شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

زنگ خطر مرگ‌های قلبی در کرمانشاه
19 دی 1397 - 17:49
شناسه : 15552
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

آمارها نشان می‌دهد مرگ‌ومیر کرمانشاهی‌ها به دلایلی از جمله سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان بیشتر شده و این یعنی مشکلات تغذیه و عادات غذایی نامناسب و به‌ صورت کلی سبک زندگی کار خود را کرده است/ظاهرا سیاست‌های توسعه سلامت اجتماعی در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه نتوانسته به مردم کمک چندانی کند و آمارها می‌گویند که توجه نداشتن به سلامت جسمانی، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب همگی باعث شده تا مرگ‌ومیر در کرمانشاه به نسبت دهه‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد/ زنگ خطر بیماری‌های قلبی در کرمانشاه با افزایش ۳۰ درصدی بیماران و ۱۵ درصدی مرگ و میرهای قلبی به صدا درآمده است/شایع ترین سن بروز سکته های قلبی در میان مردان کرمانشاهی ۴۰ تا ۵۰ سال و در زنان ۵۰ تا ۶۰ سال است

پ
پ

آمارها نشان می‌دهد مرگ‌ومیر کرمانشاهی‌ها به دلایلی از جمله سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان بیشتر شده و این یعنی مشکلات تغذیه و عادات غذایی نامناسب و به‌ صورت کلی سبک زندگی کار خود را کرده است .

ظاهرا سیاست‌های توسعه سلامت اجتماعی در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه نتوانسته به مردم کمک چندانی کند و آمارها می‌گویند که توجه نداشتن به سلامت جسمانی، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب همگی باعث شده تا مرگ‌ومیر در کرمانشاه به نسبت دهه‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

قطعا گرایش مردم به مصرف غذاهای آماده و فست فودها، زندگی آپارتمانی، عدم فعالیت های ورزشی، آلودگی هوا و… از جمله مسائلی است که باعث شده سلامت مردم تهدید شود و موارد زیادی از ابتلا به چاقی، اضافه وزن، فشارخون و… را شاهد هستیم که در نتیجه بیماری های قلبی و عروقی رقم می خورد.

سن بروز سکته های قلبی کاهش یافته است

دکتر یوسف رحمانی، یک متخصص قلب و عروق و استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سن بروز سکته های قلبی کاهش یافته است که تغییر سبک زندگی جوانان نیز در آن بسیار موثر بوده و طبق اعلام سازمان WHO از سال ۲۰۱۳ در تمام دنیا شایع ترین و اولین علت مرگ‌ومیر، سکته‌های قلبی و مغزی است .

به گفته وی، این وضعیت در ایران و در استان کرمانشاه هم اندکی بیشتر دیده می شود چون در این استان فشار خون و مصرف دخانیات و سیگار بیشتر است.

این متخصص قلب و عروق افزود: عوامل موثر بر سکته های قلبی شامل سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی-عروقی یا سکته در افراد درجه یک خانواده، دیابت، فشارخون، استعمال سیگار، چاقی، بی تحرکی و رژیم غذایی نامناسب و نیز افزایش سن است.

رحمانی گفت: سن وقوع سکته با در نظر گرفتن این شرایط بستگی به مجموع این عوامل دارد که البته در این میان زمینه ژنتیکی بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه سن بروز سکته های قلبی کاهش یافته است، گفت: شایع ترین سن بروز سکته های قلبی در میان مردان کرمانشاهی ۴۰ تا ۵۰ سال و در زنان ۵۰ تا ۶۰ سال است البته مواردی از سکته های قلبی افراد زیر ۴۰ سال هم دیده شده است.

این متخصص قلب و عروق افزود: در صورت استعمال مواد مخدر و مصرف مواد محرک و نیروزا احتمال بروز سکته های قلبی در میان سنین کمتر نیز وجود دارد زیرا این عوامل سبب افزایش فشارخون و ضربان قلب می شود.

مرگ ۴۴ درصد کرمانشاهی ها به دلیل بیماری های قلبی

علیرضا قبادی در گفتگو  با خبرنگار مهر با بیان اینکه تعداد ولادت های ۹ ماه امسال ۲۲ هزار و ۷۳۲ مورد بوده اظهار داشت: در این مدت هشت هزار و ۱۴۳ واقعه فوت شامل ۶۰۱۷ واقعه شهری و ۲۰۹۶ واقعه روستایی ثبت شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: ۴۸۷۶ واقعه مربوط به مردان و ۳۳۲۷ واقعه مربوط به زنان بوده است.

آمار مرگ مردان در بیماری‌های قلبی بیشتر از زنان است

وی گروه های ۷۵ سال به بالا را با سه هزار و ۳۴۵ واقعه بیشترین سن فوت اعلام و عنوان کرد: همچنین ۲۰۱ واقعه فوت کمتر از یکسال داشته ایم.

قبادی گفت: بیماری های قلبی و عروقی با ۳۵۹۷ واقعه شامل ۱۹۶۶ مرد و ۱۶۳۱ زن در صدر شایع‌ترین بیماری ها بوده است که ۴۴ درصد فوت ها را نیز به خود اختصاص داده است.

وی سرطان و تومور با ۱۰۶۱ واقعه، حوادث غیرعمد با ۶۲۰ واقعه و بیماری های دستگاه تنفسی را با ۵۰۸ واقعه از دیگر علل فوت اعلام کرد.

به گفته قبادی، ۲۲ درصد جمعیت استان را افراد تا ۱۴ سال سن، ۷۲ درصد بین ۱۵ تا ۶۴ درصد و ۶ درصد نیز ۶۵ و بالاتر هستند.

وی رتبه سالمندی استان کرمانشاه در کشور را یازدهم اعلام و عنوان کرد: ضریب جوانی جمعیت استان ما عدد ۲۵ است و این یعنی در آستانه پیری جمعیت قرار داریم.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: همچنین امید به زندگی میان زنان شهری ۷۳ و زنان روستایی ۶۸ است.

افزایش ۳۰ درصدی مراجعات اورژانسی به دلیل بیماری های قلبی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: آمار مراجعه بیماران قلبی به اورژانس ۳۰ درصد افزایش داشته است.

دکتر صائب مدرسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون ۳۹ هزار و ۳۲۴ ماموریت توسط مرکز فوریت های پزشکی استان انجام شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹ درصدی داشته است.

مدرسی گفت: از این تعداد بیش از ۱۱ هزار ماموریت تصادفی و مابقی غیر تصادفی بوده است.

به گفته دکتر مدرسی بیشترین ماموریت های انجام شده به دلیل انتقال بیماران قلبی، تنفسی و مصدومیت‌ها بوده است.

وی افزود: در ۹ ماه امسال ۴۶۲۵ بیمار قلبی و در مدت مشابه سال گذشته ۳۶۷۴ بیمار قلبی توسط مرکز فوریت پزشکی استان به اورژانس منتقل شد که این آمار از رشد ۳۰ درصدی حکایت دارد.

مجموع آمارهای مرکز فوریت های پزشکی، ثبت احوال و دانشگاه علوم پزشکی همگی مؤید کاهش سن بروز سکته های قلبی است. امیدواریم با توجه به قرارگیری در آستانه پیری جمعیت، مسئولان و برنامه ریزان چاره ای اساسی بیندیشند/مهر

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.