جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

پس از سال ها مکان جدید دفن زباله‌ در هرسین تعیین شد
23 دی 1397 - 9:19
شناسه : 15762
0
تحقق یکی از مطالبات مهم مردم هرسین طلوع‌‌کرمانشاه :

کمربند شمالی هرسین از سال ۵۴ تا کنون محل دفن زباله در این شهرستان بوده است. در سال های اخیر این محل به دلیل نزدیکی به شهر، افزایش زباله ها، وقوع آتش سوزی های مکرر، ایجاد آلودگی، دود و بوی نامطبوع و سرایت آن به شهر، به یکی از معضلات هرسین تبدیل شده است و ساماندهی آن از مطالبات جدی مردم این شهرستان محسوب می شود. مطالبه ای که به نظر می رسد با نتیجه‌ی حاصل از جلسه ای‌که برای تعیین محل جدید دفن بهداشتی پسماند شهر هرسین برگزار شد به محقق شدن نزدیک می شود.بالاخره در نشستی که با حضور فرماندار، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر هرسین، رئیس اداره جهاد کشاورزی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، بزرگان، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی ۹ روستای این شهرستان، برگزار شد، محل جدید دفن بهداشتی پسماند شهرستان هرسین از لحاظ مالکیت محل، تاثیر دفن زباله بر وضعیت ذخائر آب های زیرزمینی و روان آب ها و محیط زیست منطقه مورد بررسی قرار گرفت.البته تصمیم برای تعیین تکلیف محل جدید با مخالفت های اهالی روستاهای اطراف نیز روبه رو شد.امیر شاه آبادی گفت: تعیین محل جدید دفن بهداشتی پسماند شهر هرسین بر اساس مطالعات جامع کشوری، استانی و سازمان های مختلف و در پروسه ای ۲/۵ ساله بوده است.فرماندار هرسین افزود: تغییر مکان دفن زباله شهر هرسین از مهمترین خواسته ها و مطالبات شهروندان این شهر می باشد .پایان این نشست با موافقت بزرگان، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی ۹ روستا همراه بود و مقرر شد مالکیت محل جدید دفن بهداشتی زباله شهر هرسین توسط مراجع قضایی احراز و مورد تمکین قرار گیرد.

پ
پ

سالهاست که بحث ساماندهی مکان دفن زباله های شهرستان هرسین در دستور کار مسئولان قرار گرفته است اما چالش های پیشرو و نبود اراده ای جدی برای حل و فصل این موضوع آن را به پروژه ای بلندمدت تبدیل کرده است.

در این مدت مهمترین چالش، انتخاب محلی مناسب برای جابجایی مکان دفن زباله بوده است. زیرا مکان جدید باید از نظر زیست محیطی و بهداشتی فاکتورهای لازم را دارا باشد و مهمتر آنکه در نزدیکی روستاهای اطراف نیز قرار نداشته باشد.

در گزارشی که در مردادماه سالجاری منتشر شد، شهردار هرسین از اقدام جدی برای جابجایی محل دفن زباله خبر داد و بیان کرد تا حدودی محل جدید مشخص شده است.

فرماندار شهرستان هرسین در این نشست، روند مطالعه و ارزیابی محل جدید دفن بهداشتی زباله شهر هرسین را برای مسئولان و نمایندگان روستاها شرح داد و به آنها اطمینان داد که مکان جدید بر اساس قوانین و مسائل زیست محیطی توسط کارشناسان تعیین شده است .

مکان جدید فاکتورهای زیست محیطی را دارد

وی افزود: محل جدید دفن بهداشتی پسماند شهر هرسین در عرصه های منابع طبیعی و در سطح ۲۶۰۰۰ متر مربع (۲/۶ هکتار)  ایجاد خواهد شد و بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط مراجع ذی صلاح مستقل هیچگونه سفره آب زیر زمینی در این مکان وجود ندارد و به چشمه ها، قنوات و روان آب های منطقه نیز آسیبی وارد نخواهد شد.

شاه آبادی عنوان کرد: دفن زباله در محل جدید بر اساس استاندارد و نظارت کامل بهداشتی انجام خواهد شد.

 

مردم هرسین امیدوارند عملیات اجرایی جابجایی محل دفن زباله تا قبل از آمدن فصل گرما اجرایی شود و مانند سال های پیش این پروژه در پیچ و خم های بروکراسی اداری گرفتار نشود و بیش از این به درازا نکشد./کرد پرس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.