شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

بازوند: نمی‌توان یکساله ۱۶۹ هزار بیکار استان را شاغل کرد
23 دی 1397 - 11:51
شناسه : 15798
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار کرمانشاه: طی یک سال نمی توان برای جمعیت بیکار استان اشتغال ایجاد کرد، باید توقف رشد بیکاری در استان را اطلاع‌رسانی کنیم. استان را با ۱۶۹ هزار نفر بیکار تحویل گرفتم، به علاوه سالانه حدود ۷۵۰۰ نفر ورودی بیکار و هزار تا ۱۱۰۰ نفر نیز ریزش اشتغال در استان داریم. قطعا نمی‌توان یکساله برای این جمعیت بیکار شغل ایجاد کرد و یا کرمانشاه را از نظر نرخ بیکاری به میانگین کشور رساند. طی سالهای گذشته روند نرخ بیکاری استان صعودی بوده که اکنون این روند کنترل شده است. البته با همه کارهایی که انجام شده و کاهشی که در نرخ بیکاری داشتیم، باز هم رتبه اول کشور به لحاظ بیکاری هستیم که این حتما برای ما امتیاز نیست. تلاش می‌کنیم با ایجاد زمینه‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران باز هم به کاهش بیکاری استان کمک کنیم.

پ
پ
هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (۲۳ دی) برگزار شد با اشاره به اقداماتی که دولت برای حمایت از استان کرمانشاه انجام داده، افزود: در بیش از یکسالی که استاندار کرمانشاه هستم، بی‌توجهی از سوی دولت نسبت به استان ندیدم. برای نمونه کرمانشاه تنها استانی بود که سال گذشته تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات آن هم به صورت نقدی داشت.

استاندار کرمانشاه از خدمات دولت در ایام زلزله هم برای استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: در هیچ زلزله‌ای در تاریخ کشور بعد از گذشت تنها ۳۶ ساعت از وقوع حادثه ابلاغ نقدینگی نداشتیم که دولت این کار را برای زلزله کرمانشاه انجام داد.

بازوند یادآور شد: در بودجه امسال نیز که دولت به مجلس تقدیم کرده، کرمانشاه رتبه دوم اعتبارات هزینه‌ای و رتبه پنجم اعتبارات عمرانی را دارد.

وی با بیان اینکه توجهات دولت به کرمانشاه حاصل پیگیری نمایندگان استان نیز هست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه علی ‌رغم تفاوت سلیقه‌ها، وحدت خوبی بین نمایندگان مجلس و مدیریت استان وجود دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت بیکاری در استان داشت و عنوان کرد: استان را با ۱۶۹ هزار نفر بیکار تحویل گرفتم، به علاوه سالانه حدود ۷۵۰۰ نفر ورودی بیکار و هزار تا ۱۱۰۰ نفر نیز ریزش اشتغال در استان داریم.

  بازوند افزود: قطعا نمی‌توان یکساله برای این جمعیت بیکار شغل ایجاد کرد و یا کرمانشاه را از نظر نرخ بیکاری به میانگین کشور رساند.

وی با بیان اینکه جلوی رشد بیکاری در استان گرفته شده، افزود: طی سالهای گذشته روند نرخ بیکاری استان صعودی بوده که اکنون این روند کنترل شده است.

استاندار کرمانشاه از تدوین سند اشتغال با هفت برنامه مهم خبر داد و یادآوری کرد: البته نباید این امر را نادیده بگیریم که بازار پنج هزار میلیارد تومانی که در بازسازی مناطق زلزله زده شکل گرفته نیز بر توقف رشد بیکاری استان اثر داشته است.

بازوند اظهار کرد: البته با همه کارهایی که انجام شده و کاهشی که در نرخ بیکاری داشتیم، باز هم رتبه اول کشور به لحاظ بیکاری هستیم که این حتما برای ما امتیاز نیست.

وی با بیان اینکه بیکاری بالا فرار سرمایه را به همراه دارد، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با ایجاد زمینه‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران باز هم به کاهش بیکاری استان کمک کنیم.

استاندار کرمانشاه از متولیان حوزه اشتغال نیز خواست درباره وضعیت دقیق نرخ بیکاری استان اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند و به منتقدان پاسخگو باشند.

بازوند در ادامه اشاره‌ای هم به پرداخت تسهیلات برای اشتغال روستایی و عشایر داشت و خاطرنشان کرد: به شدت با پرداخت تسهیلات برای خرید گوسفند به شیوه سنتی مخالف هستم و معتقدم جلوی پرداخت این تسهیلات باید گرفته شود، اما مددجویان کمیته امداد از این قضیه مستثنی هستند.

وی با بیان اینکه پرداخت اینگونه تسهیلات انحراف بسیار زیادی حتی تا ۹۰ درصد هم دارد، گفت: گاهی با خرید ۵۰ گوسفند، ۱۰ تا ۱۵ خانوار وام دریافت می‌کنند.

استاندار کرمانشاه از اینکه هنوز تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی و عشایری سال ۹۷ به بانک‌ها ابلاغ نشده هم گلایه کرد و افزود: مشکل این امر آن است که در درجه اول صندوف توسعه ملی باید برای پرداخت تسهیلات نزد بانک‌های عامل سپرده‌گذاری کند که این کار هنوز صورت نگرفته است، به علاوه دولت نیز باید از طریق سازمان برنامه و بودجه یارانه‌ای برای کاهش سود تسهیلات در نظر بگیرد که این یارانه نیز هنوز پرداخت نشده است.

وی همچنین از سهم حدود ۵۷ میلیارد تومانی کرمانشاه از اعتبارات تبصره ۱۸ هم یاد کرد که یازده میلیارد تومان آن ابلاغ شده و گفت: اگرچه این پول اکنون ابلاغ شده، اما سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده این اعتبار در تمام استان‌ها باید برگشت بخورد، در اختیار وزارتخانه‌ها قرار بگیرد و از طریق آنها توزیع شود.

بازوند ضمن اعلام مخالفت خود با این کار، خاطرنشان کرد: این امر در درجه اول باعث فرصت‌سوزی و از دست رفتن زمان می‌شود و به علاوه پولی که به وزارتخانه‌ها برود مشخص نیست چگونه دوباره به استان‌ها برگردد./ ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.