جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

گشایش نمایشگاه عکس «همکاری سازمان ملل و ایران» در کرمانشاه
24 دی 1397 - 13:24
شناسه : 15955
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی و مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران روز دوشنبه در مجتمع شهید آوینی کرمانشاه گشایش یافت./ ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: در ماه ژوئن ۲۰۱۸، ایران به مدت ۳ سال در شورای اقتصادی و اجتماعی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یکی از ۶ رکن اصلی سازمان ملل متحد انتخاب شد./ ما همواره از سایر رویدادهای مشترک که توسط شما حمایت می شود خوشحال خواهیم شد که از ابتکارات شما برای همکاری حمایت کنیم، ضمن اینکه از نمایشگاه لذت می برید از خانواده ها، دوستان و همکاران خود نیز دعوت کنید تا از آن بازدید کنند./ نمایشگاه عکس اسناد تاریخی و عکس های همکاری های سازمان ملل متحد و ایران به مدت پنج روز تا ۳۰ دی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.

پ
پ

آیین گشایش این نمایشگاه با حضور ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حج و زیارت، کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مسئولان برگزار شد.
در این نمایشگاه ۶۶ قطعه عکس و اسناد مهمی به نمایش گذاشته می شود که هر یک می تواند برای پژوهشگران ایرانی علاقه مند به علوم سیاسی، روابط و حقوق بین الملل سودمند باشد.
مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.
در این نمایشگاه عکس هایی از حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی هنگام تاسیس این سازمان جهانی، سفر هفت دبیرکل‌ سازمان ملل متحد به ایران و گزیده‌ای از طرح‌ های به اجرا در آمده این سازمان در ایران به نمایش گذاشته شده است.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: یکی دیگر از ابتکارات تازه از جناب آقای دکتر روحانی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، با عنوان ‘جهان علیه خشونت و افراط گرایی’ به وضوح توسط کشورهای عضو سازمان ملل متحد مجمع عمومی سازمان ملل متحد پشتیبانی شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای را که در سال ۲۰۱۳ حمایت نموده بود را در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ بار دیگر اتخاذ کرد.
ماریا دوتسنکو افزود: در ماه ژوئن ۲۰۱۸، ایران به مدت ۳ سال در شورای اقتصادی و اجتماعی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یکی از ۶ رکن اصلی سازمان ملل متحد انتخاب شد.
وی یادآور شد: در طول ۷۳ سال گذشته، نظام ملل متحد به عنوان نماد نهایی و جهانی خود را از طریق کشورهای عضو به گونه ای ارائه می دهد تا شرایط عدالت را در سراسر جهان همراه با توسعه پایدار، اعتماد دوباره به حقوق بنیادی بشر،آزادی، پیشرفت اجتماعی و معیارهای بهتر زندگی به وجود آورد و به حفظ صلح و امنیت بین المللی و ارتقای رشد اقتصادی و اجتماعی بپردازد.
دوتسنکو اظهار داشت: نظام ملل متحد، علاوه بر ۶ رکن اصلی (مجمع عمومی، شورای امنیت، شورای اقتصادی و اجتماعی، دبیرخانه، دیوان بین المللی دادگستری و شورای قیمومیت) شامل ۴۲ صندوق و برنامه، کارگزاری های تخصصی، موسسات تحقیق و آموزش به همراه تعداد زیادی از نهادها و سازمان های مرتبط است.
وی تاکید کرد: هر یک از این کارگزاری ها، سازمان ها و نهادها با یکدیگر همکاری می کنند تا از کشورهای عضو حمایت کنند تا اهدافی را بدست آورند که در منشور سازمان ملل متحد نهادینه شده است.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران یادآور شد: امروزه، ۱۸ مورد از این سازمان های ، صندوق ها و برنامه های تخصصی با دعوت دولت ایران با طرفین ایرانی خود در دولت و جامعه مدنی برای منافع مردم ایران فعالیت می کنند.
دوتسنکو افزود: تعهد قوی دولت و سایر ذینفعان برای همکاری نزدیک با نهادهای سازمان ملل متحد نشانگر حمایت مداوم کشورازاین سازمان جهانی و تعامل عملی آن با این نظام برای رسیدگی به مسائل حیاتی است که امروز ما با آن ها روبرو هستیم.
وی اظهار داشت: همچنین اطلاعاتی را در مورد سازمان ملل متحد به زبان فارسی به همراه لیست رسانه های اجتماعی با خود به همراه آورده ام تا در دسترس شما خارج از این سالن قرارگیرد.
دوتسنکو با بیان اینکه ما را در دنیای مجازی دنبال کنید و در مورد فعالیت های سازمان ملل متحد در ایران مطلع باشید، اضافه کرد: ما همواره از سایر رویدادهای مشترک که توسط شما حمایت می شود خوشحال خواهیم شد که از ابتکارات شما برای همکاری حمایت کنیم، ضمن اینکه از نمایشگاه لذت می برید از خانواده ها، دوستان و همکاران خود نیز دعوت کنید تا از آن بازدید کنند.
نمایشگاه عکس اسناد تاریخی و عکس های همکاری های سازمان ملل متحد و ایران به مدت پنج روز تا ۳۰ دی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.
سازمان ملل متحد سال ۱۹۴۵ میلادی تاسیس و جایگزین جامعه ملل شد، این سازمان توسط ۵۱ کشور تاسیس و سال ۲۰۱۱ میلادی، ۱۹۳ کشور عضو داشت، اعضای آن تقریبا شامل همه کشورهای مستقلی است که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده ‌اند.
شورای امنیت قوی‌ ترین نهاد سازمان ملل، پنج عضو دائمی دارد که در تصمیمات این شورا حق وتو دارند.
مقر سازمان ملل متحد در نیویورک است و کشورهای عضو و مؤسسه های وابسته، هر سال با تشکیل نشست های منظم در مورد امور بین‌المللی و امور اجرایی مربوط به آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.
ایران به‌ عنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد در میان نخستین کشورهایی بود که مرکز اطلاعات سازمان ملل در آن تاسیس و فعالیت‌ هایش چند ماه بعد، در ماه مه ۱۹۵۰ آغاز شد.
این فعالیت ها در سال ۱۹۸۰ به حالت تعلیق درآمد، سپس در ۱۹۹۱ دو باره آغاز شد و از سال ۱۹۹۴ به گونه‌ای کامل فعال شد.
این نمایشگاه که با هدف اطلاع رسانی در مورد حضور و همکاری ایران به عنوان کشوری دوستدار صلح در سازمان های بین المللی از زمان تاسیس جامعه ملل و سازمان ملل متحد دایر شده است.

 

منبع: ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.