محرومیت بگویند حقیقت دارد.

عبادلله کنجوریان با بیان اینکه محرومیت بخش فیروزآباد فقط به دهستان جلالوند محدود نمی‌شود، ادامه داد: از ابتدای ورودی بخش فیروزآباد بعد از زیباشهر کرمانشاه محرومیت این منطقه بسیار قابل توجه است.

بخشدار فیروزآباد از کمبود امکانات بهداشتی، زیرساختی، اقتصادی و … در این منطقه خبر داد و عنوان کرد: برخی از روستاهای این منطقه هنوز آب شرب لوله‌کشی ندارند و با تانکر و با مشکلات زیاد آبرسانی سیار می‌شوند.

کنجوریان از اینکه از ترانس‌های برق فرسوده برای این منطقه استفاده شده هم انتقاد کرد که باعث قطعی مکرر برق در این بخش می‌شود.
کنجوریان حل مشکلاتی که ناشی از بی‌توجهی چند ساله مسئولان به این بخش است را زمان‌بر دانست و تاکید کرد: مشکلات بخش محروم فیروزآباد با اعتبارات استان و شهرستان حل نمی‌شود و نیازمند اعتبارات ملی ویژه است.

وی معتقد است، در کنار این اعتبارات، دستگاه‌های خدمت رسان نیز باید به وظایف خود در این بخش عمل کنند.
وی با بیان اینکه این بخش از بزرگترین بخش‌های کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: فیروزآباد با وسعت ۱۸۵۰ هکتار ۲۳۰ روستا دارد که ۲۲۲ روستا سکنه دارد و جمعیت این بخش نیز بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر است.
 
 
منبع: ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.